• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • Anonym

Förmodligen har du fel i det olästa dravlet så jag tummar ner.

• Anonym (OOO)

Du har helt rätt!

Har själv fått trådar och inlägg bortplockade. tyvärr är det dåligt med alternativ till FL:s sexforum. Vad jag vet i alla fall.

• XDX

Håller med trådskaparen, väl rutet! Hoppas prussiluskorna frisknar till och blir mindre intoleranta, mobbande och förtalande. 

Det riktigt sjuka är att moderatorerna inte sällan raderar även den drabbades inlägg eller t o m hela trådar, utan anledning. 

Prussiluskorna bör som alla vettiga människor scrolla förbi sånt som de ogillar och låta bli trådar om de tänker förstöra dem med off topic och annat olämpligt. 

• Anonym (Vilka är det ?)

Vad är det för trådar? vad har dom handlat om?
    Dom flesta är ju öppna för olika familjebildningar och olika sexuella läggningar
    vad jag läst, kan du ge exempel på vad folk klagat på?

Det enda jag läst som folk har åsikter om är otrohet, det gillar inte många, men det gör ju varken män eller kvinnor vad jag läser.
    Både  män och kvinnor som blivit bedragna skriver ju om det.

• Anonym (OOO)

Faktiskt rätt absurt när jag kollar vilka trådar som plockats bort. En ställer t ex frågan huruvida forumbesökarna tillfredsställer sig själva (genom att ta på sitt kön) under sex med andra. Tydligen över alla gränser, trots att här fanns en öppning för ett seriöst samtal om sexualitet, relationen till den egna kroppen, hämningar och att ta för sig osv.

Ett annat borttaget inlägg i en tråd om cuckolding ställer frågan till de som ägnar sig åt detta hur pass viktig komponent penisstorleken är eller om det finns andra viktigare eller minst lika viktiga fysiologiska och psykologiska parametrar. Röd flagg igen och puts väck!

Konstigt, känns helt godtyckligt vad som får vara kvar och inte.

• MrLovely
    Anonym (Vilka är det ?) skrev 2024-09-28 13:11:28 följande:

Vad är det för trådar? vad har dom handlat om?

Prova att läsa igenom den här tråden där bland annat den anonyma signaturen Kr förfasar sig över något som många män och kvinnor gör tillsammans.
    www.familjeliv.se/forum/thread/83091800-tander-du-pa-att-se-din-partner-onanera/1 

Så här långt i tråden har prussiluskorna redan varit framme och tryckt på Ogilla på ett antal svar i tråden.

Diskussionen har legat och bubblat i flera trådar, där många kommentatorer har uppmanat prussiluskorna att inte läsa om ämnen som de tar anstöt av. Så enkelt skulle det kunna vara.

Lämna andra människor i fred. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (knoll)

Så hysteriskt kul med alla felaktiga påståenden. Men det hjälper aldrig att vi sexpositiva kvinnor som inte går på vad som helst skriver svar på liknande struntprat så tror jag skippar den helgunderhållningen.

• Anonym (Vilka är det ?)
    MrLovely skrev 2024-09-28 13:23:10 följande:
    Prova att läsa igenom den här tråden där bland annat den anonyma signaturen Kr förfasar sig över något som många män och kvinnor gör tillsammans.
    www.familjeliv.se/forum/thread/83091800-tander-du-pa-att-se-din-partner-onanera/1 

Så här långt i tråden har prussiluskorna redan varit framme och tryckt på Ogilla på ett antal svar i tråden.

Diskussionen har legat och bubblat i flera trådar, där många kommentatorer har uppmanat prussiluskorna att inte läsa om ämnen som de tar anstöt av. Så enkelt skulle det kunna vara.

Lämna andra människor i fred. 
    Ok då förstår jag, ja onani borde ju inte vara något konstigt diskussionsämne.
  • Anonym (Så länge...)

..Så länge tråden inte berör "Jag vill se min fru med andra", swinging, extramän, gangbang, cuckold, öppen relation, "låna ut", så är jag ingen Prussiluska!

Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna