• Dimisi

Stör mig på hans syster

Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:53:38 följande:
    Dock vill han helst bara gå och "signera papperna" och få det överstökat. Så visst Kan jag iofs få gifta mig men inte ha bröllopet jag tänkte att vi skulle ha.
    Jag tolkar hans beteende som att hans familj inte vill att han ska gifta sig med dig. Troligen har det inte så mycket med dig att göra, snarare att de är den typen av människor som alltid gapar efter lite mer. Din kille vill bespara både dig och sig själv från ett bröllop med anhöriga som, istället för att dela glädjen med er, sprider negativitet. 

Det måste vara jättejobbigt för dig och barnen att ha en man/pappa som slavar för sin ursprungsfamilj istället för att stå upp för sin egen familj. Tragiskt att inte våga gifta sig med sina barns mor utan att behöva göra det i smyg!
  • Dimisi
    Anonym (Bodil) skrev 2024-10-27 01:00:54 följande:
    Vad mer kan han göra? Det normala vore att försöka kompensera för detta, ge en present senare eller göra något speciellt för dig vid ett annat tillfälle. Dåligt stil om han inte gjort det. 
    Inför ögonen på sina föräldrar och systern ska han hålla ett hyllningstal till sin sambo (som för längesedan borde varit hans fru) och ge henne en fin present. Om han ska nämna att det är en försenad 30-årspresent, tycker jag att TS kan få avgöra. Man kan uppmärksamma någon utan att koppla det till någon särskild högtidsdag, bara för att personen är så jäkla värd det.
Svar på tråden Stör mig på hans syster