• Anonym (F)

Hur ska man agera?

Och vad säger hon när du pratar med henne om att du behöver mer närhet, att du mår dåligt i relationen osv? Säkert undrar du om hon ens älskar dig längre.

Men som där vid spisen, sånt måste du släppa. Det handlar inte om "rejections" utan om att hon just då står och gör annat, är varm och vill inte bli störd.

• Anonym (F)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 07:20:48 följande:
    Har sagt till att det känns helt kärlekslöst, fick tillbaka att jag skulle sluta vara så överdramatisk. Men inte bara vid spisen, utan jämt.. soffan, sängen..

Igår hade vi en kompis hemma. Dom satt i soffan när jag kom in (vi har en modell större) satte mig och la upp min arm på ryggstödet, såg inte att hon gjort likadant och våra händer touchade varandras. Då kom "vad GÖR du?"
    Du lever i en destruktiv relation och ärligt talat, dags att planera din exit. Jag tycker att hon behandlar dig väldigt illa.
  • Anonym (F)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 22:25:38 följande:

Jaha, lägesuppdatering..ligger och har "mixed" känslor. Så mycket gråt men ändå ett lugn 

Vi prata förut igen, eller jag prata, hon skrek😞 Sa att detta är ohållbart, sa att hon får fundera på hur hon känner och tycker vi ska fortsätta vårt förhållande. Berätta ärligt att hon är den jag älskar men tvivlar på att det är så hon känner. 
    Hon blev vansinnig och sa att "har fan ingen rätt att berätta hur hon känner" Nej det är väl självklart, men tar det bort min rätt att säga hur jag känner. Slutade med att saker började flyga. Då fick jag nog på riktigt. Började packa ihop kläder för ett par dagar iaf och gick.

Så här är jag nu😔
    Men fick plats hos en kompis som hade en sovplats över, så där ligger jag just nu. 

Men mitt i "misären" så vill jag ändå tacka alla som gett mig råd och stöttning, ni är guld värda

Bra gjort! Hoppas att du nu också själv kan se när du läser svart på vitt hur hon behandlar dig, hur hon reagerar, skriker, vänder allt mot dig, blir aggressiv.

Så HON ska fundera...? Nej, det är DU som måste göra det, fundera på hur du förtjänar att bli behandlad av någon som älskar (?) dig. Nej, så här ser inte kärlek ut.
  • Anonym (F)
    KimLinnefeldt skrev 2024-11-06 22:46:41 följande:
    Det har hon rätt i. Du har ingen rätt att att berätta hur hon känner.

Nöj dig med att berätta hur DU känner.
    Det gjorde han inte heller, han sa bara att han tvivlar på hennes känslor och det har han all rätt att göra för det handlar om hans upplevelse.
Svar på tråden Hur ska man agera?