• LidköpingsSnickare

Hur ska man agera?

Hej, ny här på FL. 

Bor ihop med min sambo sen 5 år sen. 
    Vi hade det så jäkla bra, närhet, fysisk kontakt och sex. Men något har ändrats det senaste ett och halvt år sen. Sex, kanske 2-3 ggr på denna tid.. men mitt stora bekymmer/besvär, hon har inte ens tagit på mig på flera månader, kyssar eller kramar. Det mest intima är att dela en flaska bubbel.. vad ska man göra som man? Känner mig så jävla övergiven..

• Svar på tråden Hur ska man agera?
  • Pumpkin90

Det här är något ni verkligen måste prata igenom. Finns det någon kärlek kvar? Är man kära i varandra så vill man väl ta på varandra, även om det bara innefattar att pussas och kramas. När ni sover ihop, tar ni Inte på varandra alls då? 

det enklaste är som sagt kommunikation, att du pratat med din fru!

• LidköpingsSnickare

Har pratat med henne flera gånger! Men nu vet jag inte...
    Har gått så långt att jag typ rycker till när hon oavsiktligt bara nuddar mig på foten i soffan eller i sängen. Försöker att inte vara avståndstagande, kramar om henne bakifrån när vi lagar mat eller så. Men får till svar att hon är så varm😔 Så slutat med det med...pallar bara en viss mängd rejections

• Dexter dot com

Eftersom du pratat med henne flera gånger utan någon förändring så boka tid parterapi så ni får hjälp med att få reda på vad det är som gör att hon tappat lusten . Vad har hon svarat tidigare när du lyft problemet? Om ni bara har haft sex 3 g på 1,5 år är det ju inte tillfällig svacka.

• Anonym (K)

Är hon i klimakteriet? (Tänker på att hon är varm.) I så fall: håll ut! 

• LidköpingsSnickare

Hon fyllde 40 för ett tag sen, så ja, kanske. Ska man hålla ut då i 10 år innan det släpper? Det tycks inte finnas nån som helst vilja😔

• Anonym (Man45)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-03 23:14:02 följande:
    Hur ska man agera?

Hej, ny här på FL. 

Bor ihop med min sambo sen 5 år sen. 
    Vi hade det så jäkla bra, närhet, fysisk kontakt och sex. Men något har ändrats det senaste ett och halvt år sen. Sex, kanske 2-3 ggr på denna tid.. men mitt stora bekymmer/besvär, hon har inte ens tagit på mig på flera månader, kyssar eller kramar. Det mest intima är att dela en flaska bubbel.. vad ska man göra som man? Känner mig så jävla övergiven..

Hur gammal är du? Oavsett relationen måste du börja jobba på dig själv. Att hon inte tar på dig är inte kul men det är inget som ska få dig att känna dig övergiven. Jobba med självkänslan.

Vad gäller relationen så behöver ni sätta er ner och prata om hur ni kan stärka den.  Jobba även på att få in dagliga rutiner för kontakt. T.e.x. hej och hejdå kram /puss. 

Titta även över din egen insats. Sköter du det du ska sköta?
    Vad kan du göra bättre i relationen?
  • LidköpingsSnickare

Själv är jag 42. Jobbar 7-16. Men lagar den mesta maten, tar hand om städning och vår gemensamma hund så att hon får sin fritid med gym och sina egna vänner. Oavsett vad så har jag dom jag skrev tidigare alltid sökt närhet (inte bara för att ligga) och har aldrig missat att pussa henne på kinden när jag åker iväg till jobbet. Hon sover fortfarande då, så ingen respons eller vilja från hennes sida där, men alltid gjort det med henne. Jag vet inte mer vad jag ska/kan göra..😔😐

• Anonym (K)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 06:51:50 följande:

Hon fyllde 40 för ett tag sen, så ja, kanske. Ska man hålla ut då i 10 år innan det släpper? Det tycks inte finnas nån som helst vilja😔

Har ni pratat om att det kan vara klimakteriebesvär? Om inte kan du ta upp det här med att hon ofta är för varm. Jag hade inte i ditt läge sagt att hennes dåliga humör etc kan vara klimakteriet. Det är minerat område. Men en så konkret sak som att vara för varm är en neutral ingång. 

Det finns medicinsk hjälp för de som mår dåligt under klimakteriet så om det är det det rör sig om kan det finnas lindring.

Hur jobbar hon? En del kvinnor blir lätt hjärntrötta under de där åren och behöver mer lugn och ro omkring sig. Klarar inte buller eller kontorslandskap tex. Hon skulle kanske må bra av att bli deltidssjukskriven för lite kortare arbetsdagar om det inte går att minska stressen? 

Bara gissning detta ju, med klimakteriet, vill jag säga! Det kan ju så klart vara nåt annat också. 

https://sverigesradio.se/avsnitt/klimakteriehjarnan-sa-fungerar-den

https://www.bywrtrs.se/post/katarina-wilk-nyckeln-till-att-minska-sjukskrivningstalen

• Anonym (Man45)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 07:10:27 följande:

Själv är jag 42. Jobbar 7-16. Men lagar den mesta maten, tar hand om städning och vår gemensamma hund så att hon får sin fritid med gym och sina egna vänner. Oavsett vad så har jag dom jag skrev tidigare alltid sökt närhet (inte bara för att ligga) och har aldrig missat att pussa henne på kinden när jag åker iväg till jobbet. Hon sover fortfarande då, så ingen respons eller vilja från hennes sida där, men alltid gjort det med henne. Jag vet inte mer vad jag ska/kan göra..😔😐

Om nu inte hon gör saker som tvätt så låter det som att hon utnyttjar dig.

Du kanske behöver vända på steken och fråga dig vad hon gör.

Om ni inte har barn skulle jag gjort slut om det inte blev bättring.
  • Anonym (Man45)
    Anonym (K) skrev 2024-11-04 07:10:35 följande:

Har ni pratat om att det kan vara klimakteriebesvär? Om inte kan du ta upp det här med att hon ofta är för varm. Jag hade inte i ditt läge sagt att hennes dåliga humör etc kan vara klimakteriet. Det är minerat område. Men en så konkret sak som att vara för varm är en neutral ingång. 

Det finns medicinsk hjälp för de som mår dåligt under klimakteriet så om det är det det rör sig om kan det finnas lindring.

Hur jobbar hon? En del kvinnor blir lätt hjärntrötta under de där åren och behöver mer lugn och ro omkring sig. Klarar inte buller eller kontorslandskap tex. Hon skulle kanske må bra av att bli deltidssjukskriven för lite kortare arbetsdagar om det inte går att minska stressen? 

Bara gissning detta ju, med klimakteriet, vill jag säga! Det kan ju så klart vara nåt annat också. 

https://sverigesradio.se/avsnitt/klimakteriehjarnan-sa-fungerar-den

https://www.bywrtrs.se/post/katarina-wilk-nyckeln-till-att-minska-sjukskrivningstalen

Ge dig! Sätt henne i offerrollen. Ingen ska vara där.
Svar på tråden Hur ska man agera?