Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Åldersskillnad

Anonym (K) skrev 2024-10-28 13:56:31 följande:
    Att bara säga åldersskillnaden i antalet år säger inte så mycket. Är ena personen 30 och den andra 42 så är det ju inget konstigt alls. Är ena personen 18 och den andra 30 så är det olämpligt. Tycker den gyllene regeln "ens ålder/2 + 7" brukar vara ganska rimlig. 
    Då skulle jag alltså kunna ha en partner yngre än mitt äldsta barn. Nej tack.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-28 16:32:30 följande:
    Då var du fjorton när du fick barn. Det hade ju inte varit otänkbart generellt att ha sex med någon 14 år yngre, men dina privata omständigheter kan såklart göra det svårare att finna det attraktivt. 
    ens ålder/2 + 7

60/2=30
    30+7= 37

Jag är 60, mitt äldsta barn är 41. Blev mamma när jag var 19.

Är det fler räknetal du behöver hjälp med?
  • Anonym (Mimmi)

Min man är 12 år yngre än mig,  funkar utmärkt!

• Anonym (Mimmi)
    felicityporter skrev 2024-11-01 18:30:50 följande:

Jag är kvinna och bryr mig inte om åldern alls, men numera tror jag att det är mer sannolikt att jag skulle vilja ha en 10-årig yngre än 10-årig äldre man. Men detta är helt hypotetiskt då jag är i ett seriöst förhållande med en 11 år yngre man och jag planerar inte att leta någon ny.

Samma här, skillnaden är bara att hos oss är det 12 år. Hjärta
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ebba) skrev 2024-11-09 07:56:03 följande:

Bryr mig inte ett dugg om ålder! Så länge båda två är nöjda och glada så behöver ingen annan bry sig. Jag är 18 och min kille (snart sambo) är 46. Började som KK men snart förstod vi båda två att vi var kära i varandra. 

Gör vad ni vill och sluta bry er om vad andra tycker!!

Med den åldersskillnaden tror jag nog inte att det kommer att hålla i längden.
    Se till att stå i bostadskö.
Svar på tråden Åldersskillnad