• Anonym (Less och ledsen)

Stör mig på hans syster

Min sambo och jag har två barn och jag älskar honom men... Jag stör mig något så fruktansvärt på hans syster.

Vi kommer ganska bra överens jag och hans syrra men det är ingen person jag hade valt att ha någon relation med överhuvudtaget om de inte hade varit syskon. Jag upplever henne som rätt självupptagen och ganska ytlig plus vi är mycket olika som personer. Hon är väldigt snygg (vilket hon är VÄLDIGT medveten om) och lägger stor vikt på hennes utseende, framgång och materiella ting. Vi är väldigt olika helt enkelt och det är väl ok. Jag har dock alltid blivit jämförd med henne på alla plan av min sambos mamma vilket har varit rätt jobbigt. Jag jobbar som sjuksköterska och hon har ett toppjobb där hon tjänar (enligt familjen) över 70.000 i månaden rätt ner i fickan. Min sambo har två andra syskon och de alla "curlar" den yngsta systern och höjer henne till skyarna vad hon än gör. Inte ens när hon lättvindigt pratar om alla partydroger hon och hennes pojkvän tar fastän dom är 30 år gamla kan dom kritisera henne. Hon sätts konstant på en piedestal och jag blir snart kräksjuk. Nu till problemet. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 år nu och jag har alltid velat gifta mig vilket han vet om. Hans mamma och bror har vid upprepade tillfällen insinuerat att min sambo aldrig kommer att fria och att minsta syrran minsann kommer hinna före oss. Inte särskilt snällt att säga till någon som går och väntar på att få frågan med andra ord... Nu har deras hånfulla skämt gått i uppfyllelse och hennes pojkvän som hon varit tillsammans med i inte ens två år har friat. Jätteroligt för dom givetvis men jag kan inte hjälpa att känna mig bitter över att min sambo inte verkar ha några intentioner alls på att fria och faktiskt verkar hata att ens prata om eventuellt giftermål mellan oss. Däremot blir han jätteglad och supertaggad över andras bröllop och nu då hans systers förlovning. Det gör ont.