Inlägg från: Anonym (Jjj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jjj)

Upp till kamp mot prussiluskorna

Jag jobbade som strippa i 10 år när jag var yngre haha så vet inte om jag räknas som ?Prussiluska?. Men jag blir faktiskt lite less på alla runktrådar här, tycker man kan ta det nån annanstans. Det är en sak att ställa en seriös fråga om sex eller skriva om att man har något problem med sexlivet och be om råd..

Men jag tror de flesta vet vad jag menar , runktrådar är något annat.. och ja tjejer kan skriva sånt som platsar där också. Typ ?åååh vad skönt det är när nån sprutar i en och sperman rinner ut ? (minns att jag läste nått sånt , lite oklart iförsej om det verkligen var en tjej). Jag kan inte riktigt begripa varför man har ett behov av att skriva sånt på ett diskussionsforum som heter ?Familjeliv?? Finns det inte andra sidor för sånt? Nån som själv gillar att skriva sånt (TS kanske?) får gärna förklara varför man väljer att sitta och hålla på med sig själv (oavsett om man är tjej eller kille) och samtidigt skriva på Familjeliv när det finns så mycket porr och allt möjligt på internet? 

Och det är inte så att jag hatar att ha oskyddat sex, jag väntar mitt fjärde barn nu haha..men när jag har legat med min sambo känner jag konstigt nog inget behov av att skriva om hans kroppsvätskor här. 

Och alla miljoner trådar om kukstorlek ska vi inte ens prata om förresten ..

• Anonym (Jjj)
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-09-29 06:44:26 följande:

Dock är det många som skapar sin egen verklighet. Är det snusk så är det en man som skriver, oavsett nick.

Ibland är det nog en man som utger sig för att vara kvinna men inte alltid och det blir inte direkt bättre för att det är kvinnor som skriver. 

Det är en sak att diskutera sex eller be om råd om man har något problem , det är en annan sak att sitta och skriva för att man tänder på det och antagligen håller på med sig själv samtidigt , det märks tydligt skillnad. Har också sett att trådar där nån faktiskt ställer en seriös fråga om något som har med sex att göra tas över av personer som vill göra om det till en runktråd.

Frågar igen, vad får man ut av att hålla på och försöka sexchatta här när det finns så många porrsidor och alla möjliga forum som handlar om sex? Speciellt om man verkligen är kvinna , det borde inte vara svårt att hitta nån som vill chatta om sånt , varför måste man skriva till exempel om hur mycket man älskar sperma på ett forum som heter Familjeliv? 

• Anonym (Jjj)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 19:47:04 följande:
    Vad fick du ut av att vara strippa på en klubb förut? Fick du ha det lite kul? Fick du träffa folk och få ha det lite roligt?

Kan man få ha samma om man är introvert på internet, eller är det olagligt?

Kan ju tala om för dig då att det var absolut inte för att det var kul utan det är ett jobb som man får betalt för så det var helt enkelt för att tjäna pengar , så brukar det vara med jobb och just det är ett jobb som man ofta tjänar ganska bra på. Det roliga isåfall var väl kollegorna , har fått vänner för livet men annars var det inte speciellt mycket roligt med det jobbet.  

Sexchatt och cam har jag också gjort mot betalning och det är väl inget fel att hålla på med sånt om man gillar det men jag tycker det är märkligt att försöka göra det just här. Har man inte råd att betala för det finns det säkert sidor där man kan göra det gratis med likasinnade. Och speciellt om man är kvinna är det extra märkligt att hålla på med det här, man skulle definitivt kunna göra det gratis nån annanstans och antagligen till och med ta betalt för att göra det. 

Familjeliv är faktiskt inte till för det. Diskussioner om sex är en annan sak och det är inte det jag pratar om. Dessutom förstör ni ju seriösa trådar om sex. Minns att det var nån kvinna som hade någon sjukdom eller skada så att hon hade svårt att ha analsex (inget jag själv gillar men inget fel att gilla det) och bad om råd , några skrev att hon skulle kontakta vården och be om hjälp för sina besvär men så var det nån som skrev : Varför vill du ha analsex , är det för att din fitta är härligt stor och uttöjd? Tycker du att det är trevligt att skriva sånt till exempel när nån har problem och ber om hjälp? 

• Anonym (Jjj)
    Anonym (A) skrev 2024-09-29 22:00:54 följande:
    Tack för ett härligt och intressant svar. Och nu vill jag breaka ner det, men det kommer att ta tid, du har tre punkter jag vill diskutera..

"Ett jobb som man får betalt för. Kollegor" Sure, men du ville säkerligen en massa annat också. Som att lära dig någonting om något, kanske träffa lite folk?  

"Sexchatt och cam om man gillar det, men märkligt att göra det här." Varför det? Det sker ju långt inne i sex delen utav forumet? 

"Familjeliv är faktiskt inte till för det." Inte? det sista jag ser er diskutera här inne är typ blöjbyten. Det mesta som diskuteras här är relationer, olika läggningar. Möten eller sex..  
    Det finns olika anledningar att börja jobba med det men för mig handlade det faktiskt bara om pengar, jag var 21 år gammal med ett litet barn när jag började , hade ganska nyligen lämnat pappan och pluggade på komvux, blev tipsad av en kompis. Jag var livrädd från början men sen vande man sig. Även om man skulle velat (och det ville jag inte) fick man absolut inte träffa gästerna utanför så det var inte för att träffa folk. 

Jag tycker absolut inte det är fel att diskutera relationer och sex eller olika läggningar här men det är skillnad att diskutera det och att skriva om det på det sättet som folk gör i runktrådar eller när de försöker göra om en seriös tråd till runktråd. Det är inte diskussioner , det är sexchatt. Inte ens sexdelen är till för sånt. Det är ett diskussionsforum. 
  • Anonym (Jjj)
    MrLovely skrev 2024-09-29 22:44:06 följande:
    Ditt inlägg är ett exempel på i princip allt jag tog upp i trådstarten.

Familjer ser ut på mer än ett sätt, de är inte bara medelklass CIS-personer. Sexualitet för de här olika typerna av familjer kan se olika ut.

De du kallar "avvikande" sex är mer vanligt förekommande än vad du anar. Vissa typer av sexualitet är skambelagda och de som utövar den kan behöva ventilera sina tankar och känslor.

Därefter skruvar du upp tonen med att kalla vissa typer av sexualitet för "äckliga" och nu är vi tillbaka på 1920-tals-moralen igen, med en strikt heteronormativ mall att följa.

Som jag uppfattar det, anser du att diskussioner om sexualitet som inte passar in i din snäva heteronormativa mall, inte ska få förekomma.

Receptet för att driva igenom den världsbilden är:

Anklaga kvinnliga skribenter för att vara män

Anklaga deltagarna i diskussionen för att onanera till svaren i trådarna.
    (1) Det är inget skamligt att onanera.
    (2) I alla fall jag föreställer mig att det finns bättre erotiskt material att hämta på andra platser.

Använda olika invektiv som att kalla deltagarna i diskussionen för incels.

Tillämpa cancel-kultur genom att anmäla till moderatorerna som ofta hellre fäller än friar.

Jag kan inte veta om just du personligen har ägnat dig åt detta, men det är helt uppenbart att det är vanligt förekommande.

Chilla! Läs inte det som du tror att du blir upprörd av.

Men det handlar inte så mycket om ifall det som diskuteras är avvikande eller inte. Man kan ha en seriös normal diskussion om något som anses avvikande också, har sett flera såna. 

Runktrådar är fortfarande något annat.. Minns en sån tråd som handlade om att spruta i en kvinna eller att bli sprutad i , typ ?Min fru tänder på att jag sprutar i henne? var trådstarten och sen massa folk som beskrev det i detalj .. Det är verkligen inte ett avvikande sätt att ha sex , det är så de flesta heterosexuella par som inte kör med avbrutet eller kondom har sex. Vad tänker du att det finns att diskutera där? Grejen är väl att de flesta känner inte ett behov av att skriva om det i detalj inklusive detaljerade beskrivningar av kroppsvätskor på ett diskussionsforum som heter Familjeliv. 
    Det är inte diskussion , det är sexchatt och det tycker jag faktiskt man kan ta nån annanstans, tror inte ens det är tillåtet här egentligen. Vill man så gärna skriva om det i detalj kanske man kan skriva sexnoveller istället, det finns ju sidor för sånt också. 

Och ja oftast är det män men ibland kvinnor också och det spelar ingen roll egentligen. Det är absolut inte skamligt att onanera men varför måste man använda ett diskussionsforum till det när det finns så mycket annat på internet? 

Det kanske är extra mycket så för att jag själv har jobbat med sånt (sexchatt, cam , strippat) men jag blir faktiskt lite illa till mods av att läsa sånt här.. kan man inte få slippa det nånstans? Du vet ju också att det inte är det sidan är till för. Och ja man måste såklart inte gå in och lösa trådar man inte gillar men det är ju rubrikerna också plus att många försöker göra seriösa trådar om sex till runktrådar. 

• Anonym (Jjj)
    Anonym (Lazze) skrev 2024-09-30 16:13:51 följande:

Jag får ibland mina inlägg borttagna. De är inte hatiska, tvärt om är de kärleksfulla och kanske lite för erotiska för att moderatorerna ska låta dem passera. Som när jag beskrev ganska detaljerat om oralsex i vårt hem. Vilket var precis det som den aktuella TS hade frågat efter.

Just som TS skriver så skulle jag önska en större öppenhet för sexuella variationer och detaljer. Det som behöver modereras bort är hatinlägg, misstänkliggöranden av andra, dålig stämning av olika slag.

Kärlek är bra grejer.

Men som jag skrev förut , det behöver inte handla om sexuella variationer eller något avvikande. Såg nyss en rubrik som hette ?Sperma i slidan?. Tycker du att det är avvikande eller en sexuell variation? Ni (iallafall TS) pratar om heteronormativt men det finns väl inte så mycket som är mer heteronormativt än det? Grejen är att de flesta känner inte ett behov eller tänder på att skriva detaljerat om sitt sexliv och sina och partnerns kroppsvätskor på ett diskussionsforum, jag tycker man kan göra det nån annanstans.

Skillnad om man skriver om något problem man har och behöver råd men då brukar man inte skriva som att man sexchattar eller skriver en sexnovell. Varför kan ni inte skriva privat till varandra istället om ni vill hålla på med sånt? 
  • Anonym (Jjj)
    Anonym (?) skrev 2024-10-01 15:51:06 följande:
    Då förstår jag inte att du är så förvånad. Folk kan ju vara intresserade av att diskutera sex och samlevnad utan att vilja läsa en massa kåta inlägg. När det fanns regler på FL, så var det väl just det som gällde om jag inte minns fel. Inga kontaktförsök och inga kåta inlägg. Tycker inte att det borde vara så jättesvårt att balansera.

Om man känner sig kåt, välj en annan sida.
    Om man vill diskutera ämnet, välj FL.

Precis , det var så jag menade också. Det är en sak att diskutera sex och en annan att sitta och skriva när man är kåt och/eller håller på med sig själv. 

Så TS är helt fel ute när han pratar om att det handlar om att man inte tycker man ska få diskutera något avvikande. Diskutera är inget fel, oavsett om det är något avvikande eller vanilj men vill man ha något att runka till (eller motsvarande för tjejer) kan man välja nån annan sida.
    Och nej det är absolut inte svårt att se skillnad på runktrådar/inlägg och vanliga diskussioner om sex och samlevnad. 

• Anonym (Jjj)
    Anonym (Lazze) skrev 2024-10-02 14:18:06 följande:
    OK, då har vi fått ett exempel på vad du tycker att man inte ska skriva om i forumet för Sex och samlevnad: Analsex.

Det tycker jag att man ska. Jag är inte så intresserad av det, men behöver ju inte gå in och läsa i den tråden.

Analsex är absolut inget jag själv gillar men man kan diskutera analsex om man vill om man kan diskutera det på ett normalt sätt utan att sitta och runka samtidigt och skriva som att man sexchattar eller skriver en porrnovell. 

Jag tror att ni också egentligen förstår skillnaden på det och att diskutera något. Det är inte vad ni skriver om som är problemet utan hur ni skriver om det. 

• Anonym (Jjj)
    Cathariiina skrev 2024-10-02 12:36:23 följande:
    Det finns andra anonyma forum som är avsedda för rent sexprat. Familjeliv är en familjesajt, målgruppen är i första hand gravida kvinnor och föräldrar med företrädesvis yngre barn. Här förväntar man sig sådana frågor som "Hur fort kom ni andra igång med sexlivet igen efter förlossningen?", eller "hur bär ni er åt för att ha sex utan att barnen märker det?" - men inget grövre. 

Jag håller med dig om det mesta men klarar man inte av att ha sex så att inte barnen märker får man kanske antingen avstå från sex när man har mindre barn eller avstå från barn. Det är liksom common sense, de flesta normala människor klarar av att vara tysta om man måste. Och kanske låta bli sex i såna situationer när barnen kan märka typ när man är på semester och alla sover i samma rum. Läste en sån tråd som handlade om exakt det (fast på husvagnssemester), hur man ska ha sex utan att barnen märker. Det var något av det vidrigaste jag har läst i hela mitt liv,  både TS och svaren , hoppas TS var troll. Det var på gränsen till pedofilvarning eller till och med över gränsen. Så just det ämnet får ni gärna ta nån annanstans, måste säga att jag hellre läser om analsex eller vad det nu kan vara än personer som traumatiserar sina barn.

Och det stämmer väl inte helt att målgruppen bara är gravida kvinnor eller kvinnor med yngre barn (även om jag själv tillhör båda grupperna nu).

Annars håller jag verkligen med om att man får ta sexchattande och sexnoveller nån annanstans men jag tycker mer det är hur man skriver om det som är problemet, när någon skriver som att han sitter och runkar samtidigt (eller motsvarande för kvinnor) , inte just vad som diskuteras (inom vissa gränser såklart).

Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna