Mångas önskan är att bo i USA. Är det så?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Knappast
Så hur kommer det sig att ni ej villl bo där?
Kan det vara så att de som vill bo i USA är de som anser att de tjänar för lite i Sverige. De är hungriga på pengar och att bo väldigt stort?
Ifall den Nordiska drömmen finns här undrar jag eftersom Sverige är kommunistiskt.
Definitivt inte! Finns inte på världskartan att jag skulle vilja flytta till USA.
Ett land med inskränkta människor och taskig ekonomi.
Vilket icke-muslimskt land som helst är mer lockande.
Taskig ekonomi?? Finns många välbärgade människor där som bor i stora villor med pool. Känner några.
Även många rika Iranier som jobbar inom Tech, Läkare som tjänar multum.
För 20 år sedan kände jag så. Att USA var ett fantastiskt land och att jag gärna skulle leva där. Nu känns landet helt förstört. Våld, ekonomin, synen på religion, abortfrågan och allt sånt. Bland det sämsta av världens västländer.
Min exman är amerikan och har förstås många amerikanska kompisar här i Sverige. Ingen av dem vill flytta tillbaka. Det är som natt och dag, plus att Sverige (fortfarande) är ett så bra land att ha barn i. Bra för barnen och bra för föräldrarna.
Jag har ingen längtan efter USA.
Intressant. Undrar, din exman borde väll tjäna mer i USA med möjlighet att bo stort etc? Eller är han medelklass?
Hur kan amerikanare ej gilla att bo där?
Känns som att överklassen älskar USA medan medelklassen vill därifrån?.
Ändå vill många till USA. Friheten.