![Anonym (Halvsvensk man)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva.Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning.Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan.
-
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
-
Tänker i alla fall att jag hoppas att ett annat värderingsklimat i samhället med ett uppvärderande av fostret på lång sikt skall mer och mer minska efterfrågan på aborter (alltså att "konsumentledet" successivt faller bort även om aborter fortfarande är lagliga så att det fortfarande finns ett "producentled",)
-
Finns precis ingenting som tyder det närmar sig ens den allra minsta millimeter, och varför, ja, det är väl för i sex är inte folk förnuftiga och skyddar sig mot graviditet och bevisligen efter alla år om preventivmedel och ändå har marginell påverkan på aborter, eller ens någon alls.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-12-03 15:43:28 följande:
Tänker i alla fall att jag hoppas att ett annat värderingsklimat i samhället med ett uppvärderande av fostret på lång sikt skall mer och mer minska efterfrågan på aborter (alltså att "konsumentledet" successivt faller bort även om aborter fortfarande är lagliga så att det fortfarande finns ett "producentled",)
-
Förresten- Hela tiden kommer det in mer och mer vittnesmål från kvinnor där mannen önskar, i vissa fall då till och med mer eller mindre försöker tvinga fram/ge ultimatum om abort. Jag såg ett fall nu senast idag. Sådana män har jag begränsad respekt för.
-
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-12-04 11:35:30 följande:
Förresten- Hela tiden kommer det in mer och mer vittnesmål från kvinnor där mannen önskar, i vissa fall då till och med mer eller mindre försöker tvinga fram/ge ultimatum om abort. Jag såg ett fall nu senast idag. Sådana män har jag begränsad respekt för.
Jaha?
Och även är det tvärtom, men vad detta är ett argument för är en gåta.
Lite komiskt att du ger bekräftelsebias och hur du inbillar dig det är ett argument för något eller för diskussionen.
Och varför inte män ska få uttrycka vad de vill är en gåta, och är det en av dessa icke förnuftiga sexistunder, så är det också mycket möjligt att de aldrig kommer ta hand om barnet tillsammans heller.
Och varför skulle man inte ha respekt för människor som tar sina egna beslut, det är ju knappast så att mannen kan fysiskt tvinga kvinnan att abortera
Men sure, det finns säkert någon dåre som försökt, men vad vi ska göra med dom få vet jag inte, vet du?
-
Om män hade också kunnat bli gravida och få välja om de skulle få barn eller inte så hade det varit mer naturligt att kvinnor får bestämma över sin graviditet.klyban skrev 2024-12-02 11:48:35 följande:Dessa abortmotståndare är helt ointresserade om dessa barn på alla sätt och vis och efter de är ute ur mamman.Undrar hur de får den hybrisen och vilja bestämma över andra kvinnor val.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-12-02 11:31:39 följande:Det har inget med kön att göra. Bland mina elever har snarare de absolut mest uttalat abortkritiska varit kvinnor.
Börja prata om annat är till ingen hjälp för dig, dock berättar det att du insett det är fel i ditt argument och inbillar dig vapen ska vara till din hjälp i en helt annan fråga.
Ledsen, det är ingen hjälp alls, utan bara berättar du flyr från faktumet att du skambelägger för påverka andras val och ett val du inte ens har med att göra.
Män kan inte heller bestämma över det. -
Det finns jätte mycket som andra personer vill bestämma över.klyban skrev 2024-12-04 13:24:14 följande:
Jaha?
Lite komiskt att du ger bekräftelsebias och hur du inbillar dig det är ett argument för något eller för diskussionen.
Och varför inte män ska få uttrycka vad de vill är en gåta, och är det en av dessa icke förnuftiga sexistunder, så är det också mycket möjligt att de aldrig kommer ta hand om barnet tillsammans heller.
Och varför skulle man inte ha respekt för människor som tar sina egna beslut, det är ju knappast så att mannen kan fysiskt tvinga kvinnan att abortera
Men sure, det finns säkert någon dåre som försökt, men vad vi ska göra med dom få vet jag inte, vet du?
Om det nu handlar om kvinnor som beslutar över sina liv vid aborter så skulle man kunna påstå att det är kvinnan som frivilligt vanligen valde att bli gravid.
Inga kvinnor födds gravida. -
Om det bara handlar om att kvinnan ska få besluta över sin kropp och sitt liv så kan det inte samtidigt handla om att kvinnan använder det offentliga för att göra aborten.klyban skrev 2024-12-04 13:24:14 följande:
Jaha?
Det finns inget som heter att man själv ska få bestämma över när det handlar om skattepengar och samhällets resurser. -
En abort kan knappast vara något kul som någon vill göra egentligen.klyban skrev 2024-12-03 16:31:05 följande:Finns precis ingenting som tyder det närmar sig ens den allra minsta millimeter, och varför, ja, det är väl för i sex är inte folk förnuftiga och skyddar sig mot graviditet och bevisligen efter alla år om preventivmedel och ändå har marginell påverkan på aborter, eller ens någon alls.
Lösningen borde istället för att göra en abort att man förhindrar att kvinnan blev ofriviligt gravid från början. -
Om det officiellt handlar om ett val och inte en sjukdom eller skada när någon kvinna vill göra en abort så finns det en större anledning att man ska få ha en åsikt om det.klyban skrev 2024-12-04 13:24:14 följande:
Jaha?
Folks åsikter är något annat än någon sjukdom eller en skada. -
Det finns många kvinnor som inte skulle kunna tänka sig att göra en abort men de är för att man ska få kunna göra det enligt lagen.Anonym (hej) skrev 2024-12-01 15:09:38 följande:
Konstigt att det är just män som är emot abort. Men jag såg en kvinna som var emot abort, så det finns: www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jb7LBm/kvinnor-som-gor-abort-ar-mordare
Det går att själv vara emot aborter eller att man vill att gränsen ska sänkas