• Anonym (Oanständig)

Åldersskillnad

Ponera att ni är två kollegor som är attraherade av varandra, men ålderskillnaden är stor (tänk 8-12 år), skulle du kunna tänka dig att ha sex med din kollega?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (.)

Det beror på ålder på de inblandade. Är båda över trettio är det definitivt lugnt vad gäller åldersskillnad. 

Sedan är det ju sällan en god idé att ligga runt med kollegor. Men kan man sköta det snyggt så må det väl vara hänt.

• Anonym (Risbuske)

Är verkligen 8-12 år oanständigt?   Låter fullt normalt för mig. 
    Jag menar om du är typ 38 och den andra 30 så känns frågan bara rätt lam liksom.... 

• Anonym (K)
    Att bara säga åldersskillnaden i antalet år säger inte så mycket. Är ena personen 30 och den andra 42 så är det ju inget konstigt alls. Är ena personen 18 och den andra 30 så är det olämpligt. Tycker den gyllene regeln "ens ålder/2 + 7" brukar vara ganska rimlig. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (K) skrev 2024-10-28 13:56:31 följande:
    Att bara säga åldersskillnaden i antalet år säger inte så mycket. Är ena personen 30 och den andra 42 så är det ju inget konstigt alls. Är ena personen 18 och den andra 30 så är det olämpligt. Tycker den gyllene regeln "ens ålder/2 + 7" brukar vara ganska rimlig. 
    Då skulle jag alltså kunna ha en partner yngre än mitt äldsta barn. Nej tack.
  • Anonym (Kleopatra)

Röstade nej till alternativen som presenterades ovan, men hade röstat ja till ja, kvinna som vill ligga med yngre man. Min nuvarande man är 10 år yngre (gifta och har barn ihop), men hade inte tvekat på ännu yngre heller. Hade dock förmodligen inte nöjt mig med enbart sex om jag var intresserad av någon. 

En äldre man hade dock inte varit av intresse, men det beror nog främst på min egen ålder (46). 

• Anonym (Oanständig)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-28 14:56:15 följande:
    Då skulle jag alltså kunna ha en partner yngre än mitt äldsta barn. Nej tack.
    Då var du fjorton när du fick barn. Det hade ju inte varit otänkbart generellt att ha sex med någon 14 år yngre, men dina privata omständigheter kan såklart göra det svårare att finna det attraktivt. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-28 16:32:30 följande:
    Då var du fjorton när du fick barn. Det hade ju inte varit otänkbart generellt att ha sex med någon 14 år yngre, men dina privata omständigheter kan såklart göra det svårare att finna det attraktivt. 
    Hur räknade du nu?
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (.) skrev 2024-10-28 17:12:43 följande:
    Hur räknade du nu?
    För att någon ska kunna vara yngre än halva ens ålder plus sju år är matematiken ganska enkel. 14/2 + 7 = 14. Därefter ökar gapet... Så 14 när denne fick barn eller yngre såklart. 
  • Daphodil

En sån här tråd attraherar nog en viss typ av människor. :) Men nej, jag har inga problem med en 12 år äldre man. 

• Anonym (.)
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-28 18:02:56 följande:
    För att någon ska kunna vara yngre än halva ens ålder plus sju år är matematiken ganska enkel. 14/2 + 7 = 14. Därefter ökar gapet... Så 14 när denne fick barn eller yngre såklart. 
    Vem ska vara yngre än någons halva ålder plus sju?

Mimmi skrev ju att hennes son är äldre än halva hennes ålder plus sju.
Svar på tråden Åldersskillnad