• Comin

Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Jag känner mig själv som en UG passiv man, men undrar ofta på vad det är som gör att vi blir aktiva och passiva, ja och flexibla?är det barndom, sexuell debut, eller annat..är egentligen alla allt? Är det behoven som styr, kan en aktiv bli passiv över tid?

• Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?
  • Anonym (Bi)
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 20:16:42 följande:
    Nej, män som låter sig besudlas av andra män är inte maskulina för fem öre, de beter sig som fruntimmer. Ingen normal kvinna skulle finna dig maskulin om hon visste vad du sysslade med. Du är en fjolla, inte en riktig man. 
    Du kan inte se på alla män att dom är si eller så. Jag levde istortsett hemligt bi i flera år då jag skämdes att komma ut. Idag skäms jag inte och kan lätt berätta för vänner som jag känt i 20 år och ALLA reagerar chockad och säger att dom kunde aldrig tro det om mig. Jag är tillvardags en skäggig karl som mekar lagar o donar och beter mig väldigt manligt i mitt eget tycke. Men i mitt dolda så kan jag ha sex med män. Som suger av mig
     Slickar min röv och jag suger dom med mera. Men sen så är jag tillbaka till mitt vanliga jag. Du skulle aldrig kunna hitta mig på stan och veta att det är jag som skriver detta. Alla passiva är inte Jonas Gardell o Edvin Törnblom. Kan säga att det finns bisexuella Magnus Samuelsson och liknande (tog som exempel) men du kommer aldrig få veta det. Om dom själva inte kommer ut med det till dig. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Bi) skrev 2024-09-29 20:29:10 följande:
    Du kan inte se på alla män att dom är si eller så. Jag levde istortsett hemligt bi i flera år då jag skämdes att komma ut. Idag skäms jag inte och kan lätt berätta för vänner som jag känt i 20 år och ALLA reagerar chockad och säger att dom kunde aldrig tro det om mig. Jag är tillvardags en skäggig karl som mekar lagar o donar och beter mig väldigt manligt i mitt eget tycke. Men i mitt dolda så kan jag ha sex med män. Som suger av mig
     Slickar min röv och jag suger dom med mera. Men sen så är jag tillbaka till mitt vanliga jag. Du skulle aldrig kunna hitta mig på stan och veta att det är jag som skriver detta. Alla passiva är inte Jonas Gardell o Edvin Törnblom. Kan säga att det finns bisexuella Magnus Samuelsson och liknande (tog som exempel) men du kommer aldrig få veta det. Om dom själva inte kommer ut med det till dig. 
    Manlighet sitter i beteende och du är inte manlig om du ligger med andra män. Spelar ingen roll att det inte syns på dig. Du är mer feminin än maskulin om du håller på så där.

Inget fel i att vara gay men manlig är du inte. Heterosexuella män är manliga. 
  • Anonym (switchgame)
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 07:53:23 följande:

Män som är UG och enbart tar emot är feminina. Maskulint beteende är att vara den penetrerande parten. 

Hört talas om switch?
  • Anonym (Män som är med män)

Jag tycker att ingen skall ha en ug eller dominant roll. Man är två eller fler män som uppskattar varandras sällskap och varandra och alla både ger och tar emot. Som män. 

• Anonym (x)
    Anonym (switchgame) skrev 2024-09-29 21:00:36 följande:
    Hört talas om switch?
    Lika omanligt det. Män som håller på med varandra är i sig väldigt emaskulerande. Något som per automatik gör dem till fjollor rentav. Men trivs du med att vara emaskulerad så fine. Ingen feminin kvinna kommer att vilja ta i dig med tång men men..
  • Anonym (Män som är med män)
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 21:10:51 följande:
    Lika omanligt det. Män som håller på med varandra är i sig väldigt emaskulerande. Något som per automatik gör dem till fjollor rentav. Men trivs du med att vara emaskulerad så fine. Ingen feminin kvinna kommer att vilja ta i dig med tång men men..
    Du tycker det är fjolligt för att de homosexuella du ser i media ofta är riktiga fjollor. Gay behöver inte alls vara sådär, det är väldigt avtändande med fjolliga män. I sådana fall kan man ju hellre vara straight än fjolla omkring med en sådan. Kärlek mellan män kan vara väldigt maskulint.

Jag rekommenderar att du studerar Tom of Finlands konst, han fångar verkligen den maskulina essensen i homosexualitet. Män som är med män. Manligt. 
  • Anonym (switchgame)
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 21:10:51 följande:
    Hahah!

Jag är kvinna och väldigt många vill "ta i mig", även kvinnor vars läggning jag tyvärr inte delar. 
  • Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 20:34:27 följande:
    Manlighet sitter i beteende och du är inte manlig om du ligger med andra män. Spelar ingen roll att det inte syns på dig. Du är mer feminin än maskulin om du håller på så där.

Inget fel i att vara gay men manlig är du inte. Heterosexuella män är manliga. 
    Alla har sin åsikt om vad manligt och kvinnligt är. En tjej jag dejtade tyckte att liten kuk var det mest omanliga som fanns och tyckte att tjejer borde sluta ligga med småkukade så att de förstod att det är fel.
    Andra tjejer klarar t ex inte att dejta någon som är kortare än 180 cm.
    Så att tala om för andra vad som är manligt eller inte talar bara om vad du tycker är manligt, inget annat.
  • Anonym (x)
    Sk007 skrev 2024-09-30 07:58:13 följande:
    Alla har sin åsikt om vad manligt och kvinnligt är. En tjej jag dejtade tyckte att liten kuk var det mest omanliga som fanns och tyckte att tjejer borde sluta ligga med småkukade så att de förstod att det är fel.
    Andra tjejer klarar t ex inte att dejta någon som är kortare än 180 cm.
    Så att tala om för andra vad som är manligt eller inte talar bara om vad du tycker är manligt, inget annat.
    Fast det ör ganska känt att kvinnor inte uppskattar män som håller på med andra män. Det är en allmän åsikt, att det är omanligt.
  • Anonym (Bi)
    Anonym (x) skrev 2024-09-30 13:33:20 följande:
    Fast det ör ganska känt att kvinnor inte uppskattar män som håller på med andra män. Det är en allmän åsikt, att det är omanligt.
    Så som du gnäller på allt o alla så är du långt ifrån manlig XD. Och du vet inte vad alla världens kvinnor tycker o tänker om bisexuella män
Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?