• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • Anonym (Samlad skara)

Dock är det många som skapar sin egen verklighet. Är det snusk så är det en man som skriver, oavsett nick.

• Cathariiina

Fast du kanske har missat vilken typ av forum du befinner dig på? Det här är ett familje-/mammaforum. Det är inte platsen för diskussioner om mer "avancerat", avvikande sex, praktiker som kan vara fysiskt eller psykiskt skadliga, eller som äcklar andra människor att höra om. Ni på er sida måste väl ha många andra forum för likasinnade där ni kan hålla till? Om det inte finns i Sverige, så måste det i alla fall finnas engelskspråkiga sådana. 

• Anonym (A)
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-29 06:44:26 följande:

Dock är det många som skapar sin egen verklighet. Är det snusk så är det en man som skriver, oavsett nick.

Precis så... Kvinnorna blir så butthurt över att höra det här, att de inte fattar att de är så långt upp i sina egna foliehattar att dom attackerar helt normala människor numera också.. 

(för att störa ert lilla like battle)
  • Anonym (Samlad skara)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 18:57:21 följande:
    Precis så... Kvinnorna blir så butthurt över att höra det här, att de inte fattar att de är så långt upp i sina egna foliehattar att dom attackerar helt normala människor numera också.. 

(för att störa ert lilla like battle)
    Precis! Dock har jag inte tummat upp eller ner ett enda inlägg i tråden. Men mina åsikter är tydligen kontroversiella.. vissa gillar det och andra inte.
  • Anonym (A)
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-29 19:06:53 följande:
    Precis! Dock har jag inte tummat upp eller ner ett enda inlägg i tråden. Men mina åsikter är tydligen kontroversiella.. vissa gillar det och andra inte.
    Ja det är konstigt det där! Tycker inte det var så illa skrivet alls, mer att du bara rapporterade något som flera av oss andra sett här också.

Men minst fyra stycken tycker iaf att det är O-möjligt?
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 19:12:53 följande:
    Men minst fyra stycken tycker iaf att det är O-möjligt?
    Typ: "Nä Jaa har inte gjort något." *blåser upp och springer runt*
  • Anonym (Jjj)
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-29 06:44:26 följande:

Ibland är det nog en man som utger sig för att vara kvinna men inte alltid och det blir inte direkt bättre för att det är kvinnor som skriver. 

Det är en sak att diskutera sex eller be om råd om man har något problem , det är en annan sak att sitta och skriva för att man tänder på det och antagligen håller på med sig själv samtidigt , det märks tydligt skillnad. Har också sett att trådar där nån faktiskt ställer en seriös fråga om något som har med sex att göra tas över av personer som vill göra om det till en runktråd.

Frågar igen, vad får man ut av att hålla på och försöka sexchatta här när det finns så många porrsidor och alla möjliga forum som handlar om sex? Speciellt om man verkligen är kvinna , det borde inte vara svårt att hitta nån som vill chatta om sånt , varför måste man skriva till exempel om hur mycket man älskar sperma på ett forum som heter Familjeliv? 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 19:47:04 följande:
    Vad fick du ut av att vara strippa på en klubb förut? Fick du ha det lite kul? Fick du träffa folk och få ha det lite roligt?

Kan man få ha samma om man är introvert på internet, eller är det olagligt?
    Sexchattande är emot reglerna på detta forum. Sånt får man göra i PM och inte i öppna trådar. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna