• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

• Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
  • Anonym (Matcha)
    Anonym (Bullshit) skrev 2024-10-15 21:59:22 följande:
    Calling bullshit!
    Kvinnor propagerar?
    Jag tycker snarare att det är män som propagerar för att få dricka öl och äta chips framför tv:n. Smälla i sig en big Mac med extra allt till! Kvinnor äter oftast mycket nyttigare rent generellt! 
    Ja, det gör dom och det är ju fler män än kvinnor som är överviktiga.
  • Anonym (Borderlina)

...För att det är nog omöjligt att ta hand om sitt utseende med ett normalt liv? 

Nu tycker jag att jag ser bra ut och är definitivt inte tjock, men...

* Jag har inte barn (min man har ett vuxet)
    * Jag har ingen karriär utan jobbar halvtid

Vilket ger tid och energi till
    * träna intensivt 20-25h/vecka (mixat styrka, kondis, intervall, rörlighet, dans)
    * planera kost, räkna kalorier och makronutrienter

Med barn,karriär, 50h arbetsvecka, övertid osv osv  hade det där vart helt omöjligt. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Bullshit) skrev 2024-10-15 21:59:22 följande:
    Calling bullshit!
    Kvinnor propagerar?
    Jag tycker snarare att det är män som propagerar för att få dricka öl och äta chips framför tv:n. Smälla i sig en big Mac med extra allt till! Kvinnor äter oftast mycket nyttigare rent generellt! 
    Och det gör inte kvinnor menar du ?  Kvinnor verkar äta lika stora portioner som män.  Du har inga portioner som är anpassade för kvinnor när du går ut och äter. Trots att kvinnor har lägre förbränning än män.  Kvinnor kan inte äta lika mycket utan att gå upp i vikt.  Inte smälla i sig lika mycket chips framför TVn...
  • Mandel
    Anonym (Loke) skrev 2024-10-15 19:07:05 följande:
    Mår man bra ut ser man bra ut.

De som mår dåligt gör det för att de är lata. Det du skriver ovan visar hur lata jämför sig med andra lata för att ursäkta sitt beteende med att det är norm. 
    Nu har jag inga problem med mitt fysiska yttre eller inre och kan lugnt ironisera över att någon kvinnoförtryckare ska kommentera det hela som en kvinnosak när det faktiskt är lika vanligt hos båda könen.

När ska man lära sig att använda sin falska empati till gruppen överviktiga/ohälsosamma människor oavsett kön? Vad tror ni händer om ni skulle få alla kvinnor att ta hand om sig enligt era normer? Skulle de då välja män som är deras raka motsatser fysiskt? Hur skulle det öka era chanser att ligga?
    Eller skulle det bara ytterligare spä på att 2% - eller vad det nu är, av alla män intresserar/attraherar minst  80% av kvinnorna på dejtingsidor?

Största anledningen till att jag lagt ned dejtandet och som 50+ hellre lever singel är för att det inte finns ett utbud värt att ens försöka botanisera bland.
    Andelen som bryr sig om kropp och knopp är i klar minoritet. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Bullshit)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-15 22:38:33 följande:
    Och det gör inte kvinnor menar du ?  Kvinnor verkar äta lika stora portioner som män.  Du har inga portioner som är anpassade för kvinnor när du går ut och äter. Trots att kvinnor har lägre förbränning än män.  Kvinnor kan inte äta lika mycket utan att gå upp i vikt.  Inte smälla i sig lika mycket chips framför TVn...

Nej, det tycker jag inte. Betydligt fler kvinnor som jag känner äter nyttigt, medan männen rynkar på näsan åt grönsaker och nyttig mat. 
    Jag är kvinna och kan lova att jag aldrig lyckats smälla i mig en hel påse chips, medan min man gör det utan att ens tänka. Samma med en hel pizza, han kan äta en kort stund efter det. Hur många öl kan en kvinna få i sig jämfört med en man innan hon blir onykter jämfört med en man? 

Nej försök inte. Kan garantera att kvinnor äter mycket nyttigare. Vi lever dessutom redan längre än män. Vad tror du det beror på?

• BeautifulLiz
    Marmite Devil skrev 2024-10-15 21:41:33 följande:
    Män som du medför större risker för kvinnor än övervikt, alla dagar i veckan. 
    Helt riktigt.

En bråkdel av all viktprovocerande nonsens som skribenten "Rob" producerar  hade räckt för min ångest att gå taket då jag var anorektisk.

Jag har försökt få igen en mer saklig diskussion med honom men blir bara besvarad med värdelösa länkar, bl a om överviktiga kvinnor i Norrbotten.

Som ätstörd blev jag lätt trigga, både av feta och magra människor. 
    Såg jag en fet person så tyckte jag att jag var lika fet jag, trots mina 13 i BMI.
    Såg jag en mager person så blev målet att bli ännu smalare för att "vinna". 

Alla bilder på normala kroppar som Rob publicerat och kallat för tjocka och feta kan mycket väl trigga en ätstörd person.
    Att påstå att en kvinna med BMI 22 skulle "lida" av fetma? Hur bemöter man ens det?

Rob kanske skulle behöva se anorexivården inifrån, för att förstå vad han faktiskt kan åstadkomma med all skit han publicerar här.
    Eller ännu hellre ta kontakt med vården för sina vanföreställningar.

Det är helt i sin ordning att attraheras av magra kvinnor, MEN det är inte per automatik ok att i samma andetag kalla normalviktiga kvinnor för feta.
    Undrar om han är lika öppen med detta irl, och om han isåfall har en enda kvinnlig vän.

Jag frågade honom om han skulle ens kunna vara vän med en person med (riktig) fetma, men det fick jag (såklart) inget svar på.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-10-16 03:39:11 följande:
    Nu har jag inga problem med mitt fysiska yttre eller inre och kan lugnt ironisera över att någon kvinnoförtryckare ska kommentera det hela som en kvinnosak när det faktiskt är lika vanligt hos båda könen.

När ska man lära sig att använda sin falska empati till gruppen överviktiga/ohälsosamma människor oavsett kön? Vad tror ni händer om ni skulle få alla kvinnor att ta hand om sig enligt era normer? Skulle de då välja män som är deras raka motsatser fysiskt? Hur skulle det öka era chanser att ligga?
    Eller skulle det bara ytterligare spä på att 2% - eller vad det nu är, av alla män intresserar/attraherar minst  80% av kvinnorna på dejtingsidor?

Största anledningen till att jag lagt ned dejtandet och som 50+ hellre lever singel är för att det inte finns ett utbud värt att ens försöka botanisera bland.
    Är du man eller kvinna?  

Jag håller verkligen med om att andelen som bryr sig om sin kropp bland kvinnor är i klar minoritet.

Detta gäller framförallt kvinnor 30+.
  • Anonym (Mangrisar undanbedes)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 08:49:26 följande:
    Är du man eller kvinna?  

Jag håller verkligen med om att andelen som bryr sig om sin kropp bland kvinnor är i klar minoritet.

Detta gäller framförallt kvinnor 30+.
    Mandel skrev inte att det gällde kvinnor, läs vad hon skriver.
    Ja, HON. Mandel är en kvinna.
  • Anonym (Loke)
    Mandel skrev 2024-10-16 03:39:11 följande:

Jag pratade inte specifikt om lata kvinnor. Jag pratade om alla lata oavsett kön.
  • Marmite Devil
    BeautifulLiz skrev 2024-10-16 08:33:57 följande:
    Helt riktigt.

En bråkdel av all viktprovocerande nonsens som skribenten "Rob" producerar  hade räckt för min ångest att gå taket då jag var anorektisk.

Jag har försökt få igen en mer saklig diskussion med honom men blir bara besvarad med värdelösa länkar, bl a om överviktiga kvinnor i Norrbotten.

Som ätstörd blev jag lätt trigga, både av feta och magra människor. 
    Såg jag en fet person så tyckte jag att jag var lika fet jag, trots mina 13 i BMI.
    Såg jag en mager person så blev målet att bli ännu smalare för att "vinna". 

Alla bilder på normala kroppar som Rob publicerat och kallat för tjocka och feta kan mycket väl trigga en ätstörd person.
    Att påstå att en kvinna med BMI 22 skulle "lida" av fetma? Hur bemöter man ens det?

Rob kanske skulle behöva se anorexivården inifrån, för att förstå vad han faktiskt kan åstadkomma med all skit han publicerar här.
    Eller ännu hellre ta kontakt med vården för sina vanföreställningar.

Det är helt i sin ordning att attraheras av magra kvinnor, MEN det är inte per automatik ok att i samma andetag kalla normalviktiga kvinnor för feta.
    Undrar om han är lika öppen med detta irl, och om han isåfall har en enda kvinnlig vän.

Jag frågade honom om han skulle ens kunna vara vän med en person med (riktig) fetma, men det fick jag (såklart) inget svar på.

Narcissistiska personer är tyvärr omöjliga att resonera med. Skulle kategorisera honom som ett hopplöst fall. 

Skönt att höra att du idag mår bättre. 

Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?