Inlägg från: Anonym (anånym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anånym)

Hur ska man agera?

LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 18:21:18 följande:

Hur? Iaf när det är som lugnast, inga "barn" i närheten. Dom bor ju hos oss varannan vecka, men tittar in mest hela tiden. Oavsett vilken vecka det är. Vet att det kan stressa henne men ändå.. Också sagt att jag förstår att hon inte vill ligga men att lite grann fysisk beröring behöver jag med. Själv har jag alltid när man gått förbi varandra så en lätt hand på henne och ett leende.

Blir hon arg och går ifrån ert samtal (om känsliga saker)? Brusar hon upp?

Som nån skrev, tag hjälp. Familjeterapeut (lr vad det heter i er stad). Hon kan gå dit själv ett par gånger först - eller du. Det gör man upp i första mötet med terapeuten. Du kan gå dit utan att berätta också. Jag tycker att det är ok om det handlar om att rädda ett förhållande. Du kan få en annan synvinkel på det. 

• Anonym (anånym)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 23:04:15 följande:

Försöker vara en man, traditionell. Häller alltid upp till henne först, öppnar dörrar..
    Vi har ju båda delar med djur, hunden är på mig katten på henne.. men vi är oftast ute gemensamt på helgerna i skog och mark. Pratat huuur mycket som helst om detta, men ändå alltid samma undanflykter. Ikväll tyckte hon ordagrant, " ska vi knulla sen" och jag har inga problem med dom orden, det är inte det, men vill ha det där innan också..smek, kyssar i nacken. Bara knulla, då kan jag dra en runk istället.. Och nej, blev inget heller, 5 sekunder senare snarkar hon i soffan????

Det här är min regelbok som jag följer. Som partner tycker JAG man ska klara av svackor i förhållandet och det kan ta tid att ta sig ur dem. Ibland år. Så länge det inte är klarlagt vad som orsakar det hela så får man stå ut. Detta tar inte bort möjligheten att skriva inlägg på forum för att få stöttning och tips för du vill ju uppenbarligen rädda situationen.

Oavsett vad dömer jag dig inte. Du agerar utifrån ditt läge.

Svar på tråden Hur ska man agera?