Er åsikt om få barn runt 45…
och pappan är 50+.
Det kanske inte går men om de skulle lyckas vad tänker ni om det?
Någon annan här som är i vår ålder eller vet någon som fått barn så sent?
Hur går era tankar?
och pappan är 50+.
Det kanske inte går men om de skulle lyckas vad tänker ni om det?
Någon annan här som är i vår ålder eller vet någon som fått barn så sent?
Hur går era tankar?
Vem är det som har hittat på att det skulle vara så? Att man borde dra ett streck för barnafödande någonstans kan jag iofs tycka är rimligt.
Att man inte kan göra IVF i Sverige om man inte uppfyller vissa krav är en realitet. Vi gjorde IVF i Sverige och hade anmärkningsvärt bra värden. Vi har inte haft några problem att få till det hela eller besökt några skumma kliniker i konstiga länder för att försöka gå emot de förutsättningar som gällt. Att vi skulle skaffa fler barn utanför de ramar som är satta har aldrig varit aktuellt. Hade det misslyckats andra gången hade det fått bli så.
Men jag vill förtydliga, man får ju såklart hoppas att ni som har gamla föräldrar också blir det. Men det är då ingen KLASSfråga. Pappa har gamla föräldrar.
Jag känner andra som också haft det. Men de har varit skröpliga sen ändå.
Det är OLIKA.
Vet det. Brukar säga att det spelar ingen roll.
Men, att man inte ska ta saker för givet. vilket månads verket göra.
En i träden sa att det var en klassfråga? Vad säger du om det då? sämre klass = mer sjukdom enligt den.
Ja och du menar förhoppningsvis att pappa avviker från mönstret. annars blir jag ledsen på dig.
Jag FATTAR att man kan tex supa sönder sig. Knarka. Aldrig träna. Äta pizza varje dag. Och därmed blir folk sjuka.
Jobbar själv på en vårdcentral.
Men det var dumt att uttrycka sig på det viset. Det finns folk som har förlorat sina närstående tidigt / har sjuka närstående och de kan bli väldigt ledsna / provocerade av att någon sitter och säger att det är en klassfråga, precis som att de gjort sig sjuka själva.