• Sk007

Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?

Jag har alltid varit rätt så makulin. I ungdomen hade jag alls ingen dragning mot killar men en del killar var ändå intresserade av mig. Till slut gick jag med på att låta killar suga av mig eftersom det trots allt lindrade ett visst behov.
    Jag såg mig uteslutande som aktiv och det fanns gott om killar som både ville suga och bli påsatta.
    Alla dessa killar var mer eller mindre ett substitut för tjejer eftersom det var så mycket enklare att få komma till med killar.
    Men så fort jag dejtade en tjej blev killar helt ointressanta.

Så en dag "råkade" rollerna bli omvända och jag var den som blev påsatt. Jag blev helt paff över hur skönt det var. Efter den dagen är det bara någon enstaka gång jag haft den aktiva rollen.

Vad det är som avgör vad man tycker är skönast har jag ingen aning om.

• Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-09-29 20:34:27 följande:
    Manlighet sitter i beteende och du är inte manlig om du ligger med andra män. Spelar ingen roll att det inte syns på dig. Du är mer feminin än maskulin om du håller på så där.

Inget fel i att vara gay men manlig är du inte. Heterosexuella män är manliga. 
    Alla har sin åsikt om vad manligt och kvinnligt är. En tjej jag dejtade tyckte att liten kuk var det mest omanliga som fanns och tyckte att tjejer borde sluta ligga med småkukade så att de förstod att det är fel.
    Andra tjejer klarar t ex inte att dejta någon som är kortare än 180 cm.
    Så att tala om för andra vad som är manligt eller inte talar bara om vad du tycker är manligt, inget annat.
  • Sk007

Jag tycker att wetsex är väldigt avtändande. Jag frågar inte om tjejer jag träffar har haft det och om de gillar det. Om jag däremot får reda på det ändå så kommer jag troligen inte att finna denna tjej särskilt intressant längre.
    Det finns många olika turnoffs och jag tror att killar som gillar killsex är en sådan sak.
    Jag anser fortfarande att det inte har något med manligt och kvinnligt att göra.

• Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-10-01 01:29:23 följande:
    Finns inget för kvinnor att hämta hos tvestjärtar. Varken manlighet, trohet eller exklusivitet. 
    Ändå slutar de aldrig att höra av sig. Märkligt kan tyckas.
    Men straighta kvinnor vill väl egentligen bara bli befruktade och avla barn, så det är kanske inte så noga för dem trots allt.
  • Sk007
    Anonym (x) skrev 2024-10-03 02:49:52 följande:
    Cool story bro. Fast vi vet ju båda två att den inte är sann, inte om du varit öppen med att du blir besudlad av andra män. Rejäl turnoff för en vanlig kvinna.

Det är bara att göra en vanlig Googlesearch så får du se med egna ögon hur kvinnor i regel ser på tvestjärtar och hur få av dem som är villiga att ge sig i lag med dem för en relation.

Du får nog acceptera att kvinnor vill ha manliga män och inte passiva omega/bi som beter sig likt kvinnor och låter sig förnedras av andra män.

Du förlorar all din naturliga maskulinitet så fort du gör dig undergiven på det sättet och låter dig domineras och sexuellt utnyttjas av andra män. Sjukt omanligt och avtändande för kvinnor. 
    Generellt så presenterar jag sällan mitt tidigare sexliv för den jag dejtar. Om de ställer raka frågor så svarar jag ärligt på dem. De få tjejer som frågat har inte haft något problem med mitt svar. Men de allra flesta verkar vara ointresserade över just den biten.
    Det verkar bara just den så kallade passiva rollen i killsexet du tycker gör mannen omanlig. Om det skulle vara så så räcker det med att en tidigare passiv kille upphör med att vara passiv så har han sin manlighet tillbaka.
    En kvinna (eller man för den delen) kommer därmed aldrig att kunna avgöra utifrån manlighet eller andra yttre faktorer om en man de träffar är eller har varit passiv.
Svar på tråden Vad är skillnaden på att vara aktiv och passiv?