Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-12 22:29:19 följande:
Tack ?hm? för ditt svar! Jag har tyvärr nog inte kommit över honom än, fast jag vet att vi kommer aldrig kunna ha en framtid tillsammans mer, för jag skulle inte heller kunna lita på han. Jag är glad att frun ändå fick veta vad han hade gjort, för det tyckte jag hon skulle veta. Men hon fick ju veta de andra vägar än från oss. Men jag vet inte att är det ett ännu större svek att han fortsatt vara otrogen fast hon fick veta om det.
Ja, visst är det ett större svek att han fortsatte fast han blivit påkommen, men den smärtan vet jag inte om du ska stå för att orsaka henne. Jag tror starkt på karma och att allt man gör kommer tillbaka till en. Du vet redan att du gjorde fel i att inleda något, och att starta om med honom. Låt det få stanna där. Jag tror, innerst inne, att anledningen till att du vill berätta handlar mer om dig själv än om att frun bör veta. Och missförstå mig rätt, trots allt jag själv gått igenom kan jag ha förståelse för varför. Du har ju inte kommit över honom. Att vilja hämnas, om det är rätt ord, faller sig naturligt. Men jag råder dig ändå att inte göra det. Mina ord kan låta hårda, men du, och främst han, har redan orsakat väldigt mycket smärta. Ta det inte ytterligare ett steg.