• Katt3rna

Jag vill ha barn men han vill vänta

Vet att det finns massor av såna här trådar och jag har nog läst allihop. Men jag behöver verkligen skriva av mig och få råd.

Han har 2 barn sen innan och jag har inga. När vi började träffas ville han inte ha fler och det höll på att ta slut redan i starten av förhållandet. Men han sa att han kanske skulle ändra sig och vi bokade till hos parterapeut på hans bevåg.

Tiden gick och vi har gått hos parterapeuten några gånger under 1 års tid. Han har gått från att inte vilja alls, till att vilja men inte veta när. Till att ge mig ett löfte om att vi ska börja försöka i november. Till att nu, inte längre vara säker på november och vilja skjuta på det nu.

Jag harställt ultimatum nu, försöka i november eller göra slut. Han säger göra slut, för att han inte kan ge mig förhoppningar mer. Samtidigt har han bokat in tid själv hos terapeuten och säger att november inte är uteslutet.

Vi mår båda såklart pissdåligt. Vi älskar varandra mycket och vill inte det här. Men han kan inte lova mig en dag då vi börjar försöka och jag fyller snart 31 år.
    Vad ska jag göra. Håller på att gå sönder.

• Svar på tråden Jag vill ha barn men han vill vänta
  • Anonym (Reality check)
    Katt3rna skrev 2024-10-24 20:02:25 följande:
    Anonym (J) skrev 2024-10-24 19:44:29 följande:
    Det är ju inte ens länge, kan förstå honom 
    Nej det är inte länge. Det som är problemet är att han inte ville ha fler barn när vi träffades och därför har vi behövt fundera mycket på om det funkar. Man måste ju ändå vilja samma om en så stor sak så tycker det är rimligt att prata om det tidigt. Sen kanske det inte är rimligt att skaffa barn så tidigt, vad vet jag. Men vi är ändå 30 och 45 år gamla så vi har inte all tid i världen. Och som jag nämnt tidigare, så handlar det mest om att jag behöver veta att han verkligen vill.
    Om barn är viktigt för dig så borde du ha avbrutit i samma sekund som han sa att han inte ville ha fler barn. Han vill fortfarande "inte" ha barn, på så sätt att han inte sagt rakt ut att JA, han vill ha barn och är säker på det, så läget har inte ändrats ett dugg. Så du måste bestämma dig för om du vill ha barn eller inte i livet och utifrån det ta valet kring relationen. Dvs, om du vill ha barn så behöver du gå vidare. Om du stannar finns stor risk att du blir fruktansvärt olycklig.
  • Anonym (J)

Något att tänka på är att han är 45. När barnet är 20 är han 65. 

Min pappa är 70 och bor på äldreboende, kan inte göra något själv. 

• Anonym (J)

Det kansk inte är det vanliga men tybärr är flertalet yngre än honom också 

• Anonym (J)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-10-24 20:13:41 följande:
    Om barn är viktigt för dig så borde du ha avbrutit i samma sekund som han sa att han inte ville ha fler barn. Han vill fortfarande "inte" ha barn, på så sätt att han inte sagt rakt ut att JA, han vill ha barn och är säker på det, så läget har inte ändrats ett dugg. Så du måste bestämma dig för om du vill ha barn eller inte i livet och utifrån det ta valet kring relationen. Dvs, om du vill ha barn så behöver du gå vidare. Om du stannar finns stor risk att du blir fruktansvärt olycklig.
    Håller med. Sa han det från början så är det inget att satsa på. Det går inte att vänta på någon som kanske vill när han ändå varit tydlig med att han inte velat 
  • Katt3rna
    Anonym (Reality check) skrev 2024-10-24 20:13:41 följande:
    Förstår inte om jag är otydlig eller om många o tråden inte läser ordentligt? Han säger JA, att han vill ha barn och är säker på det. Han har sagt det oändligt många gånger.

I början sa han inte det. Det tog kanske ett halvår och de senaste 1,5 åren har han sagt att han vill.
  • Katt3rna
    Anonym (J) skrev 2024-10-24 20:15:22 följande:
    Håller med. Sa han det från början så är det inget att satsa på. Det går inte att vänta på någon som kanske vill när han ändå varit tydlig med att han inte velat 
    Men kan inte människor ångra sig? Folk ångrar sig ju hela tiden om saker. Han säger att han ångrat sig.
  • Anonym (Reality check)
    Katt3rna skrev 2024-10-24 20:16:27 följande:
    Förstår inte om jag är otydlig eller om många o tråden inte läser ordentligt? Han säger JA, att han vill ha barn och är säker på det. Han har sagt det oändligt många gånger.

I början sa han inte det. Det tog kanske ett halvår och de senaste 1,5 åren har han sagt att han vill.
    Eller så är det du som inte ser det du själv skriver, att han velar fram och tillbaka, att ni till och med måste gå till en terapeut för att få rätsida på saken och just nu sitter du och kollar lägenheter åt dig själv.... Jo, men visst. Det låter verkligen som en kille som såååå gärna vill ha barn... Eller inte.
  • Anonym (Reality check)

Citerar ur trådstarten!

Till att nu, inte längre vara säker på november och vilja skjuta på det nu.

• Mimosa86
    Katt3rna skrev 2024-10-24 20:17:32 följande:
    Men kan inte människor ångra sig? Folk ångrar sig ju hela tiden om saker. Han säger att han ångrat sig.

Spelar det någon roll? 

Du mår ju uppenbarligen inte bra av den här ovetskapen och att inte vara när eller en om han blir reda.

Stå upp för vad som är viktigt för dig och om han inte kan tillmötesgå dig i detta så är ni inte kompatibla. Hårt men så är det. Han kan inte bli ihop med en yngre kvinna och förutsätta att hon inte ska vilja ha barn. Det är inte seriöst.

• Anonym (J)
    Katt3rna skrev 2024-10-24 20:17:32 följande:

Han låter inte så säker. 

Dessutom, åldern. 

Svar på tråden Jag vill ha barn men han vill vänta