Inlägg från: Anonym (Man45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man45)

Hur ska man agera?

LidköpingsSnickare skrev 2024-11-03 23:14:02 följande:
    Hur ska man agera?

Hej, ny här på FL. 

Bor ihop med min sambo sen 5 år sen. 
    Vi hade det så jäkla bra, närhet, fysisk kontakt och sex. Men något har ändrats det senaste ett och halvt år sen. Sex, kanske 2-3 ggr på denna tid.. men mitt stora bekymmer/besvär, hon har inte ens tagit på mig på flera månader, kyssar eller kramar. Det mest intima är att dela en flaska bubbel.. vad ska man göra som man? Känner mig så jävla övergiven..

Hur gammal är du? Oavsett relationen måste du börja jobba på dig själv. Att hon inte tar på dig är inte kul men det är inget som ska få dig att känna dig övergiven. Jobba med självkänslan.

Vad gäller relationen så behöver ni sätta er ner och prata om hur ni kan stärka den.  Jobba även på att få in dagliga rutiner för kontakt. T.e.x. hej och hejdå kram /puss. 

Titta även över din egen insats. Sköter du det du ska sköta?
    Vad kan du göra bättre i relationen?
  • Anonym (Man45)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 07:10:27 följande:

Själv är jag 42. Jobbar 7-16. Men lagar den mesta maten, tar hand om städning och vår gemensamma hund så att hon får sin fritid med gym och sina egna vänner. Oavsett vad så har jag dom jag skrev tidigare alltid sökt närhet (inte bara för att ligga) och har aldrig missat att pussa henne på kinden när jag åker iväg till jobbet. Hon sover fortfarande då, så ingen respons eller vilja från hennes sida där, men alltid gjort det med henne. Jag vet inte mer vad jag ska/kan göra..😔😐

Om nu inte hon gör saker som tvätt så låter det som att hon utnyttjar dig.

Du kanske behöver vända på steken och fråga dig vad hon gör.

Om ni inte har barn skulle jag gjort slut om det inte blev bättring.
  • Anonym (Man45)
    Anonym (K) skrev 2024-11-04 07:10:35 följande:

Har ni pratat om att det kan vara klimakteriebesvär? Om inte kan du ta upp det här med att hon ofta är för varm. Jag hade inte i ditt läge sagt att hennes dåliga humör etc kan vara klimakteriet. Det är minerat område. Men en så konkret sak som att vara för varm är en neutral ingång. 

Det finns medicinsk hjälp för de som mår dåligt under klimakteriet så om det är det det rör sig om kan det finnas lindring.

Hur jobbar hon? En del kvinnor blir lätt hjärntrötta under de där åren och behöver mer lugn och ro omkring sig. Klarar inte buller eller kontorslandskap tex. Hon skulle kanske må bra av att bli deltidssjukskriven för lite kortare arbetsdagar om det inte går att minska stressen? 

Bara gissning detta ju, med klimakteriet, vill jag säga! Det kan ju så klart vara nåt annat också. 

https://sverigesradio.se/avsnitt/klimakteriehjarnan-sa-fungerar-den

https://www.bywrtrs.se/post/katarina-wilk-nyckeln-till-att-minska-sjukskrivningstalen

Ge dig! Sätt henne i offerrollen. Ingen ska vara där.
  • Anonym (Man45)
    Anonym (K) skrev 2024-11-04 07:40:13 följande:

Vad ska jag ge mig med? Är det att jag skriver att jag bara gissar som du stör dig på? Tycker du inte att det stämmer, det jag skriver om att det lika gärna kan vara något annat än klimakteriebesvär? Förtydliga gärna! 

Ska jag sätta henne i offerrollen? Varför då? 

Om man nu slutar att vara fysisk så är det rätt självklart att man inte kan skylla på klimakteriebesvär.

Som att jag skulle säga att jag inte kan diska för att jag har ett sår på halsen.
  • Anonym (Man45)
    Anonym (K) skrev 2024-11-04 10:29:59 följande:
    Du har mycket att lära, Man45. Snarare helt självklart att det kan bero på det. Torra, ömma slemhinnor, alltid för varm, alltid trött, dålig sömn, nedstämdhet. Låter det som saker som gör en människa pigg på lite hångel och pippa? Men huvudpoängen i mitt inlägg var ju att det finns medicinsk hjälp om det är klimakteriet som får henne att må dåligt. 
    Varför skulle du hångla och Pippa? TS vill ha en kram då och då.
Svar på tråden Hur ska man agera?