Mångas önskan är att bo i USA. Är det så?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Många vill bo i USA sär möjligheter finns. Många anser att pris på sjukförsäkring är en överdrift och att arbetsgivare betalar det.
Är USA det mest eftertraktade landet?
Knappast
Knappast
Skulle aldrig i livet bo där!
Så hur kommer det sig att ni ej villl bo där?
Hu nej! Ett land med så många knäppgökar att halva befolkningen röstar på Trump. Jättemycket skjutvapen i samhället och hemska klassklyftor som skapar otrygghet och våld. Mord är fem gånger vanligare i USA (räknat per invånare).
Det sägs att USA är landet där alla har en chans, men forskning har visat att det inte stämmer. Det är otroligt svårt att komma ur fattigdom i USA jämfört med tex Sverige.
Så hur kommer det sig att ni ej villl bo där?
1. Alla försäkringar är inte lika bra.
2. Och vad gör du den dag du förlorar ditt jobb?
För vilka är USA det mest eftertraktade la det?
Är USA det mest eftertraktade landet?q
Skulle du inte flytta till Dubai, dit din syster pendlar från Singapore? Eller till London där är ditt ex bor eller vad det var? Eller Grekland och jobba på call center fast du har en engelsk masters? Eller... Nej, jag har glömt resten.
Ingen jag känner vill bo i USA. Jag känner själv en bunt iranier, då jag själv är från Iran. Jag känner inga svenskar heller dom vill bo i USA. Jag känner några som vill bo i Tyskland, Finland, Spanien, Japan och Kina. Men ingen som vill bo i USA. Jag vet om en svensk som vill bo i Irak också, men den personen verkar ha någon skruv lös.
USA är det sista landet i västvärlden som jag skulle välja att bo i.