Mångas önskan är att bo i USA. Är det så?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
En sak är i alla fall bättre i USA än i Sverige.... konstitutionen förbjuder att privata bolag tar ut vinster ur skattefinansierad skola.
Det är kanske inte helt rättvisande att jämföra USA med en skendemokrati som saknar yttrandefrihet och skickar oönskade folkgrupper till arbetsläger. Det ligger dessutom en rätt rejäl bergskedja mellan Indien och Kina som genom årtusendena har skapat en kulturell gräns. Det går inte att se Indien och Kina som grannländer på samma sätt som tex Sverige och Norge.
Det bor fler indier i Pakistan än i USA, vad jag har förstått.
Det är kanske inte helt rättvisande att jämföra USA med en skendemokrati som saknar yttrandefrihet och skickar oönskade folkgrupper till arbetsläger. Det ligger dessutom en rätt rejäl bergskedja mellan Indien och Kina som genom årtusendena har skapat en kulturell gräns. Det går inte att se Indien och Kina som grannländer på samma sätt som tex Sverige och Norge.
Förut inte längre
Ändå vill många till USA. Friheten.
Kan det vara så att de som vill bo i USA är de som anser att de tjänar för lite i Sverige. De är hungriga på pengar och att bo väldigt stort?
Ifall den Nordiska drömmen finns här undrar jag eftersom Sverige är kommunistiskt.
Taskig ekonomi?? Finns många välbärgade människor där som bor i stora villor med pool. Känner några.
Även många rika Iranier som jobbar inom Tech, Läkare som tjänar multum.