• Anonym (Tex)

Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?

Det svåra med liknande diskussioner är att man vill ge en bild av att man är en bra person och inte väljer resursstarka män med avsikt.

Det är oftare en beskrivning av att man skulle valt honom om han så var arbetslös, men lustigt nog är det väldigt få som träffar just arbetslösa män.

Dock är det samma med män. Det är många fler resursstarka män som väljer snygga kvinnor. Sen säger dom att dom är mest attraherade till deras personlighet.

• Anonym (Tex)

Även om vi inte talar om detta så finns det en underliggande generell sanning.

Kvinnor gillar att män har resurser.

Män gillar kvinnor som är vackra.

• Anonym (Tex)
    Anonym (F) skrev 2024-11-03 16:12:31 följande:

De kan omöjligen vara precis lika personlighetsmässigt , alla människor har olika personligheter

I ett tankeexperiment kan personligheterna vara exakt likadana.
  • Anonym (Tex)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-03 17:37:40 följande:
    Jag tycker ingenting. Jag bara konstaterar att kvinnor väljer män med pengar.

Att fattiga män inte får kvinnor är en viktig anledning till varför män söker sig bort från låglöneyrke. Inte kul att varken få kvinnor eller pengar när man kan få båda.

Kvinnor får män även om de är i ett låglöneyrke så länge de ser bra ut.
    Kvinnor väljer framgångsrika män, alternativt där det finns framtida löften om någon form av framgång hos mannen. Det finns forskning som stödjer detta.

Sen är det ju så att framgång ger pengar i vår värld, så det är i princip samma.
  • Anonym (Tex)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 20:04:02 följande:
    Detta baserat på vad då? 
    Att kvinnor vill ha så bra avkomma som möjligt. Då väljer man en man som är bättre än en själv om man kan. 
  • Anonym (Tex)
    Anonym (Peter) skrev 2024-11-04 17:33:03 följande:
    Tala för dig själv.

Jag, mina vänner, och gamla kursare har alla valt starka och framgångsrika (inom olika fält) kvinnor. Självklart är de varma och härliga personer också, märkligt att du ställer de egenskaperna mot varandra.

Hur skulle du beskriva dig själv om man inte kan vara både snygg och trevlig eller rik och snygg?
    Det är precis så många kvinnor beskriver andra kvinnor. Snyggt utseende eller bra personlighet. Själv anser jag att man kan få en vacker kvinna med bra personlighet.
  • Anonym (Tex)
    Xenia skrev 2025-01-03 13:28:24 följande:
    Det kan vara så att Anders först gifter sig med Evelina. Men så får han Karin till kollega och upptäcker att han har mer gemensamt med henne...
    Man tar den som är sexigast och snällast.
Svar på tråden Kvinna: Pengar eller fysisk attraktion vad går först?