• Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

Några vi känner har fått sina barn placerade i fosterhem.
    Soc säger det är många droppar små som fick bägaren rinna över, inget våld eller så.
    Frun har diagnosen lätt utvecklingsstörning.
    Soc menar hon inte ser signaler från barnen bla.
    Gäller 3 barn, 1, 4 och 7 år.
    Enligt paret har inte soc gjort uppgängesschema osv, de får träffa banen typ 1 gång i månaden.
    Barnen bor i samma familj.
    Barnen är omhändertagna enligt Sol, soc sa, går ni inte med på sol blir det lvu.
    Barnen omhändertogs i maj, soc sa på mötet, vi kommer omhänderta barnen nu idag, och så skedde.
    Någon som har överklagat soc beslut? Tyvärr har de inte råd med advokat, ingen hemförsäkring och mammaledig, pappan låginkomsttagare

• Svar på tråden Överklaga soc beslut.
  • Anonym (...)

Fattar inte att ni inte ser till att skaffa en bra jurist som kan detta. När det gäller något så här viktigt i livet så ser man till att skaffa fram pengar, borde ju vara värt allting tycker man.

• Giftskåneman

Om de meddelar soc att de vill avsluta sol kommer det bli lvu och då kommer kammarrätten utse gratis juridiskt ombud.
    Min vårdnadstvist mot exfrun kostade över 100 000, fast jag hade rättshjälp i försäkringen, detta blir nog inte billigare, svårt att spara ihop dessa pengar på kort sikt.

• Anonym (Guppy)
    Giftskåneman skrev 2024-10-11 15:03:08 följande:

Om de meddelar soc att de vill avsluta sol kommer det bli lvu och då kommer kammarrätten utse gratis juridiskt ombud.
    Min vårdnadstvist mot exfrun kostade över 100 000, fast jag hade rättshjälp i försäkringen, detta blir nog inte billigare, svårt att spara ihop dessa pengar på kort sikt.

Varför skulle de behöva spara ihop till något som är gratis?
  • Anonym (??)
    Giftskåneman skrev 2024-10-11 15:03:08 följande:

Juridiskt ombud är gratis i detta fall till skillnad mot vårdnadstvis.  
  • Anonym (….)

Min erfarenhet från bland jobbar med kronofogden och mot socialtjänsten?

Det vill väääääldigt mycket till innan soc tar barnen, och om dom gör det har det gått väldigt långt och det är verkligen nödvändigt.
    Det sista soc vill är att ta barn den sina föräldrar.

Tror nog föräldrarna behöver skärpa till sig helt enkelt.

• Giftskåneman
    Anonym (?.) skrev 2024-10-11 15:20:18 följande:

Min erfarenhet från bland jobbar med kronofogden och mot socialtjänsten?

Det vill väääääldigt mycket till innan soc tar barnen, och om dom gör det har det gått väldigt långt och det är verkligen nödvändigt.
    Det sista soc vill är att ta barn den sina föräldrar.

Tror nog föräldrarna behöver skärpa till sig helt enkelt.

Tro kan du göra kyrkan
  • Anonym (??)
    Giftskåneman skrev 2024-10-11 15:42:23 följande:
    Tro kan du göra kyrkan
    Och familjen verkar hoppas att någon difus högra makt ska lösa detta.
  • Anonym (??)
    Giftskåneman skrev 2024-10-11 16:02:50 följande:

Ja förvaltningsrätten

Så de tänker låte det gå.till LVU?
Svar på tråden Överklaga soc beslut.