Inlägg från: Anonym (Ödet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ödet)

Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker

Min kille är läkare. Han VET att ett avbrutet samlag är osäkert. Av olika anledningar är han inte redo för barn (dels har vi varit ihop mindre än 1.5 år dels har han ett barn sen innan och är rädd att satsa igen). I övrigt är vår relation kärleksfull och jag ser mig själv bli gammal med honom oavsett barn eller ej även om jag LÄNGTAR.

Jag insisterade på kondomer fram till några mån sedan men när jag slutade ta det initativet körde han utan och drar ut typ två sekunder innan det går för honom.

Har nån haft en liknande historia? Hur gick det? Vi hade avbrutet samlag nära min ägglossning förra veckan och han stoppade även ett par fingrar i mig några min efteråt utan att tvätta av sperman.

Undrar också hur han tänker när han absolut inte är redo för barn men kör en så osäker metod. Ovilja att ta beslut, låta ödet bestämma, typ? Kan tillägga att han har noll koll på min cykel.

Moralpredikan undanbedes.

• Svar på tråden Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (Julia) skrev 2024-10-28 09:45:07 följande:

Hur tänker DU som tillåter att det spelas rysk roulette med din kropp, er relation och ett eventuellt barn?

Jag vet att han är en ansvarsfull person och jag vill ha barn med honom.  Kan inte rå för att jag är redo. Är ju på HANS initativ vi kör avbrutet så inte så att jag sticker hål i kondomer liksom. Hand handlingar och ord säger emot varandra
  • Anonym (Ödet)
    Hjelm skrev 2024-10-28 09:50:26 följande:

Låta "ödet" bestämma...

Det finns inget ödet, i alla fall inte när man pratar om att tillverka nya människor.

Använder man inte preventivmedel (nej, att dra ut den är inget säkert sådant och det vet du ju redan) får man räkna med att kunna bli gravid under samlag. Det är inte "ödet" om det skulle ske, utan bara så det fungerar. 

Blundar du och kastar en pil mot ett antal ballonger på en gräsmatta, kan du träffa både en ballong eller gräset. Det är inte "ödet" om ballongen träffas, bara ett av flera möjliga utfall av din handling.

Han är uppenbarligen inte redo att försöka aktivt pga att han sagt det. Men denna metod rekommenderas ju bara till de som är "ok" med att der sker. Så förvirrad att hans ord och handlingar inte går ihop helt 
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-28 09:51:48 följande:

Varför inte fråga honom? Säg att du inte har något emot att vänta med barn, men att du inte skulle göra abort om det blev barn ändå. Sen är det upp till honom. Vill han absolut inte ha barn får han väl fortsätta använda kondom? Ni har inte varit ihop så länge, men detta handlar inte bara om barnfrågan. Det ska inte bara ligga på dig att ta initiativ till skydd. 

Såklart det inte ligger på mig enbart. Han tog initiativ till skydd i början men sedan var det bara jag. Hag slutade för att jag inte VILL ha skydd.
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (W) skrev 2024-10-28 10:14:59 följande:

Jag och ett ex körde med avbrutet, på hans initiativ. Jag gjorde klart för honom att om jag blir gravid kommer jag inte göra abort och det var han helt okej med och sa att han inte hade viljat att jag gjorde abort heller. Att han ville ha barn med mig men helst vänta men skulle det hända nu så var det så. Efter ett tag misslyckades han med att dra sig ur i tid och jag blev gravid. Han blev då ledsen och sa att han inte ville behålla. Jag sa att jag ville inte göra abort och att han vetat detta sedan innan, påminde även om vad han själv sagt om att han själv inte skulle vilja abort. Han flippade då ur totalt och började hota mig och kalla mig allt möjligt. I flera veckors tid trakasserade han mig med hot om diverse olika saker och stack dessutom iväg och var otrogen med nån gammal dejt (det kom fram i efterhand).

Oj vad hemskt :( vad omogen han är. Hur gick det sen, behöll du, är ni fortfarande ihop?
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (W) skrev 2024-10-28 10:14:59 följande:

Jag och ett ex körde med avbrutet, på hans initiativ. Jag gjorde klart för honom att om jag blir gravid kommer jag inte göra abort och det var han helt okej med och sa att han inte hade viljat att jag gjorde abort heller. Att han ville ha barn med mig men helst vänta men skulle det hända nu så var det så. Efter ett tag misslyckades han med att dra sig ur i tid och jag blev gravid. Han blev då ledsen och sa att han inte ville behålla. Jag sa att jag ville inte göra abort och att han vetat detta sedan innan, påminde även om vad han själv sagt om att han själv inte skulle vilja abort. Han flippade då ur totalt och började hota mig och kalla mig allt möjligt. I flera veckors tid trakasserade han mig med hot om diverse olika saker och stack dessutom iväg och var otrogen med nån gammal dejt (det kom fram i efterhand).

Såg nu att du skrev "ex".  Skittråkigt att det blev så iaf.
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-28 10:09:10 följande:

Prata med honom om det du skriver här. Att hans ord och handlingar inte går ihop. Att avbrutet inte är säkert. Att du är redo för barn, men är han inte alls redo borde han fortsätta använda kondom. Att du inte kommer att göra abort om du skulle råka bli gravid. 

Säg allt detta. Fråga honom hur han tänker. Ni måste ju kommunicera med varandra? Om hans ord säger en sak och hans handlingar en annan, får du ta upp det.

Vet inte om jag vågar ta upp det. Kanske rädd att han ska börja skydda sig och jag förkirar chansen att råka bli gravid. Även rädd att sätta press på honom
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-10-28 10:03:43 följande:
    Och han drar ut den för att han inte vill göra dig gravid.
    Det är en aå osäker metod att set knappt räknas som metod. Så uppenbarligen är han inte livrädd för att jag ska bli gravid även om han inte försöker aktivt.
  • Anonym (Ödet)
    Anonym (ella) skrev 2024-10-28 10:07:03 följande:

Du kan ju inte fråga oss hur han tänker?

Har han sagt att han inte vill ha barn så lär det inte tas emot med glädje om det blir ett barn. Oönskade barn har ju alltid funnits, så det kanske löser sig ändå oavsett hur det går med er relation så att säga.

Men vill du verkligen ha ett barn som är oönskat?

Ska du skriva här om några månader att åh nej, min kille har bett mig göra abort och jag är sååå ledsen? Och sedan ytterligare några månader senare - jag blev lämnad innan förlossningen, hur ska jag orka ta hand om bebis ensam när jag har hjärtesorg? Och något år senare - hur kunde han skaffa barn med sin nya när han inte ens orkar träffa vår dotter/son? 

Det är familjelivsklassiker.

Jag känner honom tillräckligt väl för att veta att han inte skulle dumpa mig för att jag blev gravid.

När man verkligen inte vill ha barn kör man väl inte avbrutet som "metod"? Att jag inte gör abort av principskäl vet han dessutom.

Han är kluven i barnfrågan. Han både gillar tanken men är rädd att skaffa fler av ilika anledningar.
  • Anonym (Ödet)
    Fjäril kär skrev 2024-10-28 10:02:42 följande:
    Även om han är en ansvarsfull person innebär det inte per automatik att han godkänner ett barn till.  Var inte så naiv. 

Hans handling just nu är att han drar ut den och vill alltså inte att du ska bli gravid just nu . Det är det du har att förhålla dig till. 

Om du skulle bli gravid kanske han ändå kommer förespråka abort och det är något du måste ha med i beräkningen redan nu. 

Varför är det naivt? Handlingen tolkar jag som "ok med graviditet men helst inte NU". En handling som oftast betyder  att man godkänner en graviditet (förutsatt att man har kunskapen att metoden är osäker)

Han vet att jag aldrig skulle göra abort av principskäl, det har jag varit tydlig med. Väldigt förvirrande. 

Det konstiga är att jag inte kan förstå hur man kan vara ok med en graviditet men ändå inte redo att försöka. 
    Har själv bara upplevt två extremer dvs livrädd för graviditet och längtan.
Svar på tråden Avvrutet samlag. Jag vill bli gravid men han är osäker