Mångas önskan är att bo i USA. Är det så?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Jag har absolut ingen längtan efter att bo i USA. Har inte ens känt något behov av att åka dit som turist, men hade säkert gjort det ändå om det varit närmare.
Skulle maken, helt hypotetiskt, vilja jobba där så skulle jag kunna tänka mig det en kort period som typ ett äventyr, men då talar vi ett halvår eller så.
Ja och? Han hade bott där, han älskade New York men ansåg att nackdelarna övervägde när han fick barn. Så hans erfarenheter av att bo där i över 20 år är ogiltigförklarade iom att han "jobbat för de rödgröna".
Jamendåså, alla som inte röstat på de "rödgröna" kommer automatiskt att trivas i USA då.
Vår son föddes 2004 med akut kejsarsnitt samt 10 dagar på neo på universitet sjukhus på Manhattan, kostade oss endast $15 så med en bra försäkring behöver det inte bli dyrt.
Neo kostade runt $87000 men kommer inte ihåg den faktiska kostnaden för kejsarsnittet.
Nej skulle inte kunna tänka mig det i dag. För ca 15 år sedan var det tal om att min man skulle få jobb på huvudkontoret för det företag han arbetade och arbetar på, i Boston. Våra barn var då 4 och 10 vilket innebar skola. Jag skulle vara hemmafru. Hans lön skulle dubblas, bra försäkringar för alla I familjen, fint hus genom företaget osv. Men vi tackade nej. Kanske hade varit ett äventyr dock. Jag har kusiner och kusinbarn på östkusten i USA som har det bra (de är födda där). Medelklass. Men de är avundsjuka på vår socialförsäkring. Att vi kan vara föräldralediga länge tex. De har dock lägre skatt, högre löner, lägre matpriser, klädpriser, nära kontakt med sin husläkare och barnläkare, bra personaltäthet i skolorna deras barn går i osv.