• Comin

Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Jag känner mig själv som en UG passiv man, men undrar ofta på vad det är som gör att vi blir aktiva och passiva, ja och flexibla?är det barndom, sexuell debut, eller annat..är egentligen alla allt? Är det behoven som styr, kan en aktiv bli passiv över tid?

• Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?
  • Anonym (bs man)
    Anonym (E) skrev 2024-10-02 10:32:10 följande:
    Om det handlar om sex mellan män, vad har då kvinnliga könsorgan med saken att göra?
    Vem har nämnt något om kvinnliga könsorgan? Inte jag i varje fall. Tråden ligger i homo/bi/trans forumet och startades av en man som uppenbarligen syftar på sex mellan män.

Vad jag skrev var att för mig är ett av skälen til att jag är passiv sexuellt - i bemärkelsen att jag vill bli penetrerad och inte penetrera - att när jag blir penetrerad känner jag mig mer feminin (eftersom kvinnor är den partnern som normalt blir penetrerad vid heterosexuellt sex, medan heterosexuella män är den penetrerande partnern). Och eftersom jag har en starkt feminin sida till min personlighet så känns det som ett sätt att bejaka den.
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-01 17:44:09 följande:
    Jag menar passiv endast i bemärkelsen att rent anatomiskt det kvinnliga könsorganet är till för att bli penetrerat medan det manliga är skapat för att penetrera. Det har inget med att göra hur man beter sig i sängen (även om det är min erfarenhet att de flesta kvinnor vill gärna vara mer passiva och bli omhändertagna än tvärtom).
    Jo, här nämner du kvinnliga könsorgan. Och det är möjligt att vara kritisk till en terminologi - jag tycker att orden aktiv och passiv är illa valda, just för att man lika gärna kan använda ett annat verb och få fram motsatt betydelse. 
  • Anonym (bs man)
    Anonym (E) skrev 2024-10-02 11:13:20 följande:
    Jo, här nämner du kvinnliga könsorgan. Och det är möjligt att vara kritisk till en terminologi - jag tycker att orden aktiv och passiv är illa valda, just för att man lika gärna kan använda ett annat verb och få fram motsatt betydelse. 
    Sant,  men endast för att förtydliga för de som inte förstår vad som menas med begreppet aktiv och passiv i den här kontexten.

Du kan ha vilka invändningar du vill mot terminologin men den är etablerad i HBT sammanhang och knappast någon HS eller BS man skulle missförstå innebörden.
  • Anonym (x)
    Sk007 skrev 2024-10-01 18:01:12 följande:
    Ändå slutar de aldrig att höra av sig. Märkligt kan tyckas.
    Men straighta kvinnor vill väl egentligen bara bli befruktade och avla barn, så det är kanske inte så noga för dem trots allt.
    Cool story bro. Fast vi vet ju båda två att den inte är sann, inte om du varit öppen med att du blir besudlad av andra män. Rejäl turnoff för en vanlig kvinna.

Det är bara att göra en vanlig Googlesearch så får du se med egna ögon hur kvinnor i regel ser på tvestjärtar och hur få av dem som är villiga att ge sig i lag med dem för en relation.

Du får nog acceptera att kvinnor vill ha manliga män och inte passiva omega/bi som beter sig likt kvinnor och låter sig förnedras av andra män.

Du förlorar all din naturliga maskulinitet så fort du gör dig undergiven på det sättet och låter dig domineras och sexuellt utnyttjas av andra män. Sjukt omanligt och avtändande för kvinnor. 
  • Anonym (J)

Aktiv  är när man gör något och passiv när man inte gör något 

• Anonym (Aktiv)

Män: 
    En passiv är en kille som en annan man utnyttjar sexuellt. Han ska ta emot kuk på alla sett, suga kuk, bli knullad och bli hånglad med. Han er bi eller homosexuell. En passiv är normalt en slyna som träffar många män, en åt gången eller flera samtidigt.

En aktiv är den som nyttjar den passiva. Han sätter på.  Han kan vara hetro, bi eller homo. 

Kvinnor:
    Det är på samma sett som för män, leksaker brukas istället, strapon, dildos etc. 

Den aktiva sätter agendan för vad som ska hända, den passiva accepterar och blir nyttjad och tagen. 

• Anonym (bs man)
    Anonym (Aktiv) skrev 2024-10-03 06:15:56 följande:

Män: 
    En passiv är en kille som en annan man utnyttjar sexuellt. Han ska ta emot kuk på alla sett, suga kuk, bli knullad och bli hånglad med. Han er bi eller homosexuell. En passiv är normalt en slyna som träffar många män, en åt gången eller flera samtidigt.

En aktiv är den som nyttjar den passiva. Han sätter på.  Han kan vara hetro, bi eller homo. 

Kvinnor:
    Det är på samma sett som för män, leksaker brukas istället, strapon, dildos etc. 

Den aktiva sätter agendan för vad som ska hända, den passiva accepterar och blir nyttjad och tagen. 

Sorry men vilket skitsnack. Visst finns det passiva män som gillar bli utnyttjade men majoriteten är inte "slynor" eller träffar många män bara för att de är passiva. 

En man som har sex med män är för övrigt aldrig hetero, oavsett om han är aktiv eller passiv. 
  • Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-10-03 02:49:52 följande:
    Cool story bro. Fast vi vet ju båda två att den inte är sann, inte om du varit öppen med att du blir besudlad av andra män. Rejäl turnoff för en vanlig kvinna.

Det är bara att göra en vanlig Googlesearch så får du se med egna ögon hur kvinnor i regel ser på tvestjärtar och hur få av dem som är villiga att ge sig i lag med dem för en relation.

Du får nog acceptera att kvinnor vill ha manliga män och inte passiva omega/bi som beter sig likt kvinnor och låter sig förnedras av andra män.

Du förlorar all din naturliga maskulinitet så fort du gör dig undergiven på det sättet och låter dig domineras och sexuellt utnyttjas av andra män. Sjukt omanligt och avtändande för kvinnor. 
    Generellt så presenterar jag sällan mitt tidigare sexliv för den jag dejtar. Om de ställer raka frågor så svarar jag ärligt på dem. De få tjejer som frågat har inte haft något problem med mitt svar. Men de allra flesta verkar vara ointresserade över just den biten.
    Det verkar bara just den så kallade passiva rollen i killsexet du tycker gör mannen omanlig. Om det skulle vara så så räcker det med att en tidigare passiv kille upphör med att vara passiv så har han sin manlighet tillbaka.
    En kvinna (eller man för den delen) kommer därmed aldrig att kunna avgöra utifrån manlighet eller andra yttre faktorer om en man de träffar är eller har varit passiv.
  • Anonym (Råger)

Det där med vad som är "manligt" och "kvinnligt" är så subjektivt. Det är inte hugget i sten eller biologiskt bestämt, det är en inlärd inställning. Vad män gör och kvinnor gör ändrar sig under historien. Alla män är inte dominanta, men kanske flertalet, och alla kvinnor är inte undergivna. Det är spännande att leka med sina identiteter, de flesta har både det ena och det andra i sig.

• Anonym (Bitch)
    Anonym (Aktiv) skrev 2024-10-03 06:15:56 följande:

Män: 

Kvinnor:

Tyvärr är det ont om aktiva män med den inatällningen.
    Jag föredrar helt klart aktiva män som helt sätter agendan så att jag bara kan följa.
    Bästa är om de även bestämmer om jag får ligga med andra, kanske tillochmed vilka jag ska nyttjas av.
  • Anonym (x)
    Sk007 skrev 2024-10-05 09:41:27 följande:
    Generellt så presenterar jag sällan mitt tidigare sexliv för den jag dejtar. Om de ställer raka frågor så svarar jag ärligt på dem. De få tjejer som frågat har inte haft något problem med mitt svar. Men de allra flesta verkar vara ointresserade över just den biten.
    Det verkar bara just den så kallade passiva rollen i killsexet du tycker gör mannen omanlig. Om det skulle vara så så räcker det med att en tidigare passiv kille upphör med att vara passiv så har han sin manlighet tillbaka.
    En kvinna (eller man för den delen) kommer därmed aldrig att kunna avgöra utifrån manlighet eller andra yttre faktorer om en man de träffar är eller har varit passiv.

Det omanliga sitter inte enbart i passiviteten utan även det faktum att två män håller på med varann. 

I min mening så är riktiga män hetero och de ligger med kvinnor enbart. Detta är den normala uppfattningen. Väldigt få kvinnor är intresserade av bipojkar till partners. All statistik pekar på det.

Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?