• Anonym (SophiaM)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Javisst, som rubriken säger, jag var någons älskarinna. Här finns en massa personer med åsikter om det och tro mig, jag förstår det. Jag har gått i den dumma fällan och förälskat mig i en gift man. Lång historia kort. Vi träffades, båda var i ett förhållande då, vi föll pladask för varann och har under vår tid tillsammans (nästan två år) diskuterat vad vi håller på med många gånger. Jag skiljde mej från min man ca halvt år efter att vi träffats, vilket i huvudsak var för min egen skull då jag insåg att jag var inte lycklig i mitt äktenskap och hade inte varit det på länge. 
    Jag och min älskare/pojkvän (vad jag skall kalla honom) var väldigt kära i varann. Han lova mig aldrig att lämna sin fru, men gav mig regelbundna hopp om framtid och när jag var arg på honom så kompensera han det alltid på något sätt. Han sa alltid att han visste inte hur han skulle välja. Jag grät en massa sista tiden vi var tillsammans och han visste om att jag mådde dåligt. i alla fall, hans fru fick veta om oss i slutet av våren. Dom hade självklart en stor kris hemma, men han fortsatt med mig ändå. Jag hade ibland känslan att han fortsatt med mig ifall hon skulle lämna honom. men så gick det ju inte, hon ville fortsätta tillsammans med honom. Ännu dagen före de bestämde att fortsätta tillsammans så ringde han mig och satt in sista hoppet åt mig. Sedan sa han att dom skall fortsätta tillsammans. där lämnade jag honom. detta är nu en tid sen och jag har fortfarande en väldigt stark känsla att jag vill att frun skall få veta att han fortsatte med mig ännu flera månader efter att hon fått veta och han hade ju lovat henne att han har ingen kontakt med mig mer.
    jag har funderat mycket varför jag vill att hon ska veta, är det hämnd, är det för att hon har rätt att veta, är det för att han har allt kvar och jag har inget, är det för att han gav hopp åt mig 1000ggr och sen kasta mig i sopkorgen. Vet inte. 
    hur tänker ni? Skall frun veta att han fortsatt med mig ännu efter att hon fick veta om ?första ronden??
    jag vet att ni är många som vill säga att detta är min egen dumhet, vilket det helt säkert är många gånger men dom kommentarerna kan ni gärna lämna bort.
    jag är kanske mest intresserad att höra sådana personers åsikter som varit i hans frus skor. 

• Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
  • Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)

Förlåt mig men jag kan inte för mitt liv förstå att man vill kontakta frun. Varför i hela världen skulle man göra det ?

Ännu mer otroligt att man tror att frun skulle uppskatta detta. Hur kan man vara så naiv att man tror att hon skulle få ut något av den kunskapen. Hon har bestämt sig för att fortsätta med sin man trots att han varit otrogen henne. Varför hon gjort det kan vi bara spekulera om. Kanske vill hon låta barnen  bli lite större, kanske känner hon väldigt stor kärlek till mannen. Men faktum är att det är hennes val och det ska ingen annan lägga sig i

• Anonym (B)

Hej, 
    Jag är i lite lika sits. Hade länge en relation med en man yngre än mig. Vi började vår relation när han var singel och jag sambo. Sedan vart jag singel och han sambo. Vi fortsatte. För ett par månader sedan uppdagades vår relation av sambon, men han bedyrade för henne att jag bara var en vän sedan länge. En vän hon dock aldrig hört talas om. Hon ville inte att han skulle ha någon kontakt med mig mer. Men vi har fortfarande kontakt. Vi ses inte fast vi vill. Ibland tänker jag att jag ska berätta för henne, men vad skulle det tjäna till? Annat än att han skulle hata mig. Det vill jag inte. Skillnaden mellan ditt och mitt är att jag ville aldrig ha honom fullt ut pga åldersskillnaden. Han kände samma. Lovade mig aldrig något. Jag tror ditt sårade ego gör att du vill berätta för hans fru. För du kommer inte tjäna något på det. Du får honom inte tillbaka. Se på er tid som ett fint minne. Men jag förstår dina tankar fullt ut.

• Tow2Mater
    Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-12 22:39:13 följande:

Tack hm för dina kloka ord och för att du berättar hur det är från den sidan av historien. Jag tänker nog ofta på henne, fast jag inte har någon rätt till det, men tänker inte i en negativ bemärkelse. Hon har dessutom valt att inte vilja veta vem jag är, vilket säkert är för att skydda sig själv antar jag. 

Du är bara oviktig for henne.
  • Anonym (Lilo)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-09-13 08:41:12 följande:

Jag har också varit älskarinnan i SEX ÅR utan att veta om det!
    Utan att gå in på detaljer hur detta undkom mig så har jag inte efter uppbrottet velat ta kontakt med frun, det kom fram ändå, ack så hårt, jag blev gravid.

Där fick han något att förklara, karma is the shit! 

Men hur är det ens möjligt? Han måste ju haft tusen och en dåliga bortförklaringar till att aldrig fira storhelger eller födelsedag eller något med dig då?
  • Anonym (U)
    Anonym (Lilo) skrev 2024-09-13 07:04:29 följande:
    Han kan mycket väl älska frun men ändå vilja ha mer sex när det bjuds.
    Minst hälften av alla män funkar så.
    I mitt tycke så är inte det äkta kärlek. Tror inte frun heller känner sig så älskad när mansgrisen knullat någon annan bakom hennes rygg. Än mindre respekterad. 
    Hon har rätt till all information, så att hon kan välja om hon vill leva resten av hennes liv utan vara älskad på riktigt eller om hon ska söka lyckan någon annanstans.
  • Anonym (Claes, 19 cm)

Kom igen nu, berätta för henne!

• Anonym (SophiaM)

Jag tänker inte berätta åt frun om detta. Så jag får tacka den tråd för att jag kom till den slutsatsen. jag är mycket medveten att hon aldrig gjort mig illa och inte vill jag illa åt henne mer än vad hon redan är utsatt för. jag måste tro att tiden läker sår och som andra skrivit som varit/är i samma situation som jag, så visst krossa han mitt hjärta i tusen bitar och vägen tillbaka kommer va lång. Men jag måste tro det går. och jag hoppas jag en dag kan önska dom allt gott och att dom får utrett denna soppa som han och jag koka ihop.

• Anonym (SophiaM)
    Anonym (Inte bara ett kuttersmycke) skrev 2024-09-13 15:06:03 följande:

Förlåt mig men jag kan inte för mitt liv förstå att man vill kontakta frun. Varför i hela världen skulle man göra det ?

Ännu mer otroligt att man tror att frun skulle uppskatta detta. Hur kan man vara så naiv att man tror att hon skulle få ut något av den kunskapen. Hon har bestämt sig för att fortsätta med sin man trots att han varit otrogen henne. Varför hon gjort det kan vi bara spekulera om. Kanske vill hon låta barnen  bli lite större, kanske känner hon väldigt stor kärlek till mannen. Men faktum är att det är hennes val och det ska ingen annan lägga sig i

Jag kan tillägga här att deras barn är fullvuxna och när hon fick veta om otroheten (det var inte av mej), så hade hon tackat den som ringde. alltså tackat personen för hans ärlighet.
  • Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)
    Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-13 21:49:23 följande:
    Jag kan tillägga här att deras barn är fullvuxna och när hon fick veta om otroheten (det var inte av mej), så hade hon tackat den som ringde. alltså tackat personen för hans ärlighet.
    Ja, det är väl vad man säger. Knappast vad man känner och tänker.

Egentligen spelar det ingen roll vem som berättade om otroheten för frun. Han själv, en granne eller älskarinnan.  Känslan är ändå densamma. Och den känslan är man ensam om. 

Vad hon sen gör med den beror på så mycket. Med fullvuxna barn har man kommit en bra bit in i livet och kanske är det så att hon inte tror att hon kan eller orkar börja om på nytt med en annan man. Hon är rädd för att bli ensam resten av livet.

För att behålla sin värdighet svarar hon därför att hon är tacksam.

Som älskarinna tycker i alla fall jag att man ska hålla sig utanför och inte provocera fram något. Om det nu skulle vara så att mannen tillslut väljer dig så vet du ju inte om det är för din skull eller för att han riskerar att bli ensam.
  • Anonym (123)

Offret i det här är ju frun och jag tycker man måste utgå från hennes perspektiv. Baserar mitt svar på den enda kvinna jag känner som varit utsatt för långvarig otrohet som slutat med att de ändå fortsatt tillsammans.

Den kvinnan älskar sin man sådär osjälvständigt mycket. Jag tycker hon borde lämnat honom (kanske ska tillägga här att det är mannen som är min vän och inte hon) men hon är sådär "förstår inte hur jag skulle kunna leva utan honom" och valde att ta tillbaka honom.

Det skulle knäcka henne totalt om hon fick höra något liknande. Så om hans fru är liknande som min väns fru så skulle jag säga att du av omtanke om henne inte ska berätta. Riv inte upp de såren.

Kan förövrigt tillägga att min vän och hans fru verkar lyckliga tillsammans och verkligen hittade tillbaka efter otroheten.

Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?