• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Mandel
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 16:04:11 följande:
    Inte något män direkt efterfrågar.

Män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna. Det är inte särskilt komplicerat.
    Och hur vet du att jag för den skulle inte är positiv, odramatisk, feminin och snygg?
    Bara för att jag kan hantera verktyg så innebär det ju inte att jag per automatik är manhaftig och/eller ful och full med drama.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 10:30:31 följande:
    Man kan vara bättre på andra sätt än genom lönekuvertet.
    Vad bra att vi kan vara överens om att kvinnor inte bara går efter pengar som en del män här hävdar.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 16:04:11 följande:
    Inte något män direkt efterfrågar.

Män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna. Det är inte särskilt komplicerat.
    Tala för dig själv.

Jag, mina vänner, och gamla kursare har alla valt starka och framgångsrika (inom olika fält) kvinnor. Självklart är de varma och härliga personer också, märkligt att du ställer de egenskaperna mot varandra.

Hur skulle du beskriva dig själv om man inte kan vara både snygg och trevlig eller rik och snygg?
  • Anonym (Tex)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:33:03 följande:
    Tala för dig själv.

Jag, mina vänner, och gamla kursare har alla valt starka och framgångsrika (inom olika fält) kvinnor. Självklart är de varma och härliga personer också, märkligt att du ställer de egenskaperna mot varandra.

Hur skulle du beskriva dig själv om man inte kan vara både snygg och trevlig eller rik och snygg?
    Det är precis så många kvinnor beskriver andra kvinnor. Snyggt utseende eller bra personlighet. Själv anser jag att man kan få en vacker kvinna med bra personlighet.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Tex) skrev 2024-11-04 18:06:53 följande:
    Det är precis så många kvinnor beskriver andra kvinnor. Snyggt utseende eller bra personlighet. Själv anser jag att man kan få en vacker kvinna med bra personlighet.
    Aldrig hört. Du kanske borde byta folk du hänger med.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:33:03 följande:
    Tala för dig själv.

Du bekräftar bara det jag tidigare hävdat med det inlägget. 

Jag är mer rik än snygg och jag har haft det lätt för mig med kvinnor. Nu är egentligen min personliga situation irrelevant men eftersom du frågar.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:12:01 följande:
    Du bekräftar bara det jag tidigare hävdat med det inlägget. 

Jag är mer rik än snygg och jag har haft det lätt för mig med kvinnor. Nu är egentligen min personliga situation irrelevant men eftersom du frågar.
    Vad är det du hävdar om jag bekräftar det?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:29:33 följande:
    Vad bra att vi kan vara överens om att kvinnor inte bara går efter pengar som en del män här hävdar.
    Finns ingen som hävdat det här. Bara att kvinnor i gemen väljer den fula VDn framför den arbetslösa snyggingen när de ska bilda familj.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-04 18:13:29 följande:
    Finns ingen som hävdat det här. Bara att kvinnor i gemen väljer den fula VDn framför den arbetslösa snyggingen när de ska bilda familj.
    Alla, vpde män o kvinnor, väljer väl nån med jobb om de ska skaffa familj, annars är de askorkade.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 18:12:58 följande:
    Vad är det du hävdar om jag bekräftar det?
    Att män vill ha en varm, positiv, odramatisk, feminin och vacker kvinna.

Och att kvinnorna vill ha en man med goda framtidsutsikter. Det är ju ingen slump att kvinnorna där ville ha er och inte Ronny från landet.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?