• MrLovely

Upp till kamp mot prussiluskorna

Har du fått ett inlägg eller en kommentar borttagen? Eller fått 2-3 tummar ned? Blivit anklagad för att vara man om du som kvinna skriver om dina erfarenheter av sex? Eller så har hela tråden anklagats för att vara ?runktråd? skriven och kommenterad av incels?

Då är det någon i en liten, men mycket aktiv grupp av sexnegativa prussiluskor som har varit framme.

Familjeliv drivs av ett företag och de bestämmer självklart vilket innehåll de vill ha på sitt forum. Jag misstänker dock att moderatorerna ofta viker ned sig för en negativ minoritet. Vidare hade det hjälpt om reglerna gick att läsa och ta till sig.

Vi lever idag i ett samhälle där preventivmedel, självförsörjande kvinnor, kyrkans förlorade makt och acceptans för ett bredare spektrum av sexualiteter gör att familjer och relationer inte längre är begränsade till en snäv norm av vaniljsex i kärnfamiljen. Detta medför också ett behov av att ventilera och söka återkoppling på den egna sexualiteten.

Jag är bekant med såväl traditionella kärnfamiljer, frånskilda med och utan nya partner, samkönade familjer med och utan barn och naturligtvis singelhushåll. Sex kan ta sig en mängd olika uttryck beroende på livssituation.

Ett vanligt påstående från prussiluskorna är att kvinnor som skriver om sexuella praktiker utanför deras egen snäva norm av heterosexuellt vaniljsex, är att den som skrivit inte är en kvinna. Jag känner själv och har haft relationer med kvinnor som har haft positiva upplevelser av sex utanför normen. Upplevelser som skulle gett prussiluskorna dåndimpen om de ens fått höra om dem.

Min uppmaning till moderatorerna på Familjeliv är att inte vika ned er för prussiluskornas aktivism. Deras 1920-tals frikyrkomoral hör inte hemma i ett modernt samhälle. Jag vill istället slå ett slag för en öppen, inkluderande syn på sexualitet där vi accepterar att det finns människor som njuter av praktiker som vi själva inte vill ägna oss åt.

Min uppmaning till prussiluskorna är: Vet hut!

• Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (W)

Hur vet du att det inte är en kille som skrivit inläggen i trådarna om sex Ts? 😉

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Farbror blå)

Har förresten ingenting emot sextrådar. Det är ju ganska enkelt att undvika. Fl kanske ska ge användarna makt att sålla ut sexchat forumet?

Har svårt för könskrigartrådar eller allmänt hatiska trådar, de går ju inte att ignorera bort tyvärr.

• Anonym (Lazze)

Jag får ibland mina inlägg borttagna. De är inte hatiska, tvärt om är de kärleksfulla och kanske lite för erotiska för att moderatorerna ska låta dem passera. Som när jag beskrev ganska detaljerat om oralsex i vårt hem. Vilket var precis det som den aktuella TS hade frågat efter.

Just som TS skriver så skulle jag önska en större öppenhet för sexuella variationer och detaljer. Det som behöver modereras bort är hatinlägg, misstänkliggöranden av andra, dålig stämning av olika slag.

Kärlek är bra grejer.

• Anonym (Läs på)

Finns inget kärleksfullt i att äckla sig med snuskprat på ett familjeinriktat forum där barn möjligen kan befinna sig.

Jag kommer att fortsätta anmäla såna texter och trådar. sånt som inte hör hemma på ett familjeforum utan snarare en porrsida. Moderatorerna är bra på så sätt att de brukar lyssna och vara på vår sida, vi som sköter oss.

Svar på tråden Upp till kamp mot prussiluskorna