• Anonym (SophiaM)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

• Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-12 22:39:13 följande:

Tack hm för dina kloka ord och för att du berättar hur det är från den sidan av historien. Jag tänker nog ofta på henne, fast jag inte har någon rätt till det, men tänker inte i en negativ bemärkelse. Hon har dessutom valt att inte vilja veta vem jag är, vilket säkert är för att skydda sig själv antar jag. 

Jag hade själv inget val i den frågan och det resulterade i ett extremt hat mot kvinnan, även om min man var den att beskylla. Så många gånger jag önskade henne död. Idag har hatet lagt sig. Det skulle nog knyta hårt som fan i magen om jag såg henne på stan, men jag önskar henne inte död längre. Du behöver inte berätta något mer för frun. Hon behöver inte veta den delen av historien. Hon jobbar säkerligen fortfarande på att förlåta. Vi kan bara lära oss av våra misstag och på sättet du skriver verkar du ändå ha en hel del självinsikt. Du kommer komma över honom. kanske inte här och nu, men du kommer göra det och då kommer du undra varför du ens funderade på att röra om i grytan igen. För din önskan att vilja berätta kan kännas genuin och omtänksam, men den kommer bara föra med sig oreda och jag kan garantera att det finns mycket bättre och roligare saker för dig att lägga din tid på. :)
  • Anonym (Sofie)

Jag har varit i din sits! Berättade anonymt för frun. Vet dock inte om hon trodde på det men hon fick iallafall höra om det så kanske hon misstänkte honom iallafall. Dock stannade hon kvar med honom. Han valde då att lämna mig bakom sig. Jag blev så jäkla sur på honom och ville bara hämnas. Men vad hjälper det. Jag lämnade honom bakom mig och det är jag glad för idag och ångrar hur dum jag var mot frun som var otrogen med honom! Hade aldrig litat på honom när jag vet vad han är kapabel till. så nej säg inget mer till frun. Hon kommer bara bli mer ledsen men ändå stanna med honom, så det är absolut ingen mening. 

• Anonym (U)

Hade jag varit frun så hade jag velat veta om det och inte slösat bort mitt liv på någon som varken älskar eller respekterar mig.
    Sen förtjänar ju gubbfan att få konsekvenser för sina handlingar

• Lynx123

Släpp och gå vidare. Han har gjort.sitt val. Engagera dig inte mer i honom och hans liv.

• Anonym (Kimchi)

Vad ska det tjäna till att berätta för frun nu? Hon vet vad han har gjort efter det du kallar första ronden. Tänk på att hon faktiskt också har gjort ett val. Hon väljer trots allt att stanna. På vilka grunder har du inte med att göra. 

Han är en velpotta av rang. Ingenting att ha. Du har slösat tillräckligt med tid då du har kunnat bygga upp en varaktig relation. En ärlig och officiell relation. Släpp honom och börja leva istället. Nöj dig inte att vara second best. 

• Anonym (Lilo)

Samla ihop din stolthet och låt dem vara.

Han ville ha din omsorg och lust men han ville inte ha dig på riktigt i en vardag, så låt honom inte slösa mer av din tid då. Hjärta

• Anonym (Lilo)
    Anonym (U) skrev 2024-09-12 23:18:44 följande:

Hade jag varit frun så hade jag velat veta om det och inte slösat bort mitt liv på någon som varken älskar eller respekterar mig.
    Sen förtjänar ju gubbfan att få konsekvenser för sina handlingar

Han kan mycket väl älska frun men ändå vilja ha mer sex när det bjuds.
    Minst hälften av alla män funkar så.
  • Anonym (Hh)

Jag har själv varit älskarinna under en längre tid och från början gav han sken om att lämna sin fru och att det skulle bli vi. Sen blev det ju så klart inte så men då var jag känslomässigt fast och handen på hjärtat så finns det ingen som har sårat mig så mycket som han har gjort. 
    Han hör fortfarande av sig, och vi ses ibland. Men det är inte som förut.

Jag har tänkt nån gång att jag ska berätta för hans fru, men vad skulle jag vinna på det? 
    Han kommer inte välja mig istället och om det blir så är det på fel premisser. Jag vill inte vara en back up. 
    Jag skulle också må dåligt över mig själv och att jag har fallit ned i någon form av hämndlystnad..
    Och vad har hans fru gjort mig? Jag vet inte vem hon är mer än till namnet, hon är säkert en helt fantastisk kvinna. Jag vill inte skada henne, inte såra henne. Ibland vill jag att han ska ha så ont som jag haft men det är ju hon som kommer bli offret och inte han. Jag har inget otalt med henne - jag blev bara kär i hennes man.

Nej, jag kommer inte berätta för henne. Det är inte min sak. Vill han så ska han det så klart. Men inte jag. 

• Anonym (Bedragen)
    Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-12 22:15:10 följande:
    Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

Du har varit delaktig i att skapa den kris som de hamnade i. Vill du skapa ännu mer problem? 
    Han må vara en skitstövel men hon förtjänar inte mer drama i sitt liv. Det är över mellan er två så mitt råd till dig är att gå vidare. Skulle han däremot ta kontakt med dig igen och försöka inleda något igen då kan det vara läge att ta kontakt med frun. Gör du det nu är risken störst att det biter dig i röven allra mest.

Behöver du prata om det för att få det ur dig, hitta någon form av samtalsstöd eller liknande som kan lyssna på dig. 
  • Anonym (Elsa)

Jag har också varit älskarinnan i SEX ÅR utan att veta om det!
    Utan att gå in på detaljer hur detta undkom mig så har jag inte efter uppbrottet velat ta kontakt med frun, det kom fram ändå, ack så hårt, jag blev gravid.

Där fick han något att förklara, karma is the shit! 

Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?