• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 11:12:43 följande:
    Du hoppade över att svara på min fråga. Hur ser din vänskapskrets ut och är det här något du läst på nätet eller sett i verkligheten?
    Den ser ut som samhället i övrigt. D.v.s. att det är tydligt att kvinnorna valt den bästa av de som uppvaktat henne.

Har inget exempel där en kvinna valt bort en man för att han är "för bra". Det är rent trams som någon som uppenbarligen inte har koll hittat på i den här tråden.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 11:41:39 följande:
    Den ser ut som samhället i övrigt. D.v.s. att det är tydligt att kvinnorna valt den bästa av de som uppvaktat henne.

Har inget exempel där en kvinna valt bort en man för att han är "för bra". Det är rent trams som någon som uppenbarligen inte har koll hittat på i den här tråden.
    Men så väljer ju dom flesta partner. Har du haft något förhållande och valde inte du den bästa partnern du hade möjlighet till? Bästa innebär ju inte rikaste eller mest framgångsrika för alla. Vissa kanske ser liknade intressen och rolig humor som viktigaste mm.
  • Mandel
    HundenVoffVoff skrev 2024-11-04 10:17:25 följande:
    Vilka är dina egenskaper om vi nu ska ta ditt inlägg på lite skojigt allvar?
    Vad är dina egenskaper och låt mig sen avgöra om jag påstår jag är bättre eller sämre? haha
    Jag är orädd mångsysslare med myror i huvudet. 
    kan det mesta från att brodera korsstygn till att byta bromsbelägg och att driva företag som omsätter miljoner.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Xenia

Ingetdera. Man blir inte kär i pengar, inte bara pga utseendet heller.

Finns inte två människor med samma personlighet. Möjligen enäggstvillingar?

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 14:48:51 följande:
    Men så väljer ju dom flesta partner. Har du haft något förhållande och valde inte du den bästa partnern du hade möjlighet till? Bästa innebär ju inte rikaste eller mest framgångsrika för alla. Vissa kanske ser liknade intressen och rolig humor som viktigaste mm.
    Var det jag skrev tidigare:
    "Man kan vara bättre på andra sätt än genom lönekuvertet."

Det är trevligt att vi är överens om att kvinnorna väljer den bäste man de kan få.
  • Anonym (Mannen)
    Mandel skrev 2024-11-04 15:28:32 följande:
    Jag är orädd mångsysslare med myror i huvudet. 
    kan det mesta från att brodera korsstygn till att byta bromsbelägg och att driva företag som omsätter miljoner.
    Inte något män direkt efterfrågar.

Män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna. Det är inte särskilt komplicerat.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 16:00:49 följande:

Det är trevligt att vi är överens om att kvinnorna väljer den bäste man de kan få.
    Du läster ju bara dom delar du vill. Jag skrev att så väljer dom flesta partner och inkluderar då även män. Om du har alternativ så väljer väl du också den partner du tycker är bäst?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-04 16:04:27 följande:
    Du läster ju bara dom delar du vill. Jag skrev att så väljer dom flesta partner och inkluderar då även män. Om du har alternativ så väljer väl du också den partner du tycker är bäst?
    Det håller jag med om men det är inte ämnet för tråden.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 16:00:49 följande:

Fast du verkar växla mellan att kvinnor väljer alltid den med mest pengar och att kvinnor väljer den som är bäst i andra aspekter 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 16:06:07 följande:
    Det håller jag med om men det är inte ämnet för tråden.
    Vad är budskapet du vill förmedla då?
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?