• LidköpingsSnickare

Hur ska man agera?

Hej, ny här på FL. 

Bor ihop med min sambo sen 5 år sen. 
    Vi hade det så jäkla bra, närhet, fysisk kontakt och sex. Men något har ändrats det senaste ett och halvt år sen. Sex, kanske 2-3 ggr på denna tid.. men mitt stora bekymmer/besvär, hon har inte ens tagit på mig på flera månader, kyssar eller kramar. Det mest intima är att dela en flaska bubbel.. vad ska man göra som man? Känner mig så jävla övergiven..

• Svar på tråden Hur ska man agera?
  • Anonym (anånym)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 23:04:15 följande:

Försöker vara en man, traditionell. Häller alltid upp till henne först, öppnar dörrar..
    Vi har ju båda delar med djur, hunden är på mig katten på henne.. men vi är oftast ute gemensamt på helgerna i skog och mark. Pratat huuur mycket som helst om detta, men ändå alltid samma undanflykter. Ikväll tyckte hon ordagrant, " ska vi knulla sen" och jag har inga problem med dom orden, det är inte det, men vill ha det där innan också..smek, kyssar i nacken. Bara knulla, då kan jag dra en runk istället.. Och nej, blev inget heller, 5 sekunder senare snarkar hon i soffan????

Det här är min regelbok som jag följer. Som partner tycker JAG man ska klara av svackor i förhållandet och det kan ta tid att ta sig ur dem. Ibland år. Så länge det inte är klarlagt vad som orsakar det hela så får man stå ut. Detta tar inte bort möjligheten att skriva inlägg på forum för att få stöttning och tips för du vill ju uppenbarligen rädda situationen.

Oavsett vad dömer jag dig inte. Du agerar utifrån ditt läge.

• LidköpingsSnickare

Förstår att svackor kommer och går..men att inte ens göra den minsta "effort"  (hittar inte svenska ordet) för den andre.. Vet att jag har/skulle göra det för henne och andra när man kännt sig nere, har sagt att jag är låg men försöker. Att helt åsidosätta sin partner( eller vänner) finns inte

Hatar mig själv för att jag känner mig mer och mer avståndstagande. Vet att jag älskar denna fantastiska kvinna av hela min själ, men vad betyder det om man inte får tillbaka ett piss. Lever jag bara i en lögn som tror att känslorna är besvarade. Men torkar dom sista tårarna och biter ihop i kudden, imorgon är en annan dag😐

• Anonym (anånym)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-05 23:22:37 följande:

Förstår att svackor kommer och går..men att inte ens göra den minsta "effort"  (hittar inte svenska ordet) för den andre.. Vet att jag har/skulle göra det för henne och andra när man kännt sig nere, har sagt att jag är låg men försöker. Att helt åsidosätta sin partner( eller vänner) finns inte

Hatar mig själv för att jag känner mig mer och mer avståndstagande. Vet att jag älskar denna fantastiska kvinna av hela min själ, men vad betyder det om man inte får tillbaka ett piss. Lever jag bara i en lögn som tror att känslorna är besvarade. Men torkar dom sista tårarna och biter ihop i kudden, imorgon är en annan dag😐

Hon kanske tycker att när hon "vill knulla" så är det bevis nog? Har du tagit upp den tunga frågan om hon vill skiljas?  

• Anonym (F)

Och vad säger hon när du pratar med henne om att du behöver mer närhet, att du mår dåligt i relationen osv? Säkert undrar du om hon ens älskar dig längre.

Men som där vid spisen, sånt måste du släppa. Det handlar inte om "rejections" utan om att hon just då står och gör annat, är varm och vill inte bli störd.

• LidköpingsSnickare
    Anonym (anånym) skrev 2024-11-06 06:29:54 följande:

Hon kanske tycker att när hon "vill knulla" så är det bevis nog? Har du tagit upp den tunga frågan om hon vill skiljas?  

Ja, den frågan har jag ställt. Men blev inte skuldbelagd men nästan "hur kan du tro att jag vill det". Har sagt till henne att det är inte liggandet som är problemet, men det var ju iofs första gången som hon fråga det på iaf ett år.
    Men att ligga utan det andra, känns känslolöst.
  • LidköpingsSnickare
    Anonym (F) skrev 2024-11-06 06:59:32 följande:

Och vad säger hon när du pratar med henne om att du behöver mer närhet, att du mår dåligt i relationen osv? Säkert undrar du om hon ens älskar dig längre.

Men som där vid spisen, sånt måste du släppa. Det handlar inte om "rejections" utan om att hon just då står och gör annat, är varm och vill inte bli störd.

Har sagt till att det känns helt kärlekslöst, fick tillbaka att jag skulle sluta vara så överdramatisk. Men inte bara vid spisen, utan jämt.. soffan, sängen..

Igår hade vi en kompis hemma. Dom satt i soffan när jag kom in (vi har en modell större) satte mig och la upp min arm på ryggstödet, såg inte att hon gjort likadant och våra händer touchade varandras. Då kom "vad GÖR du?"
  • Anonym (F)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 07:20:48 följande:
    Har sagt till att det känns helt kärlekslöst, fick tillbaka att jag skulle sluta vara så överdramatisk. Men inte bara vid spisen, utan jämt.. soffan, sängen..

Igår hade vi en kompis hemma. Dom satt i soffan när jag kom in (vi har en modell större) satte mig och la upp min arm på ryggstödet, såg inte att hon gjort likadant och våra händer touchade varandras. Då kom "vad GÖR du?"
    Du lever i en destruktiv relation och ärligt talat, dags att planera din exit. Jag tycker att hon behandlar dig väldigt illa.
  • Anonym (anånym)

"vad GÖR du?".  Det där låter inte så bra. Jag skulle ev. planera för att separera. Jag menar kanske inte att förevigt stänga dörren men säga att du inte accepterar att ha det så här. Då kommer nog en hel svada om motargument men du får stå fast och fullfölja det du sagt. Du kanske mår piss sen men du mår ju inte så bra nu heller. 
    Jag är väl ute efter att du ska få henne och fatta läget. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt".  
  • Anonym (Rebecca)

Men fy vad kränkande!

Att avvisa dina känslor och behov av närhet samt säger sådär INFÖR en vän??!! 

Väldigt lågt.

Du känns ödmjuk och vill få något att hända i er relation men får inget gensvar, jag skulle som någon annan säger här i tråden faktiskt ta en paus där båda får reflektera över er relation som just nu är allt annat än sunt.

Man ska inte behöva ta hur mycket som helst så man börjar att förminska dig själv och vara någon som ska tassa på tårna och inte kunna visa sina känslor och vara hela sitt potential.

Er relation är tärande.

Detta är inte kärlek. 

• LidköpingsSnickare

Jaha, lägesuppdatering..ligger och har "mixed" känslor. Så mycket gråt men ändå ett lugn 

Vi prata förut igen, eller jag prata, hon skrek😞 Sa att detta är ohållbart, sa att hon får fundera på hur hon känner och tycker vi ska fortsätta vårt förhållande. Berätta ärligt att hon är den jag älskar men tvivlar på att det är så hon känner. 
    Hon blev vansinnig och sa att "har fan ingen rätt att berätta hur hon känner" Nej det är väl självklart, men tar det bort min rätt att säga hur jag känner. Slutade med att saker började flyga. Då fick jag nog på riktigt. Började packa ihop kläder för ett par dagar iaf och gick.

Så här är jag nu😔
    Men fick plats hos en kompis som hade en sovplats över, så där ligger jag just nu. 

Men mitt i "misären" så vill jag ändå tacka alla som gett mig råd och stöttning, ni är guld värda

• Anonym (Hur)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 22:25:38 följande:

Jaha, lägesuppdatering..ligger och har "mixed" känslor. Så mycket gråt men ändå ett lugn 

Vi prata förut igen, eller jag prata, hon skrek😞 Sa att detta är ohållbart, sa att hon får fundera på hur hon känner och tycker vi ska fortsätta vårt förhållande. Berätta ärligt att hon är den jag älskar men tvivlar på att det är så hon känner. 
    Hon blev vansinnig och sa att "har fan ingen rätt att berätta hur hon känner" Nej det är väl självklart, men tar det bort min rätt att säga hur jag känner. Slutade med att saker började flyga. Då fick jag nog på riktigt. Började packa ihop kläder för ett par dagar iaf och gick.

Så här är jag nu😔
    Men fick plats hos en kompis som hade en sovplats över, så där ligger jag just nu. 

Men mitt i "misären" så vill jag ändå tacka alla som gett mig råd och stöttning, ni är guld värda

Synd att du inte tog råden i tråden och fixade parterapi istället.
  • KimLinnefeldt

Så här är jag nu😔

Det har hon rätt i. Du har ingen rätt att att berätta hur hon känner.

Nöj dig med att berätta hur DU känner.
  • LidköpingsSnickare
    KimLinnefeldt skrev 2024-11-06 22:46:41 följande:

Det är väl självklart, skulle aldrig i mitt liv säga hur hon känner! Det jag i detta läge gör är att ge henne plats att få tänka igenom hur hon känner.
  • LidköpingsSnickare
    Anonym (Hur) skrev 2024-11-06 22:28:30 följande:
    Synd att du inte tog råden i tråden och fixade parterapi istället.
    Detta är in ett avslut från min sida iaf. Tatt upp terapi i våra samtal innan..men möts av en blick och inget mer

Det är väl självklart, skulle aldrig i mitt liv säga hur hon känner! Det jag i detta läge gör är att ge henne plats att få tänka igenom hur hon känner.
  • Anonym (F)

Så här är jag nu😔

Bra gjort! Hoppas att du nu också själv kan se när du läser svart på vitt hur hon behandlar dig, hur hon reagerar, skriker, vänder allt mot dig, blir aggressiv.

Så HON ska fundera...? Nej, det är DU som måste göra det, fundera på hur du förtjänar att bli behandlad av någon som älskar (?) dig. Nej, så här ser inte kärlek ut.
  • Anonym (F)

Det gjorde han inte heller, han sa bara att han tvivlar på hennes känslor och det har han all rätt att göra för det handlar om hans upplevelse.
Svar på tråden Hur ska man agera?