Inlägg från: Anonym (Oanständig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oanständig)

Åldersskillnad

Ponera att ni är två kollegor som är attraherade av varandra, men ålderskillnaden är stor (tänk 8-12 år), skulle du kunna tänka dig att ha sex med din kollega?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-27 19:33:40 följande:

Mitt alternativ finns inte.....

Ja (kvinna som vill ligga med en yngre man)

Förmodligen för att jag är den äldre själv ;)
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-28 14:56:15 följande:
    Då skulle jag alltså kunna ha en partner yngre än mitt äldsta barn. Nej tack.
    Då var du fjorton när du fick barn. Det hade ju inte varit otänkbart generellt att ha sex med någon 14 år yngre, men dina privata omständigheter kan såklart göra det svårare att finna det attraktivt. 
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (.) skrev 2024-10-28 17:12:43 följande:
    Hur räknade du nu?
    För att någon ska kunna vara yngre än halva ens ålder plus sju år är matematiken ganska enkel. 14/2 + 7 = 14. Därefter ökar gapet... Så 14 när denne fick barn eller yngre såklart. 
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (.) skrev 2024-10-28 18:23:26 följande:
    Vem ska vara yngre än någons halva ålder plus sju?

Mimmi skrev ju att hennes son är äldre än halva hennes ålder plus sju.
    Är osäker på vad du inte förstår. Mimmi skrev att enligt formeln Ålder/2+7 så skulle hon kunna ha sex med någon yngre än hennes äldsta barn. För att ha ett barn som är äldre än Ålder/2+7 måste en ha fått barn innan en var 14 år gammal. 

Jag kontrade Mimmi med ett bekräftande. Jag hade heller inte velat ha sex med någon jag associerade med mina barn, men de flesta av oss har inte en så låg ålderskillnad mellan oss själv och våra barn vilket gör att den ålderskillnaden eventuellt känns mer OK. 
Svar på tråden Åldersskillnad