• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Attraktiva mannen) skrev 2025-01-03 12:17:11 följande:
    Det beror nog mest på vem som är snyggast av Evelina och Karin.
    Och om man tänker långsiktigt? Slår snyggast allt annat för dig?
  • Xenia
    Anonym (Attraktiva mannen) skrev 2025-01-03 12:17:11 följande:
    Det beror nog mest på vem som är snyggast av Evelina och Karin.
    Det kan vara så att Anders först gifter sig med Evelina. Men så får han Karin till kollega och upptäcker att han har mer gemensamt med henne...
  • Anonym (Rob)
    Emer66 skrev 2025-01-03 10:57:58 följande:
    Är du ens medveten om att alla kvinnor inte älskar stora snoppar, eller är hela din världsbild totalt skapad av porr?! 

Statistiskt sätt föredrar genomsnittskvinnan en medelstor snopp (runt 16 cm) vilket innebär att det är lika vanligt att en kvinna föredrar + 20 cm som att hon föredrar 12 cm.  
    pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4558040/
    Inte alla föredrar stor.  Men de flesta föredrar större än medel.
    Var var du fått att 16 cm är medellängd?  Vad jag har läst är 13 cm medel.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2025-01-03 11:39:43 följande:
    Jösses, då måste det vara illa ställt med dig.
    Fast han kanske inte är sån som flashar att han har mycket pengar. 
    Jag har gott ställt men det är inget som syns alls.  Då måste man lära känna mig först för att förstå.
  • Xenia
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 01:18:17 följande:
    För att det teamet blir starkare om du valt en stark partner.

Ingen kvinna vill offra sina framtida barn genom att välja bort de bästa männen, bara för att få en man som är lika bra som henne själv.
    kn
    "Mina barn blev knarkare, lögnare och socialbidragstagare. Men det viktiga är att min man är lika bra som mig själv."
    1. Så en rik/välavlönad man är alltid bäst?

2. Den "bäste mannen" (enligt dig) är inte automatiskt den bäste pappan. Barnen kan blir knarkare trots rikedomen, om t ex pappan inte har tid för sina barn (han har ju fullt upp med att tjäna pengar).

3. Bara för att man inte är rik så behöver inte ens barn bli knarkare och socialbidragstagare, var har du fått det ifrån?

4. Den kvinna som satsar enbart på en rik man kan bli olycklig i äktenskapet, det är inte bra för barnen.

5. Så om man blir kär i en vanlig man så ska man välja bort honom i väntan på den där mannen som är bättre än henne. Det kan sluta med att man inte får några barn alls.
  • Anonym (Rob)
    Xenia skrev 2025-01-03 14:05:57 följande:
    1. Så en rik/välavlönad man är alltid bäst?

2. Den "bäste mannen" (enligt dig) är inte automatiskt den bäste pappan. Barnen kan blir knarkare trots rikedomen, om t ex pappan inte har tid för sina barn (han har ju fullt upp med att tjäna pengar).

3. Bara för att man inte är rik så behöver inte ens barn bli knarkare och socialbidragstagare, var har du fått det ifrån?

4. Den kvinna som satsar enbart på en rik man kan bli olycklig i äktenskapet, det är inte bra för barnen.

5. Så om man blir kär i en vanlig man så ska man välja bort honom i väntan på den där mannen som är bättre än henne. Det kan sluta med att man inte får några barn alls.
    Tänker alla kvinnor så ?   
    Kommer han bli en bra pappa ?   
    Man vill inte ha en attraktion partner?  För det är inte alltid de attraktiva killen är den bästa pappan.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-03 14:21:11 följande:
    Tänker alla kvinnor så ?   
    Kommer han bli en bra pappa ?   
    Man vill inte ha en attraktion partner?  För det är inte alltid de attraktiva killen är den bästa pappan.
    Att vara en bra pappa är attraktivt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Fia) skrev 2025-01-03 14:36:02 följande:
    Att vara en bra pappa är attraktivt.
    Dadbod är attraktivt alltså ?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-03 14:41:44 följande:
    Dadbod är attraktivt alltså ?
    Skrev jag det? Men tja, hellre lite extra kilon på en man som är mogen, tar ansvar, är lekfull och sätter andra i första rummet vid behov än en superfit egoistisk barnunge.
  • Anonym (A)

Attraktionen sitter mellan öronen.

Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?