• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:24:12 följande:
    Sitta och säga åt folk att "läs på" är att uppvisa en attityd ditt lilla stolpskott...
    Och om du tror att försöka styra hur någon annan ska svara mig tillbaka ingår i något jävla regelverk någonstans så har du missat några gränser socialt rätt grovt. 
    Nej, du är det enda stolpskottet här som uppenbarligen inte vill förstå eller ta hänsyn till forumets regelverk.

Jag har inte försökt styra hur någon ska svara dig. Ännu mer blaj och snömos från din sida. 
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:27:50 följande:
    Det vi gör här i tråden är att ha en diskussion om det, och det är du rätt så dålig på.
    Nej, det är jag inte. Inte sämre än vad du skulle vara som tar till med förolämpningar så fort någon inte håller med dig. Kasta inte sten i glashus. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:33:26 följande:
    Det har du rätt i.. Nu ska jag ignorera dig hädanefter och se nu vad hon svarar. Förmodligen är det mera intressant och mer en diskussion än det du själv knåpade ihop. 
    Du om någon diskuterar inte nåt vidare bra själv så igen, kasta inte sten i glashus. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 20:40:04 följande:
    Who? Regelbok? 
    Redan sagt hur reglerna ser ut. 
  • Anonym (Jjj)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 19:47:04 följande:
    Vad fick du ut av att vara strippa på en klubb förut? Fick du ha det lite kul? Fick du träffa folk och få ha det lite roligt?

Kan man få ha samma om man är introvert på internet, eller är det olagligt?

Kan ju tala om för dig då att det var absolut inte för att det var kul utan det är ett jobb som man får betalt för så det var helt enkelt för att tjäna pengar , så brukar det vara med jobb och just det är ett jobb som man ofta tjänar ganska bra på. Det roliga isåfall var väl kollegorna , har fått vänner för livet men annars var det inte speciellt mycket roligt med det jobbet.  

Sexchatt och cam har jag också gjort mot betalning och det är väl inget fel att hålla på med sånt om man gillar det men jag tycker det är märkligt att försöka göra det just här. Har man inte råd att betala för det finns det säkert sidor där man kan göra det gratis med likasinnade. Och speciellt om man är kvinna är det extra märkligt att hålla på med det här, man skulle definitivt kunna göra det gratis nån annanstans och antagligen till och med ta betalt för att göra det. 

Familjeliv är faktiskt inte till för det. Diskussioner om sex är en annan sak och det är inte det jag pratar om. Dessutom förstör ni ju seriösa trådar om sex. Minns att det var nån kvinna som hade någon sjukdom eller skada så att hon hade svårt att ha analsex (inget jag själv gillar men inget fel att gilla det) och bad om råd , några skrev att hon skulle kontakta vården och be om hjälp för sina besvär men så var det nån som skrev : Varför vill du ha analsex , är det för att din fitta är härligt stor och uttöjd? Tycker du att det är trevligt att skriva sånt till exempel när nån har problem och ber om hjälp? 

• Anonym (Samlad skara)

Är Karens och prussiluskor samma sak?

• Anonym (Prussiluskor, upp till kamp mot pervotroll)
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-29 21:35:00 följande:

Är Karens och prussiluskor samma sak?

Det är inget fel i att vara en prussiluska (enligt ts definition av ordet). Att bete sig hövligt och städat på nätforum är något de flesta föredrar härinne.

Att hålla på och äckla sig i text likt runkpellarna och inceltöntarna är bara så lågt som det går att krypa ner till. Skärpning. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna