• Anonym (Ödet)

Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker

Min kille är läkare. Han VET att ett avbrutet samlag är osäkert. Av olika anledningar är han inte redo för barn (dels har vi varit ihop mindre än 1.5 år dels har han ett barn sen innan och är rädd att satsa igen). I övrigt är vår relation kärleksfull och jag ser mig själv bli gammal med honom oavsett barn eller ej även om jag LÄNGTAR.

Jag insisterade på kondomer fram till några mån sedan men när jag slutade ta det initativet körde han utan och drar ut typ två sekunder innan det går för honom.

Har nån haft en liknande historia? Hur gick det? Vi hade avbrutet samlag nära min ägglossning förra veckan och han stoppade även ett par fingrar i mig några min efteråt utan att tvätta av sperman.

Undrar också hur han tänker när han absolut inte är redo för barn men kör en så osäker metod. Ovilja att ta beslut, låta ödet bestämma, typ? Kan tillägga att han har noll koll på min cykel.

Moralpredikan undanbedes.

• Svar på tråden Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker
  • Räkan77

Se till att ni skyddar er under en period tills ni kommer fram till att ni vill ha ett barn tillsammans. 

Vänta tills ni är överens och kam glädjas åt en eventuell graviditet tillsammans. Unna dig att få känna ren glädje när du har ett plus på stickan istället för att även behöva känna ångest över den blivande pappans reaktion.

Om du var 10 år äldre och du prioriterade ett barn högre än relationen så skulle du ju kunna fortsätta som nu. Men i det här läget är det bara att göra livet onödigt svårt.

• Anonym (Jag)
    Räkan77 skrev 2024-10-29 11:42:48 följande:

Se till att ni skyddar er under en period tills ni kommer fram till att ni vill ha ett barn tillsammans. 

Vänta tills ni är överens och kam glädjas åt en eventuell graviditet tillsammans. Unna dig att få känna ren glädje när du har ett plus på stickan istället för att även behöva känna ångest över den blivande pappans reaktion.

Om du var 10 år äldre och du prioriterade ett barn högre än relationen så skulle du ju kunna fortsätta som nu. Men i det här läget är det bara att göra livet onödigt svårt.

Hade hon varit 10 år äldre tycker jag nog hon kanske borde funderat på att skaffa barn ensam istället om hon verkligen vill ha barn och han velar. Men ja nu har hon tid att vänta på honom och hon har tid att träffa någon annan att skaffa barn med om det skulle ta slut också. 

Och ja såklart är det bättre när man kan glädjas tillsammans . 

• Anonym (Ödet)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-29 13:45:21 följande:

Hade hon varit 10 år äldre tycker jag nog hon kanske borde funderat på att skaffa barn ensam istället om hon verkligen vill ha barn och han velar. Men ja nu har hon tid att vänta på honom och hon har tid att träffa någon annan att skaffa barn med om det skulle ta slut också. 

Och ja såklart är det bättre när man kan glädjas tillsammans . 

Det är inte säkert att min kille skulle bli besviken över en graviditet, båda är ju lika delaktiga i att skydda/inte skydda sig. Ibland blir man besviken på föräldraskapet när barnet är planerat också. 
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-28 19:34:32 följande:
    Han sa att han absolut inte är redo NU. Lite skillnad.
    Jag pratade också om nu. så nej ingen skillnad 
  • Anonym (kattan)

Har kört avbrutet i 10 år utan att bli gravid (har inga problem att bli gravid när vi satsar på det)

• Anonym (Ödet)
    Anonym (kattan) skrev 2024-10-29 15:16:57 följande:

Har kört avbrutet i 10 år utan att bli gravid (har inga problem att bli gravid när vi satsar på det)

Intressant! Hittade en tråd på Reddit där ett par körde avbrutet i 9 år men 10:e året råkade hon bli gravid med avbrutet. Go figure!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-29 14:44:36 följande:
    Det är inte säkert att min kille skulle bli besviken över en graviditet, båda är ju lika delaktiga i att skydda/inte skydda sig. Ibland blir man besviken på föräldraskapet när barnet är planerat också. 

Ja det vet nog du bäst själv.. Min sambo blev som sagt inte glad först men nu är han det. Jag har haft lite svårt för att vara riktigt glad själv ibland också men det är mycket runt omkring som spelar in. 

Är det så att han är osäker på om han vill ha fler barn alls eller vet han att han vill ha det men vill helst vänta? 

• Anonym (Ödet)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-30 01:41:18 följande:

Ja det vet nog du bäst själv.. Min sambo blev som sagt inte glad först men nu är han det. Jag har haft lite svårt för att vara riktigt glad själv ibland också men det är mycket runt omkring som spelar in. 

Är det så att han är osäker på om han vill ha fler barn alls eller vet han att han vill ha det men vill helst vänta? 

Han vet inte men verkar luta åt att han vill men inte vet när. Ibland säger han att han starkt känner att han vill ha fler barn, ibland att han inte törs skaffa fler pga hur fel det gick sist. Han har nämnt gå i terapi för rädslorna och att han generellt sett har svårt med stora beslut sedan han fick sin son. Känns därför som att det inte är viljan utan rädslan att fatta beslut och rädsla att det ska gå fel som är i vägen, därav min teori varför han låter "ödet" bestämma".
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-30 06:52:01 följande:
    Han vet inte men verkar luta åt att han vill men inte vet när. Ibland säger han att han starkt känner att han vill ha fler barn, ibland att han inte törs skaffa fler pga hur fel det gick sist. Han har nämnt gå i terapi för rädslorna och att han generellt sett har svårt med stora beslut sedan han fick sin son. Känns därför som att det inte är viljan utan rädslan att fatta beslut och rädsla att det ska gå fel som är i vägen, därav min teori varför han låter "ödet" bestämma".
    Verkar vanskligt att försöka skaffa barn med en sådan man
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ödet) skrev 2024-10-30 06:52:01 följande:
    Jo så kan det vara men jobbigt att han är så velig. Ni har ju iförsej inte varit tillsammans jättelång tid än. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-10-29 10:25:06 följande:
    Och bara så att du tänker på det.. Även om han vet din inställning till abort så betyder inte det att han tycker likadant. .. Han kan ändå vilja abort . 
    Allt som inte är ett uttryckt klart JA är att betrakta som ett "nej jag vill inte".

Så ni har inte bara ett prat om barn framför er utan även ett prat om ärlighet och tillit och att allt får konsekvenser.  Det är tyvärr väldigt vanligt att tveka och förhala ett beslut om barn när det egentligen handlar om att man inte klarar av att vara ärlig och säga nej för man fixar inte ett bråk och ledsna känslor och många gånger hamnar man i abort mot någons vilja. 
    Så kan det vara, men då tycker man ju att han borde vara noggrannare med kondom. TS ska inte behöva insistera. Hela preventivmedelsbördan kan inte ligga på henne.
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-30 17:30:08 följande:
    Så kan det vara, men då tycker man ju att han borde vara noggrannare med kondom. TS ska inte behöva insistera. Hela preventivmedelsbördan kan inte ligga på henne.
    TS kan ju skita i det såklart, och riskera att stå ensam med bebisen sen 
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (Betta) skrev 2024-10-30 22:36:57 följande:
    TS kan ju skita i det såklart, och riskera att stå ensam med bebisen sen 
    Svårt att beräkna den risken. Han vet ju att han riskerar ayt göra mig gravid men väljer att aktivt göta det. Ibland säger han att han längtar efter barn men intw är redo just nu. Vi är ju trots allt i en seriös relation.
Svar på tråden Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker