• Anonym (SophiaM)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

• Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
  • Anonym (Claes, 19 cm)

Berätta för henne nu.

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-14 14:52:38 följande:
    inte än. Jag kommer svara och har förberett ett ganska lång meddelande var där står bland annat hur mycket han söndrat mej och det är jag som skall bygga ihop det tillbaka så det räcker nu.
    Vad han har orsakat dig skiter frun ärtor i. Du gör detta bara för att du är stukad. Du valde det själv. Fullt medveten om vad du gav dig in på. Inte ett dugg synd om dig. Du är inget offer i den här smutsiga historian. Lägg ner nu. 
  • Anonym (H)
    inte än. Jag kommer svara och har förberett ett ganska lång meddelande var där står bland annat hur mycket han söndrat mej och det är jag som skall bygga ihop det tillbaka så det räcker nu.
    Skicka det sms han skrev till dig till hans fru så hon får veta att han har kontaktat dig igen.

Och svara inte honom för då matar du hans ego.
    Klipp kontakten helt.
  • Cathariiina
    Anonym (H) skrev 2024-09-14 13:36:07 följande:
    Älskarinnan är nog inte den första eller sista han smusslat med 
    Det vet vi ju i och för sig inte. Alla människor som är otrogna är inte svin. Ibland blir bara en kvinna och en man tokkära i varandra fast de är upptagna på var sitt håll (eller en av dem), och kan inte låta bli varandra. De kan också mycket väl, båda två, på fullt allvar känna och mena att de vill leva tillsammans i framtiden, så fort som hindren har undanröjts (t.ex. när barnen blivit äldre och kan förstå mer). 

...men sedan kan det gå så, som det kan gå i ALLA förhållanden, att den ena helt enkelt tappar känslorna. Och då inte längre vill eller tycker att det är värt att lämna frun/maken, ens om det nu börjar bli möjligt. Men som sagt: detta behöver inte betyda att han eller hon bara lurades från början, för att få ha en liten spännande affär. Känslor är oberäkneliga saker. Det finns aldrig några garantier för att man ska leva tillsammans tills döden skiljer oss åt, ens om båda är fria som fågeln när de träffas. Mer sannolikt att det inte kommer att bli så, faktiskt.  
  • Anonym (Given)

Du ska absolut inte säga något till frun. 
    Om du gör det så är det bara för att förstöra för honom/henne och inget annat. 
    Carma will come back and haunt you. 

• Agda90

Varför trassla in dig i ett långt meddelande? 
    "sluta kontakta mig. Gör du det igen skickar jag vidare det till din fru" 

Du valde att ga dig i lag med en gift man. Konsekvensen är att man blir rejält bränd. 

• Anonym (H)
    Cathariiina skrev 2024-09-16 16:12:30 följande:
    Det vet vi ju i och för sig inte. Alla människor som är otrogna är inte svin. Ibland blir bara en kvinna och en man tokkära i varandra fast de är upptagna på var sitt håll (eller en av dem), och kan inte låta bli varandra. De kan också mycket väl, båda två, på fullt allvar känna och mena att de vill leva tillsammans i framtiden, så fort som hindren har undanröjts (t.ex. när barnen blivit äldre och kan förstå mer). 

...men sedan kan det gå så, som det kan gå i ALLA förhållanden, att den ena helt enkelt tappar känslorna. Och då inte längre vill eller tycker att det är värt att lämna frun/maken, ens om det nu börjar bli möjligt. Men som sagt: detta behöver inte betyda att han eller hon bara lurades från början, för att få ha en liten spännande affär. Känslor är oberäkneliga saker. Det finns aldrig några garantier för att man ska leva tillsammans tills döden skiljer oss åt, ens om båda är fria som fågeln när de träffas. Mer sannolikt att det inte kommer att bli så, faktiskt.  
    Så då är otrohet inte svinigt bara för att de är kära i varandra menar du? Då har vi lite olika uppfattning du och jag.
  • Anonym (H)
    Anonym (Given) skrev 2024-09-16 21:04:17 följande:

Du ska absolut inte säga något till frun. 
    Om du gör det så är det bara för att förstöra för honom/henne och inget annat. 
    Carma will come back and haunt you. 

Mannen har nog redan lyckats förstöra det mesta själv redan, och är det någon som förtjänar karma så är det väl han. 
  • Cathariiina
    Anonym (H) skrev 2024-09-17 18:07:08 följande:
    Så då är otrohet inte svinigt bara för att de är kära i varandra menar du? Då har vi lite olika uppfattning du och jag.
    Det finns i alla fall grader i helvetet - det måste du väl också se?

Jag ser en stor skillnad även på å ena sidan en kvinna som blir tokkär i en gift man - hennes chef kanske, som hon "måste" arbeta nära varje dag - och så händer miraklet att han besvarar hennes känslor (eller låtsas göra det i alla fall när han ser hennes dyrkan och beundran).

...och å andra sidan de där budoire-damerna som figurerar här på forumet, som brukar kalla sig något med "älskarinna" i det dubbelanonyma nicket, och som glatt berättar om hur de brukar förföra gifta män, för att det tänder dem just att veta att männen är gifta.

Eller?
  • Anonym (H)
    Cathariiina skrev 2024-09-17 18:38:39 följande:
    Det finns i alla fall grader i helvetet - det måste du väl också se?

Jag ser en stor skillnad även på å ena sidan en kvinna som blir tokkär i en gift man - hennes chef kanske, som hon "måste" arbeta nära varje dag - och så händer miraklet att han besvarar hennes känslor (eller låtsas göra det i alla fall när han ser hennes dyrkan och beundran).

...och å andra sidan de där budoire-damerna som figurerar här på forumet, som brukar kalla sig något med "älskarinna" i det dubbelanonyma nicket, och som glatt berättar om hur de brukar förföra gifta män, för att det tänder dem just att veta att männen är gifta.

Eller?
    För mig är otrohet lika illa oavsett anledningen till varför man är otrogen. 
  • Anonym (M)

Nu vet hon ju hur han är så det är definitivt hennes eget ansvar. Upp till henne om hon vill lita på en bedragare, blunda för det, eller kolla honom varje dag. Inte din uppgift.

• Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)

Älskarinnan ska absolut låta frun vara. Det ligger inte i hennes intresse att upplysa mannens hustru om någonting alls. 

De som tror att det bara finns ett offer i en "Affär" ser inte hela bilden.

• Anonym (Ö)

Jag förstår inte alls varför du ska berätta... Du var med honom trots att du visste om situationen. Nu när du inte fick honom känner du behov av att berätta? För mig är det hämnd eftersom du är sårad. Jag tycker inte det är din sak att berätta, då jag anser att du inte har att göra med deras äktenskap. Ansvaret ligger hos honom

• Anonym (M)
    Anonym (Ö) skrev 2024-09-21 18:19:16 följande:

Jag förstår inte alls varför du ska berätta... Du var med honom trots att du visste om situationen. Nu när du inte fick honom känner du behov av att berätta? För mig är det hämnd eftersom du är sårad. Jag tycker inte det är din sak att berätta, då jag anser att du inte har att göra med deras äktenskap. Ansvaret ligger hos honom

Det måste inte vara hämnd. Jag har varit där jag också, men det var ju för jag insett att han ljugit (för båda). Jag trodde ärligt att han skulle skilja sig och då hade ju frun tagits ur lögnen på det sättet. Nu blev det inte så och jag tyckte det var synd att hon skulle fortsatt leva kvar i lögnen. Dock var jag för feg för att kontakta henne. Men ambitionen var inte hämnd 
  • Anonym (Ö)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 19:21:10 följande:
    Det måste inte vara hämnd. Jag har varit där jag också, men det var ju för jag insett att han ljugit (för båda). Jag trodde ärligt att han skulle skilja sig och då hade ju frun tagits ur lögnen på det sättet. Nu blev det inte så och jag tyckte det var synd att hon skulle fortsatt leva kvar i lögnen. Dock var jag för feg för att kontakta henne. Men ambitionen var inte hämnd 
    Men jag tycker fortfarande att det inte är älskarinnans skyldighet att tala om för frun vilket svin jjon är gift med. Mannens ansvar. Glöm och gå vidare
  • Anonym (M)
    Anonym (Ö) skrev 2024-09-22 01:25:10 följande:
    Men jag tycker fortfarande att det inte är älskarinnans skyldighet att tala om för frun vilket svin jjon är gift med. Mannens ansvar. Glöm och gå vidare
    Det håller jag med om däremot. det är ingen skyldighet
  • Cathariiina
    Anonym (H) skrev 2024-09-17 19:08:40 följande:
    För mig är otrohet lika illa oavsett anledningen till varför man är otrogen. 
    Fast den dag då romantisk kärlek inte är värt någonting och inte ändrar någonting och inte får påverka någonting, så faller ju hela vår västerländska civilisation... Att det sedan kanske bara är en hormonstorm som evolutionen utvecklat för att vi ska fortplanta arten och samarbeta om att uppfostra avkomman, är en annan sak. Man kan ju få låtsas att det är gudomligt i alla fall, så länge som det varar!

Jag hävdar i alla fall envist, att otrohet där kontrohenterna i alla fall älskar varandra på ett romantiskt plan, är något annat än illicita rent sexuella möten. Och så tyckte även Dante för övrigt... dessa hamnar i olika kretsar i helvetet, även om de alla hamnar i helvetet.
  • Anonym (Naida)
    Cathariiina skrev 2024-09-23 14:52:38 följande:
    Fast den dag då romantisk kärlek inte är värt någonting och inte ändrar någonting och inte får påverka någonting, så faller ju hela vår västerländska civilisation... Att det sedan kanske bara är en hormonstorm som evolutionen utvecklat för att vi ska fortplanta arten och samarbeta om att uppfostra avkomman, är en annan sak. Man kan ju få låtsas att det är gudomligt i alla fall, så länge som det varar!

Jag hävdar i alla fall envist, att otrohet där kontrohenterna i alla fall älskar varandra på ett romantiskt plan, är något annat än illicita rent sexuella möten. Och så tyckte även Dante för övrigt... dessa hamnar i olika kretsar i helvetet, även om de alla hamnar i helvetet.

Inte lika illa kanske , men man behöver ju faktiskt inte vara otrogen för att man blir förälskad i någon annan. Eller för den delen ge sig i lag med en upptagen man. 

Det finns ett tredje alternativ som gör att man inte borde hamna i helvetet alls. Att vänta tills mannen skiljer sig först. 

• Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)

Ja, det finns för lite kärlek i världen.  Det sägs att äkta kärlek till en människa förutsätter både självkärlek och kärlek till hela mänskligheten.  Kanske är det så att värden blir lite bättre när vi känner kärlek till någon speciell i vårt iv

Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?