Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Anonym (Hm) skrev 2024-09-12 22:24:41 följande:

Det är en svår fråga. Jag är själv frun som blivit utsatt för otrohet och det första jag tönkte var att du skulle berätta, sen fick jag tvivel. Det tog mig 5 år att komma över otroheten och än idag påverkar den oss. Om du har släppt och gått vidare från honom nu så skulle jag nog inte vilja veta Vad som hänt förr. Den största skadan är redan gjord. Är han otrogen med någon annan  i framtiden kommer det komma fram till henne ändå. Allt kommer alltid fram tids nog. 

"Allt kommer alltid fram tids nog" Gör det verkligen det? 
  • Anonym (B)

Hej, 
    Jag är i lite lika sits. Hade länge en relation med en man yngre än mig. Vi började vår relation när han var singel och jag sambo. Sedan vart jag singel och han sambo. Vi fortsatte. För ett par månader sedan uppdagades vår relation av sambon, men han bedyrade för henne att jag bara var en vän sedan länge. En vän hon dock aldrig hört talas om. Hon ville inte att han skulle ha någon kontakt med mig mer. Men vi har fortfarande kontakt. Vi ses inte fast vi vill. Ibland tänker jag att jag ska berätta för henne, men vad skulle det tjäna till? Annat än att han skulle hata mig. Det vill jag inte. Skillnaden mellan ditt och mitt är att jag ville aldrig ha honom fullt ut pga åldersskillnaden. Han kände samma. Lovade mig aldrig något. Jag tror ditt sårade ego gör att du vill berätta för hans fru. För du kommer inte tjäna något på det. Du får honom inte tillbaka. Se på er tid som ett fint minne. Men jag förstår dina tankar fullt ut.

Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?