• Anonym (Oanständig)

Åldersskillnad

Ponera att ni är två kollegor som är attraherade av varandra, men ålderskillnaden är stor (tänk 8-12 år), skulle du kunna tänka dig att ha sex med din kollega?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (Oanständig)
    Anonym (.) skrev 2024-10-28 18:23:26 följande:
    Vem ska vara yngre än någons halva ålder plus sju?

Mimmi skrev ju att hennes son är äldre än halva hennes ålder plus sju.
    Är osäker på vad du inte förstår. Mimmi skrev att enligt formeln Ålder/2+7 så skulle hon kunna ha sex med någon yngre än hennes äldsta barn. För att ha ett barn som är äldre än Ålder/2+7 måste en ha fått barn innan en var 14 år gammal. 

Jag kontrade Mimmi med ett bekräftande. Jag hade heller inte velat ha sex med någon jag associerade med mina barn, men de flesta av oss har inte en så låg ålderskillnad mellan oss själv och våra barn vilket gör att den ålderskillnaden eventuellt känns mer OK. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-28 18:29:52 följande:
    För att ha ett barn som är äldre än Ålder/2+7 måste en ha fått barn innan en var 14 år gammal.  
    Så är det ju inte. Som du själv skriver så ökar gapet ju äldre man blir. 

Om Mimmi är 50 år så är den yngsta tänkbara partnern 50/2+7=32 år, alltså 18 års åldersskillnad. Vid 60 är skillnaden 23 år, vid 70 är den 28 år etc.

Det är bara om Mimmi är 42 år eller yngre som hon måste ha fått sin son innan hon fyllde fjorton för att han ska vara äldre än hennes yngsta tänkbara partner enligt formeln.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-28 16:32:30 följande:
    Då var du fjorton när du fick barn. Det hade ju inte varit otänkbart generellt att ha sex med någon 14 år yngre, men dina privata omständigheter kan såklart göra det svårare att finna det attraktivt. 
    ens ålder/2 + 7

60/2=30
    30+7= 37

Jag är 60, mitt äldsta barn är 41. Blev mamma när jag var 19.

Är det fler räknetal du behöver hjälp med?
  • Anonym (Gisela)

Option äldre kvinna yngre kille fattas i enkäten. Dundermiss! 

Själv har jag upplevt stark attraktion till en 37 år yngre och otroligt bildskön man eller rättare sagt kille. Min ålder: 59 år. Killens ålder: 22 år. Nope. Vi var inte kollegor, oj vilken skandal på kontoret isf. Om vi vart singlar så vad då? Byxmyndiga och gnistor tändes hos båda. Why not?

• Anonym (Man)

Jag är 50 och träffar 18-årig tjej som vill bli tagen av en erfaren man. 

När jag var 22 hade jag sex med 45-årig gift kvinna. Jag var ung och kåt och hon ville få utlopp för sin sexuella frustration över att mannen inte orkade med hennes tempo.

När det kommer till sex och samtliga inblandade har laglig ålder och är kåta på varandra spelar åldersskillnaden ingen roll.

• Miss Sunny
    Anonym (Man) skrev 2024-11-01 00:10:19 följande:

Jag är 50 och träffar 18-årig tjej som vill bli tagen av en erfaren man. 

När jag var 22 hade jag sex med 45-årig gift kvinna. Jag var ung och kåt och hon ville få utlopp för sin sexuella frustration över att mannen inte orkade med hennes tempo.

När det kommer till sex och samtliga inblandade har laglig ålder och är kåta på varandra spelar åldersskillnaden ingen roll.

100 % Sanning i varje ord   Drömmer  

Kv. 65 med (mkt)yngre älskare
  • Anonym (Man)
    Miss Sunny skrev 2024-11-01 00:20:13 följande:
    100 % Sanning i varje ord   Drömmer  

Kv. 65 med (mkt)yngre älskare
    Underbart Miss Sunny! 
  • Missminime
    Anonym (Oanständig) skrev 2024-10-27 19:14:35 följande:
    Åldersskillnad

Ponera att ni är två kollegor som är attraherade av varandra, men ålderskillnaden är stor (tänk 8-12 år), skulle du kunna tänka dig att ha sex med din kollega?

Min sambo är 6 år äldre än mig. Dom första av mina ex är mycket äldre än mig
  • Anonym (Mimmi)

Min man är 12 år yngre än mig,  funkar utmärkt!

• Anonym (Borderlina)

Min man är 18 år äldre än mig, och det är en hel del år. Men det är ju inte så att jag kan ändra hans ålder ändå...han är inte utbytbar och han är så gammal som han är.

Svar på tråden Åldersskillnad