• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-07 10:19:38 följande:
    Jo, men om din tes att kvinnor väljer efter pengar och resurser ska stämma, borde hon aldrig ha brutit upp med sin stenrike fästman. Vem väljer bort ett liv i lyx och överflöd för att gifta sig med en bonde? En relativt välbeställd bonde låter det som, men i alla fall.

Svärmoderns val visar att kvinnor inte nödvändigtvis väljer de män som har mest resurser. Annat spelar också in.

Däremot kanske de inte väljer fattiglappar. Det är något annat. 
    Pengar är en faktor men inte den enda.
  • Anonym (Fysisk)

Fysisk attraktion är väldigt viktig. För mig gör mycket pengar ingenting för attraktionen.

• Anonym (Fysisk)
    Anonym (Bekvämlighet) skrev 2025-01-06 21:29:01 följande:

Även om kvinnor påstår att persinligheten, charnmen och allt det där är viktigast kommer de undermedvetet välja han med stålarna. Han kanske blir bättre med tiden, tänker de och ser alla fördelar ett liv med pengar innebär.

Näe, som kvinna håller jag inte alls med.
  • Emer66
    Anonym (Bekvämlighet) skrev 2025-01-06 21:29:01 följande:

Även om kvinnor påstår att persinligheten, charnmen och allt det där är viktigast kommer de undermedvetet välja han med stålarna. Han kanske blir bättre med tiden, tänker de och ser alla fördelar ett liv med pengar innebär.

Skitsnack. 
    Jag har alltid tjänar mer än mina pojkvänner. 

För typ 10 år sen hade jag faktiskt två kk:n. Jag var kär i den fattiga, inte den rika. Så jag blev tillsammans med den fattiga.
    Så jag vet av erfarenhet att jag väljer kärlek framför pengar. 

Mvh kvinna
  • Anonym (Lisa)
    Emer66 skrev 2025-01-12 02:44:41 följande:
    Skitsnack. 
    Jag har alltid tjänar mer än mina pojkvänner. 

För typ 10 år sen hade jag faktiskt två kk:n. Jag var kär i den fattiga, inte den rika. Så jag blev tillsammans med den fattiga.
    Så jag vet av erfarenhet att jag väljer kärlek framför pengar. 

Mvh kvinna
    Hur kan man kalla någon man säger sig vara kär i för FATTIG!?
    Du tog väl den FATTIGA stackaren för att då kan ju du känna dig bättre,  som tjänar bättre.

Fast det är ju därför han är med dig..Pga dina pengar och det du har mellan benen fattar du väl.
    En fattig gammal kk som gillar att ligga bockar och bugar och gör som du vill - ett tag tills han träffar en ny kk...om du viftar med pengar framför hans näsa såklart.

Jag skulle aldrig välja en fattig man över en rik man. Och hade min kk vifta med pengar så hade jag kunnat tänka mig att ta honom istället för min man som jag är gift med.
    Skulle min man bli fattig, så skulle jag byta man.

Så sluta lura dig själv att han är med dig för att han är kär.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (cannelloni macaroni) skrev 2025-01-06 15:54:21 följande:
    För den som kan läsa mellan raderna menar jag att det fanns ett allmänt ifrågasättande i det inlägget, som om de kvinnor som ställer krav på en partner med hjärna inte själva skulle kunna diskutera ämnen större än det som berör det lilla livet.

Det var det jag svarade på.

Jag noterar att du slösar din tid på ointressant tjafsande som inte för diskussionen framåt alls.
    Nej mitt inlägg var inte om kvinnor, diskussionen handlar ju om mannen och vad han har
  • Emer66
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-12 03:02:10 följande:
    Du tog väl den FATTIGA stackaren för att då kan ju du känna dig bättre,  som tjänar bättre.

Fast det är ju därför han är med dig..Pga dina pengar och det du har mellan benen fattar du väl.
    En fattig gammal kk som gillar att ligga bockar och bugar och gör som du vill - ett tag tills han träffar en ny kk...om du viftar med pengar framför hans näsa såklart.

Jag skulle aldrig välja en fattig man över en rik man. Och hade min kk vifta med pengar så hade jag kunnat tänka mig att ta honom istället för min man som jag är gift med.

Mår du bra? 
    Jag hoppas du får hjälp, istället för att skälla på okänt folk på nätet, enbart för att de väljer kärlek framför pengar. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fysisk) skrev 2025-01-08 00:31:26 följande:

Fysisk attraktion är väldigt viktig. För mig gör mycket pengar ingenting för attraktionen.

Ja, samma här. Attraktionen är det viktigaste.
  • Anonym (Linda)

Varit ihop med en med pengar i 15 år. Vi hade nog varit ihop fortfarande om han inte blivit nyrikare för varje år som gick. Jag vande mig aldrig vid livsstilen. Nu inväntar jag någon mer likasinnad mig själv. Skulle inte ha fördommar mot en kille i kassan på nått sätt. Pengar är inte lycka för mig. 

• Anonym (Robin)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-12 03:02:10 följande:

Hon kanske är jättesnygg? Utseendet är viktigare än pengar för oss män
  • Emer66
    Anonym (Robin) skrev 2025-01-12 23:43:34 följande:
    Du har förvisso rätt i att jag är jättesnygg.
    Men frågan var vad kvinnor väljer, och min poäng är att kvinnor inte alltid väljer den rikaste.
    Jag har haft gott om val (eftersom jag ser bra ut), och jag väljer inte baserat på pengar. 
  • Anonym (Jaha)

.

StudierKemi skrev 2024-11-02 23:48:49 följande:

Personlighet, samtidigt som mannen är den som är 20 år yngre. Kvinnan är svår att få igång sexuellt jämfört med mannen, så därför tycker jag att mannen bör vara den yngre, så att kvinnan börjar längta efter mycket sex... Jag själv ser bra ut och ang. din fråga så har jag fått förslaget flera gånger att bli försörjd på heltid så att mannen i fråga kan gifta sig med mig. Men jag har avböjt, jag väljer att skaffa mig hög utbildning istället och skaffa mig en baby boy att leka med. Jag har inget direkt läshuvud men jag gör mitt bästa. Jag måste bli kemist för att nå min dröm, här finns inget val.

Jag valde alltså bort pengar för att vara fri att hitta någon 20 år yngre när jag närmar mig 40. Med bra personlighet såklart. Jag måste välja så för att vilja ha sex... En till synes lång (175+ cm) asiatisk tonåring är min dröm. Jag blir spontant jättekåt på stan om jag passerar en sån tonåring som jag vill ha. Skulle varit trogen föralltid om min vilja går igenom. Mycket pengar tar mig dit till min dröm. 

Hur bli det om du var 30 år, ska du dejta tioåria asiatiska pojkar? Tror inte de finns som är över 175cm i längd vid den åldern.!??
  • Anonym (G)

Skulle nog aldrig falla för en man med Ferrari och hus på franska rivieran. Vi lever helt olika liv och jag hade nog aldrig haft något gemensamt med en sån man. Det finns faktiskt en man på mitt lokala ICA som är sjukt snygg, välvårdad och väldigt attraktiv. Jag hade nog valt honom, haha! Jag har aldrig gått efter pengar, snarare efter attraktion och humor.

• Anonym (Attraktiva mannen)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-01-13 01:43:09 följande:

.

Hur bli det om du var 30 år, ska du dejta tioåria asiatiska pojkar? Tror inte de finns som är över 175cm i längd vid den åldern.!??
    Jag tror varken det är socialt acceptabelt att dejta tioåriga asiatiska pojkar eller tjejer. Vare sig det är män eller kvinnor som dejtar dem. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Robin) skrev 2025-01-12 23:43:34 följande:
    Det har du faktiskt rätt i. Iaf delvis rätt. 
    Jag har varit fattig, eller sk låginkomsttagare och jobbat på Marabou fabriken. 
    Men eftersom jag alltid haft en snygg kropp och ett sött ansikte som dom flesta karlar älskar så har jag kunnat välja och vraka mellan alla män.
    Fast dom flesta män som jag varit med har även uppskattat att jag har humor.
    Att jag kan skratta åt mig själv istället för att grina ner mig som många kvinnor kan göra. 
  • Noname00
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-30 18:35:41 följande:
    Det har du faktiskt rätt i. Iaf delvis rätt. 
    Jag har varit fattig, eller sk låginkomsttagare och jobbat på Marabou fabriken. 
    Men eftersom jag alltid haft en snygg kropp och ett sött ansikte som dom flesta karlar älskar så har jag kunnat välja och vraka mellan alla män.
    Fast dom flesta män som jag varit med har även uppskattat att jag har humor.
    Att jag kan skratta åt mig själv istället för att grina ner mig som många kvinnor kan göra. 

Brukar du träffa många män?

Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?