• Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

Några vi känner har fått sina barn placerade i fosterhem.
    Soc säger det är många droppar små som fick bägaren rinna över, inget våld eller så.
    Frun har diagnosen lätt utvecklingsstörning.
    Soc menar hon inte ser signaler från barnen bla.
    Gäller 3 barn, 1, 4 och 7 år.
    Enligt paret har inte soc gjort uppgängesschema osv, de får träffa banen typ 1 gång i månaden.
    Barnen bor i samma familj.
    Barnen är omhändertagna enligt Sol, soc sa, går ni inte med på sol blir det lvu.
    Barnen omhändertogs i maj, soc sa på mötet, vi kommer omhänderta barnen nu idag, och så skedde.
    Någon som har överklagat soc beslut? Tyvärr har de inte råd med advokat, ingen hemförsäkring och mammaledig, pappan låginkomsttagare

• Svar på tråden Överklaga soc beslut.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (ö) skrev 2024-10-13 11:45:37 följande:
    Hon förlorade inte jobbet (såvitt jag vet) utan byttes ut efter att chefen fick kritik från IVO.

För allas bästa borde hon omplacerats till pappervändare i ett källarutrymme. Kärringen i fråga är en gammal narkoman och det märks tydligt. Fick veta detta av advokaten jag hade som hjälp i rätten. Så det stämmer nog.

Ok, då känner jag till berättelsen. Vi har talats vid i andra trådar. :)  
  • EpicF
    Anonym (ö) skrev 2024-10-13 11:45:37 följande:
    Hon förlorade inte jobbet (såvitt jag vet) utan byttes ut efter att chefen fick kritik från IVO.

För allas bästa borde hon omplacerats till pappervändare i ett källarutrymme. Kärringen i fråga är en gammal narkoman och det märks tydligt. Fick veta detta av advokaten jag hade som hjälp i rätten. Så det stämmer nog.
    Det skulle jag ta med en klypa salt. 
  • Anonym (ö)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-10-13 11:59:14 följande:
    Ok, då känner jag till berättelsen. Vi har talats vid i andra trådar. :)  
    Så kan det mycket väl vara.

Trist att det ska behöva vara så, att man måste utstå ett helvete för att "vissa" är maktgalna.

Men ack så skönt att vinna och få rätt över dem!
  • Anonym (ö)
    EpicF skrev 2024-10-13 12:08:22 följande:
    Det skulle jag ta med en klypa salt. 
    Det får du absolut göra, inga problem.

Skillnaden mellan oss är ju bara att jag sett henne och hur hon skadats av sitt missbruk.
    Hon är definitivt inte lämplig som utredare för ungdomar, skulle möjligtvis fungera bättre inom missbruksvården med sin erfarenhet.

Jag tänker inte gå in i en evighetsdiskussion om detta med dig, du brukar ha en förmåga att inte ge dig har jag noterat.
    Så tro vad du vill, det är helt ok för mig.

Tyvärr kan jag inte outa personens namn, men hade gärna gjort det om det inte var att bryta mot forumreglerna.

• Anonym (...)
    Anonym (ö) skrev 2024-10-13 12:15:35 följande:
    Det får du absolut göra, inga problem.

Skillnaden mellan oss är ju bara att jag sett henne och hur hon skadats av sitt missbruk.
    Hon är definitivt inte lämplig som utredare för ungdomar, skulle möjligtvis fungera bättre inom missbruksvården med sin erfarenhet.

Jag tänker inte gå in i en evighetsdiskussion om detta med dig, du brukar ha en förmåga att inte ge dig har jag noterat.
    Så tro vad du vill, det är helt ok för mig.

Tyvärr kan jag inte outa personens namn, men hade gärna gjort det om det inte var att bryta mot forumreglerna.

Fast varför märkte du inte det själv då utan behövde höra det från advokaten. Det här ser ut som efterhandskonstruktion
  • Anonym (Laura)
    Anonym (...) skrev 2024-10-13 19:42:42 följande:
    Fast varför märkte du inte det själv då utan behövde höra det från advokaten. Det här ser ut som efterhandskonstruktion
    Märkte att hon var konstig men inte trodde jag att gamla avdankade knarkare jobbar som soctanter heller.
    Trodde att hon kanske hade någon sjukdom som gjorde henne så.

Sen är du fri att tro vad du vill då det är jag som vet.
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Laura) skrev 2024-10-14 10:50:48 följande:
    Märkte att hon var konstig men inte trodde jag att gamla avdankade knarkare jobbar som soctanter heller.
    Trodde att hon kanske hade någon sjukdom som gjorde henne så.

Sen är du fri att tro vad du vill då det är jag som vet.

Det som händer här är precis vad vi också upplevt när vi fick kontakt med soc. Vissa idiotklassar en så fort de får veta att man har eller haft med soc att göra och det är ett jätteproblem. Mitt barn fick tex först inte den vård hen behövde eftersom läkaren avfärdade mig som en knäpp mamma som soc behövde läxa upp. Barnet var allvarligt sjukt och i stort behov av vård men skickades alltså hem pga läkarens fördomar. Barnet blev inte ens undersökt. 

Så länge folk tror att Soc är ofelbara kommer såna fördomar drabba såna som oss och våra barn. 

• Anonym (Laura)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-10-14 11:59:58 följande:

Det som händer här är precis vad vi också upplevt när vi fick kontakt med soc. Vissa idiotklassar en så fort de får veta att man har eller haft med soc att göra och det är ett jätteproblem. Mitt barn fick tex först inte den vård hen behövde eftersom läkaren avfärdade mig som en knäpp mamma som soc behövde läxa upp. Barnet var allvarligt sjukt och i stort behov av vård men skickades alltså hem pga läkarens fördomar. Barnet blev inte ens undersökt. 

Så länge folk tror att Soc är ofelbara kommer såna fördomar drabba såna som oss och våra barn. 

Jag vet, men när man säger det så talar man för döva öron.
    Men vem vet, en dag kanske de själva åker påen anmälan. Antingen grundad eller ogrundad. 

Anonyma socanmälningar förekommer också som hämndmedel, så "vissa" kanske inte ska vara för styva i korken. Alltså irl, här kan man ju säga precis vad som helst nästan.
  • Anonym (??)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-10-14 11:59:58 följande:

Blr det bättre då om man gör som TS vänner? Låter sig rövknullas år efter år av soc itsället för att ta striden.

När soc har fel så finns möjligheten att med ombud ta striden till högre instans. Ja, domstolen kanske dömer till soc yrkande, men då blir läget i praktiken,oförändrat, eller så blir det inte LVU
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (??) skrev 2024-10-14 12:11:13 följande:
    Blr det bättre då om man gör som TS vänner? Låter sig rövknullas år efter år av soc itsället för att ta striden.

När soc har fel så finns möjligheten att med ombud ta striden till högre instans. Ja, domstolen kanske dömer till soc yrkande, men då blir läget i praktiken,oförändrat, eller så blir det inte LVU

Jättesvårt att säga hur TS grannar bör göra, tycker jag. Vi vet ju bara det som TS berättar. Vi hade kontakt med Soc under så mycket kortare tid än den familjeb. Vår bedömning var att det skulle gå snabbast att bli av med dem om vi gjorde som de befallde. 

Svar på tråden Överklaga soc beslut.