Anonym (Ödet) skrev 2024-10-29 07:11:36 följande:
Låter som att din kille egentligen ville men inte kunde komma till skott. Annars makear det inte sense varför han inte ville att du skulle ha spiral. Gissar att det är ett vanligt tänk bland killar. Kul att fu blev gravid med strax egter mens är ofta inte alls en säker period då spermier lever upp till 5 dagar(7 enligt vissa studuer)
Anledningen till att han inte ville att jag skulle ha spiral var mest att hans ex hade haft det och han fick tydligen ont av trådarna. Men det var väl också lite att om han skulle bestämma sig för att börja försöka ville han inte att vi skulle behöva vänta på att ta ut den tror jag.. eller att han ville vara den som bestämmer när/om vi börjar försöka. Och så trodde han att det var farligt med koppar när jag ammade.
Nej det stämmer att det inte är helt säkert efter mens egentligen , beror ju på hur lång cykel man har men spermierna kan ju leva några dagar. Den här gången tror jag att jag hade ägglossning lite tidigare.
Det var lite blandade känslor när jag blev gravid , jag hade velat det länge men sen kom det lite olägligt ändå av olika anledningar och så var det inte så kul när han inte blev glad först.. Men sen efter ett tag var han glad iallafall och nu ser han fram emot det, är i vecka 24 nu.
Det är ju så olika det där.. jag tänker på om pappan inte riktigt vill från början, en del säger att han alltid ändrar sig under graviditeten eller när barnet är fött men så är det inte alltid. Jag har ett barn sen innan också som jag fick med mitt ex, vi var tillsammans ett bra tag och hade pratat om barn och använde inte skydd (inte ens avbrutet) men sen lämnade han mig och gick tillbaks till sitt ex innan jag visste att jag var gravid. Jag behöll fast han inte ville egentligen och blev ensamstående. Vi är vänner nu och han träffar dottern då och då och de har en ganska bra relation men det har inte varit lätt.
Hoppas det löser sig för er på något sätt iallafall, du är ju fortfarande ung och har tid på dig .. Skulle det ta slut med honom har du tid att träffa någon ny också och skaffa barn. Fast som sagt är det mycket möjligt att du blir gravid med avbrutet och ?säkra? perioder så det är nog bra om ni pratar om det så han är ok med att det skulle kunna hända.