• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • Tusselina

Sen vet jag inte vad det nya lättkränkta över tummen ner kommit från där folk verkar bli helt galna över att fått några sådana. Alla kommer aldrig gilla allt man skriver 

• Anonym (Kl)

Berit, Britta och Margareta arbetar övertid med att söka upp varje inlägg som har ordet sex i det och rösta ner. Inte så mycket annat att göra i pensionsåldern kanske. När de var unga fick de lära sig att ligga still medan mannen gjorde sitt, sen när barnafödandet var avklarat så la de sexlivet på hyllan. Förstå chocken att läsa om folk som har sex endast för nöjes skull!

• Anonym (?)
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-01 18:33:09 följande:
    Upp till kamp mot prussiluskorna

Berit, Britta och Margareta arbetar övertid med att söka upp varje inlägg som har ordet sex i det och rösta ner. Inte så mycket annat att göra i pensionsåldern kanske. När de var unga fick de lära sig att ligga still medan mannen gjorde sitt, sen när barnafödandet var avklarat så la de sexlivet på hyllan. Förstå chocken att läsa om folk som har sex endast för nöjes skull!

Ännu en som inte förstår skillnaden.
  • Anonym (Äckelsvin har inte på forumet att göra)
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-01 18:33:09 följande:

Rent bullshit från dig. 

Människor som faktiskt får sex i verkliga livet har inget tvångsmässigt sjukligt behov av att skriva om det härinne, likt alla störda incelknäppisar.

Lär er att fatta det som normalfuntade människor redan förstår - Familjeliv är ingen porrsajt. Pådyvla inte främmande människor härinne era egna ointressanta fetischer utan behandla forumet med respekt, så blir ni inte anmälda. Hur enkelt som helst.

• Anonym (Samlad skara)
    Anonym (Äckelsvin har inte på forumet att göra) skrev 2024-10-01 18:38:49 följande:

Rent bullshit från dig. 

Människor som faktiskt får sex i verkliga livet har inget tvångsmässigt sjukligt behov av att skriva om det härinne, likt alla störda incelknäppisar.

Lär er att fatta det som normalfuntade människor redan förstår - Familjeliv är ingen porrsajt. Pådyvla inte främmande människor härinne era egna ointressanta fetischer utan behandla forumet med respekt, så blir ni inte anmälda. Hur enkelt som helst.

Du verkar vara balanserad. Tänkte på tonen i ditt inlägg och ditt valda nick.
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Äckelsvin har inte på forumet att göra) skrev 2024-10-01 18:38:49 följande:

Rent bullshit från dig. 

Så att ställa helt normala frågor angående ens sexliv här på forumet att pådyvla fetischer? Jag får knulla i verkliga livet, och ibland blir sexuella relationer komplicerade, därav vänder jag mig till familjeliv för att lufta mina funderingar.

Tror faktiskt inte alls att du får ligga Berit. För så hade du inte varit så sur :(
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-01 19:01:05 följande:
    Så att ställa helt normala frågor angående ens sexliv här på forumet att pådyvla fetischer? Jag får knulla i verkliga livet, och ibland blir sexuella relationer komplicerade, därav vänder jag mig till familjeliv för att lufta mina funderingar.

Tror faktiskt inte alls att du får ligga Berit. För så hade du inte varit så sur :(
    Jag är varken sexlös eller nån ?Berit? eller annan löjlig stereotyp du kommer dragandes med.

Sluta föra över er egen sexlös på de medlemmar hör som tröttnat på er porrfixering. Det är skillnad på att diskutera sex på ett neutralt sätt gentemot om att vara äcklig och skriva massa porrtexter.
    Anonym (Samlad skara) skrev 2024-10-01 18:59:36 följande:
    Du verkar vara balanserad. Tänkte på tonen i ditt inlägg och ditt valda nick.
    Det är ett fullt naturligt svar och reaktion på hur vidrigt och respektlöst en del idioter härinne beter sig. Då får man ingen lust att vara vänlig tillbaka precis. Sluta förstöra forumet med en massa porrtjafs.
  • Anonym (Samlad skara)
    Anonym (Äckelsvin har inte på forumet att göra) skrev 2024-10-01 19:08:12 följande:
    Det är ett fullt naturligt svar och reaktion på hur vidrigt och respektlöst en del idioter härinne beter sig. Då får man ingen lust att vara vänlig tillbaka precis. Sluta förstöra forumet med en massa porrtjafs.
    Prussiluskan upphöjt till 10. Den sk ur-prusiluskan.

Varför går du in på dessa trådar då?
  • Anonym (?)
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-01 19:01:05 följande:

Skriver det ännu en gång. Tror att det är VÄLDIGT få som har något emot om du skriver om komplicerade sexrelationer. Det är ju precis det som sexdelen är till för. Har du något exempel på inlägg där folk blir rabiata för att folk skriver om komplicerade sexrelationer? Jag har nämligen inte sett det alls.
Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna