• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • MrLovely
    Anonym (Vilka är det ?) skrev 2024-09-28 13:11:28 följande:

Vad är det för trådar? vad har dom handlat om?

Prova att läsa igenom den här tråden där bland annat den anonyma signaturen Kr förfasar sig över något som många män och kvinnor gör tillsammans.
    www.familjeliv.se/forum/thread/83091800-tander-du-pa-att-se-din-partner-onanera/1 

Så här långt i tråden har prussiluskorna redan varit framme och tryckt på Ogilla på ett antal svar i tråden.

Diskussionen har legat och bubblat i flera trådar, där många kommentatorer har uppmanat prussiluskorna att inte läsa om ämnen som de tar anstöt av. Så enkelt skulle det kunna vara.

Lämna andra människor i fred. 
  • MrLovely
    Anonym (Lisa) skrev 2024-09-28 13:24:56 följande:
    Parentes men att kalla Kr för anonym är ju lite halv-fel. Halva forumet hade kunnat skriva ut hennes personnummer.
    Kr publicerade under Anonym (Kr). I alla fall jag klarar inte att hitta hennes personnummer.

Kr kallar onani för ett "loser-beteende". Onani har traditionellt skambelagts och kallats "självbefläckelse" och liknande. Jag personligen vill inte tillbaks till ett samhälle där onani skambeläggs.
  • MrLovely
    Anonym (Så länge...) skrev 2024-09-28 13:31:22 följande:

..Så länge tråden inte berör "Jag vill se min fru med andra", swinging, extramän, gangbang, cuckold, öppen relation, "låna ut", så är jag ingen Prussiluska!

Av de saker du räknar upp har jag stött på flera av dessa i verkligheten.

En partner frågade mig om jag kunde tänka mig en öppen relation. Det kunde jag inte. Kan jag tänka mig att acceptera att hon skulle starta en tråd på FL om detta, utan att trycka på Ogilla, anmäla till moderatorerna, bli skammad eller anklagad för att vara man och incel? Ja det kan jag tänka mig.

En partner hade en bakgrund som swinger. Av beskrivningarna kan jag säga att det inte låter som min grej. Accepterar jag en diskussion på FL om detta? Svar ja.

En Tinder-bekant inledde en relation med en i person som ville titta på medan hon hade sex med en annan man. Verkligen inget jag skulle vilja vara med om i verkligheten. Utbyte av erfarenheter om detta på FL? Ok för mig, om det framgår av rubriken vad diskussionen handlar om och jag själv kan välja om jag vill läsa.

Allt jag kan säga är att det finns människor som har sex utanför normen. Även dessa är i olika familjebildningar och kan ha ett behov av att ventilera och få konstruktiva synpunkter.
  • MrLovely
    Cathariiina skrev 2024-09-29 18:51:55 följande:

Fast du kanske har missat vilken typ av forum du befinner dig på? Det här är ett familje-/mammaforum. Det är inte platsen för diskussioner om mer "avancerat", avvikande sex, praktiker som kan vara fysiskt eller psykiskt skadliga, eller som äcklar andra människor att höra om. Ni på er sida måste väl ha många andra forum för likasinnade där ni kan hålla till? Om det inte finns i Sverige, så måste det i alla fall finnas engelskspråkiga sådana. 

Ditt inlägg är ett exempel på i princip allt jag tog upp i trådstarten.

Familjer ser ut på mer än ett sätt, de är inte bara medelklass CIS-personer. Sexualitet för de här olika typerna av familjer kan se olika ut.

De du kallar "avvikande" sex är mer vanligt förekommande än vad du anar. Vissa typer av sexualitet är skambelagda och de som utövar den kan behöva ventilera sina tankar och känslor.

Därefter skruvar du upp tonen med att kalla vissa typer av sexualitet för "äckliga" och nu är vi tillbaka på 1920-tals-moralen igen, med en strikt heteronormativ mall att följa.

Som jag uppfattar det, anser du att diskussioner om sexualitet som inte passar in i din snäva heteronormativa mall, inte ska få förekomma.

Receptet för att driva igenom den världsbilden är:

Anklaga kvinnliga skribenter för att vara män

Anklaga deltagarna i diskussionen för att onanera till svaren i trådarna.
    (1) Det är inget skamligt att onanera.
    (2) I alla fall jag föreställer mig att det finns bättre erotiskt material att hämta på andra platser.

Använda olika invektiv som att kalla deltagarna i diskussionen för incels.

Tillämpa cancel-kultur genom att anmäla till moderatorerna som ofta hellre fäller än friar.

Jag kan inte veta om just du personligen har ägnat dig åt detta, men det är helt uppenbart att det är vanligt förekommande.

Chilla! Läs inte det som du tror att du blir upprörd av.
  • MrLovely
    Anonym (Läs på) skrev 2024-09-30 16:56:37 följande:

Jag kommer att fortsätta anmäla såna texter och trådar. sånt som inte hör hemma på ett familjeforum utan snarare en porrsida. Moderatorerna är bra på så sätt att de brukar lyssna och vara på vår sida, vi som sköter oss.

Här har vi problematiken i ett nötskal.

Enligt den övergripande cancelkulturens värderingar kan en minoritet av aktivister ta sig rätten att bestämma vad andra människor, kvinnor såväl som män, ska skriva och läsa om.

Andra människors sexualitet skambeläggs med ord som "pervotroll", "incels", "äckligt", "snuskprat" mm. Speciellt skambeläggs mäns sexualitet och särskilt onani. Där är vi tillbaka på 1920-talets trångsynta syn på sexualitet och onani, som kallades självbefläckelse.

Min uppmaning till moderatorerna är att inte vika ned er för en trångsynt minoritet som vill skambelägga sexualitet utan att bejaka en inkluderande och öppen diskussion.

Och till den moraliska minoriteten kan jag bara upprepa mitt råd; Undvik det som framkallar obehag hos er och läs inte ens rubrikerna i Sex och Samlevnad.
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna