• Comin

Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Jag känner mig själv som en UG passiv man, men undrar ofta på vad det är som gör att vi blir aktiva och passiva, ja och flexibla?är det barndom, sexuell debut, eller annat..är egentligen alla allt? Är det behoven som styr, kan en aktiv bli passiv över tid?

• Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?
  • Anonym (x)
    Anonym (E) skrev 2024-09-30 22:56:33 följande:
    Det finns inget som säger att det är mer dominant att penetrera än att omsluta.
    Att vara en undergiven fjant som bara tar emot är att vara passiv och omanlig jo. Särskilt när det sker med en annan man. Bikillar är inga riktiga män därav.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (bs man)
    Comin skrev 2024-09-29 07:42:53 följande:
    Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Jag känner mig själv som en UG passiv man, men undrar ofta på vad det är som gör att vi blir aktiva och passiva, ja och flexibla?är det barndom, sexuell debut, eller annat..är egentligen alla allt? Är det behoven som styr, kan en aktiv bli passiv över tid?

Jag är bi och har alltid varit passiv. Vet inte varför, men det kändes självklart från början när jag insåg att jag tände på killsex, jag har aldrig haft något intresse av att sätta på en kille utan bara att bli påsatt. Tror till stor del det beror på att det bejakar min feminina sida - att få vara den passiva utan att nödvändigtvis vara undergiven. Rent sexuellt är ju kvinnor definitionsmässigt den passiva partnern och om man som jag har kanske mer av en kvinnlig personlighet i vissa avseenden så är det väl inte så konstigt att man också vill agera som den kvinnliga partnern vid sex.
  • Kunniglingvist
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-01 10:49:46 följande:
    Rent sexuellt är ju kvinnor definitionsmässigt den passiva partnern
    Ursäkta va? Definitionsmässigt? Vems definition då? Carl Von Linne? Luktar unket här...
  • Anonym (bs man)
    Kunniglingvist skrev 2024-10-01 17:26:15 följande:
    Ursäkta va? Definitionsmässigt? Vems definition då? Carl Von Linne? Luktar unket här...
    Jag menar passiv endast i bemärkelsen att rent anatomiskt det kvinnliga könsorganet är till för att bli penetrerat medan det manliga är skapat för att penetrera. Det har inget med att göra hur man beter sig i sängen (även om det är min erfarenhet att de flesta kvinnor vill gärna vara mer passiva och bli omhändertagna än tvärtom).
  • Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-10-01 01:29:23 följande:
    Finns inget för kvinnor att hämta hos tvestjärtar. Varken manlighet, trohet eller exklusivitet. 
    Ändå slutar de aldrig att höra av sig. Märkligt kan tyckas.
    Men straighta kvinnor vill väl egentligen bara bli befruktade och avla barn, så det är kanske inte så noga för dem trots allt.
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-01 17:44:09 följande:
    Jag menar passiv endast i bemärkelsen att rent anatomiskt det kvinnliga könsorganet är till för att bli penetrerat medan det manliga är skapat för att penetrera. Det har inget med att göra hur man beter sig i sängen (även om det är min erfarenhet att de flesta kvinnor vill gärna vara mer passiva och bli omhändertagna än tvärtom).
    Eller så ser man det som att det kvinnliga könsorganet är till för att omsluta och det manliga till för att omslutas. Det finns inget i sig mer aktivt och passivt, beror bara på vilket verb man använder.
  • Kunniglingvist
    Anonym (E) skrev 2024-10-01 21:20:48 följande:
    Eller så ser man det som att det kvinnliga könsorganet är till för att omsluta och det manliga till för att omslutas. Det finns inget i sig mer aktivt och passivt, beror bara på vilket verb man använder.
    Jag hade tänkt skriva det själv men det är ett sånt efterblivet samtalsämne att man bli dummare av att alls involvera sig. Det är verkligen stenåldersargument när underkastelse blir samma som att vara kvinnlig.
  • Anonym (bs man)
    Anonym (E) skrev 2024-10-01 21:20:48 följande:
    Nu gällde frågan sex mellan män och i det sammanhanget innebär aktiv att man gillar penetrera och passiv att man gillar bli penetrerad. Det har ingenting med vem som är undergiven att göra (även det är mycket vanligare att passiva män är undergivna än dominanta). På engelska säger man top och bottom vilket inte betyder att en bottom alltid ligger underst när man har sex. Det har INGENTING med underkastelse att göra.

Om man ska kommentera på ett forum om homosexualitet så är det ett tips att vara insatt i terminologin innan man börjar märka ord. 
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-02 10:14:34 följande:
    Nu gällde frågan sex mellan män och i det sammanhanget innebär aktiv att man gillar penetrera och passiv att man gillar bli penetrerad. Det har ingenting med vem som är undergiven att göra (även det är mycket vanligare att passiva män är undergivna än dominanta). På engelska säger man top och bottom vilket inte betyder att en bottom alltid ligger underst när man har sex. Det har INGENTING med underkastelse att göra.

Om man ska kommentera på ett forum om homosexualitet så är det ett tips att vara insatt i terminologin innan man börjar märka ord. 
    Om det handlar om sex mellan män, vad har då kvinnliga könsorgan med saken att göra?
Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?