• Anonym (Halvsvensk man)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

En man som ni tycker är snygg, välvårdad och väldigt attraktiv, jobbar i kassan på Coop och bor i en hyresrätt. Eller en man som är varken bu eller bä utseendemässigt men kör Ferrari och har hus i på franska rivieran? 

Vem väljer ni? 
    Samma personlighet, lika roliga och samma värderingar. 

• Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?
  • Anonym (H)

Har läst studier om hur kvinnor väljer.
    Källor: Carolatom, KarlAlexander, Maja2020 mfl.

• Anonym (A)

Inget av dom, personliga egenskaper

• Anonym (Tex)

Det svåra med liknande diskussioner är att man vill ge en bild av att man är en bra person och inte väljer resursstarka män med avsikt.

Det är oftare en beskrivning av att man skulle valt honom om han så var arbetslös, men lustigt nog är det väldigt få som träffar just arbetslösa män.

Dock är det samma med män. Det är många fler resursstarka män som väljer snygga kvinnor. Sen säger dom att dom är mest attraherade till deras personlighet.

• Anonym (cannelloni macaroni)

Det är överhuvudtaget inte intressant för jag valde givetvis en man som både såg trevlig ut och hade i alla fall motsvarande en genomsnittlig tjänstemannalön/ kapacitet att uppnå detta.

Extra pengar är bonus men inte värt nånting om mannen är ett rövhål eller dålig i sängen.

• Anonym (Mjä)

Inget av dom är något som bag skulle dras still.

Ett hus på riveran kan vara trevligt då jag gillar frankrike. Men allt beror på hans personlighet i slutändan. En ferrari är ett minus, tycker det är smaklöst med en typen av "pråliga bilar", ser det som en penisförlängare och det är inte possitivt.

mannen på coop saknar ambitioner i arbetslivet. Bryr mig inte så mycket om utseende så det går att ha överseende över att vi lever helt olika liv och antagligen är på olika nivå. Men i slutändan har det med hans personlighet att göra.

män med ambitioner och karisma kommer längre i livet, det är den karisman/personligheten som är attraktivt, inte hans plånbok o bil mm som vissa verkar tro.

• Anonym (?)

Har dålig erfarenhet av både väldigt snygga män och de som har mycket pengar så hade förmodligen valt bort båda två pga deras personliga egenskaper. 

Men för att svara på frågan så är både attraktion och stabil ekonomi viktigt för mig i en seriös relation, så båda delarna behöver finnas där.

• Anonym (Petra)

Det sistnämnda

• Anonym (Attraktiva mannen)

Väljer det första. Jag mår aldrig bättre med mycket pengar, och särskilt inte om det ändå inte är jag som tjänat dem. Hans pengar är inte per automatik mina pengar.

Hellre fattig och i lyckligt förhållande än en ful rik man att leva olycklig med. Måste nämligen vara attraherad av mannen annars blir jag äcklad.

• Anonym (Anna)

Ingen av dem. Mannen med ferrarin är enbart ute efter att ligga - var han ute efter något seriöst så hade han väntat med att berätta om bilen och huset. Och killen i kassan har ju samma värderingar och personlighet. Båda ligger antagligen runt en del, och att köra sportbil är associerat med risktagande = bär troligen på femtioelva HPV-varianter. Pengar kan vara sexigt men att flasha dem är det inte. 

Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?