• Anonym (E)

Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Anonym (x) skrev 2024-09-30 18:57:42 följande:
    Snarare du som begriper noll om hur kvinnors sexualitet fungerar. De vill ha En riktig man som penetrerar dem, inte en fjolla som ber om att själv bli tagen.

Du lever i förnekelse. Bara att läsa runt på olika forum så ser du massor av exempel på kvinnor som ratar tvestjärtar. En riktig man håller inte på med andra män, han ägnar sig åt kvinnor vilket är det naturliga.

Nej, att ligga med män när man själv är man är bögigt. Inget fel med detta men hos kvinnor hör ni inte hemma. Kvinnor vill ha riktiga män, inte fjolliga dito.
    Det finns inget som säger att det är mer dominant att penetrera än att omsluta.
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-01 17:44:09 följande:
    Jag menar passiv endast i bemärkelsen att rent anatomiskt det kvinnliga könsorganet är till för att bli penetrerat medan det manliga är skapat för att penetrera. Det har inget med att göra hur man beter sig i sängen (även om det är min erfarenhet att de flesta kvinnor vill gärna vara mer passiva och bli omhändertagna än tvärtom).
    Eller så ser man det som att det kvinnliga könsorganet är till för att omsluta och det manliga till för att omslutas. Det finns inget i sig mer aktivt och passivt, beror bara på vilket verb man använder.
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-02 10:14:34 följande:
    Nu gällde frågan sex mellan män och i det sammanhanget innebär aktiv att man gillar penetrera och passiv att man gillar bli penetrerad. Det har ingenting med vem som är undergiven att göra (även det är mycket vanligare att passiva män är undergivna än dominanta). På engelska säger man top och bottom vilket inte betyder att en bottom alltid ligger underst när man har sex. Det har INGENTING med underkastelse att göra.

Om man ska kommentera på ett forum om homosexualitet så är det ett tips att vara insatt i terminologin innan man börjar märka ord. 
    Om det handlar om sex mellan män, vad har då kvinnliga könsorgan med saken att göra?
  • Anonym (E)
    Anonym (bs man) skrev 2024-10-01 17:44:09 följande:
    Jag menar passiv endast i bemärkelsen att rent anatomiskt det kvinnliga könsorganet är till för att bli penetrerat medan det manliga är skapat för att penetrera. Det har inget med att göra hur man beter sig i sängen (även om det är min erfarenhet att de flesta kvinnor vill gärna vara mer passiva och bli omhändertagna än tvärtom).
    Jo, här nämner du kvinnliga könsorgan. Och det är möjligt att vara kritisk till en terminologi - jag tycker att orden aktiv och passiv är illa valda, just för att man lika gärna kan använda ett annat verb och få fram motsatt betydelse. 
Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?