• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (cannelloni macaroni)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-03 17:37:40 följande:
    Jag tycker ingenting. Jag bara konstaterar att kvinnor väljer män med pengar.

Att fattiga män inte får kvinnor är en viktig anledning till varför män söker sig bort från låglöneyrke. Inte kul att varken få kvinnor eller pengar när man kan få båda.

Kvinnor får män även om de är i ett låglöneyrke så länge de ser bra ut.
    Men om nu män har högre lön överlag så kan ju inte en viss andel kvinnor välja något annat vare sig de väljer p.g.a. det eller någon annan egenskap- eller är du helt okunnig om grundläggande statistik och fördelning av inkomster?
  • Anonym (A)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-03 17:37:40 följande:
    Jag tycker ingenting. Jag bara konstaterar att kvinnor väljer män med pengar.

Att fattiga män inte får kvinnor är en viktig anledning till varför män söker sig bort från låglöneyrke. Inte kul att varken få kvinnor eller pengar när man kan få båda.

Kvinnor får män även om de är i ett låglöneyrke så länge de ser bra ut.
    Så alla män som inte är rika är singlar, det är något nytt
  • Anonym (A)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-03 19:27:05 följande:
    Kvinnor attraheras inte av jämlikar utan män som är bättre än dem.

Sedan vill kvinnorna leva jämlikt med mannen som hon omedvetet anser är bättre än henne.
    Detta baserat på vad då? 
  • Anonym (Tex)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 20:04:02 följande:
    Detta baserat på vad då? 
    Att kvinnor vill ha så bra avkomma som möjligt. Då väljer man en man som är bättre än en själv om man kan. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 20:04:02 följande:
    Detta baserat på vad då? 
    Parbildningstatistiken och ögonen.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 20:02:26 följande:
    Så alla män som inte är rika är singlar, det är något nytt
    Rikedom är relativt. Alla kvinnor kan inte få de rika männen. De väljer bort socialbidragsyagaren och väljer lokföraren. Eller väljer bort lokföraren för civilngenjören. Eller väljer bort civilingenjören för någon ännu mer framgångsrik. Hur långt de kan ta sig upp i stegen beror på hur attraktiva de är själva.
  • Anonym (Nix)

Sedan vill kvinnorna leva jämlikt med mannen som hon omedvetet anser är bättre än henne.
    Inte jag. Varför skulle jag vilja ha nån bättre än mig? Vi är ett team tillsammans.
  • Anonym (A)
    Anonym (Nix) skrev 2024-11-03 20:51:26 följande:
    Inte jag. Varför skulle jag vilja ha nån bättre än mig? Vi är ett team tillsammans.
    Självklart är det så
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nix) skrev 2024-11-03 20:51:26 följande:
    För att det teamet blir starkare om du valt en stark partner.

Ingen kvinna vill offra sina framtida barn genom att välja bort de bästa männen, bara för att få en man som är lika bra som henne själv.

"Mina barn blev knarkare, lögnare och socialbidragstagare. Men det viktiga är att min man är lika bra som mig själv."
  • Mandel

Tack för upplysningen! Jag letar alltså i fel "klass" och troligen därför jag inte träffat rätt man. Måste försöka hitta någon som är bättre än mig - vilket är svårt, och sluta leta efter en vanlig man. 
    Märkligt att en man säger åt mig att höga mina krav då män oftast skanderar att kvinnor har för höga krav.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?