Inlägg från: Anonym (Inte bara ett kuttersmycke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte bara ett kuttersmycke)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Har varit älskarinna till en underbar man som nog aldrig hade tänkt sig hamna i den situationen. Men när förälskelse och passionen slår till blir det inte alltid som man tänkt.

Vi bestämde direkt att det som hände mellan oss inte fick påverka hans familj så det var aldrig tal om att han skulle lämna sin fru. Han talade aldrig om henne och familjen. 

Jag kände bara till hennes namn och visste hur hon såg ut.  Erkänner att jag nog aldrig tänkte på henne, det var hans huvudvärk.

Tiden gick och den där förälskelsen började övergå till något annat. Han började tala om hur det skulle kunna vara om vi två hade en framtid. 

Efter många sömnlösa nätter bestämde jag mig för att avsluta vår relation. Inte för hans frus skull utan för hans och vår skull. Det skulle helt enkelt få för stora konsekvenser. 

Jag skulle aldrig i mitt liv ta kontakt med hans fru. Tvärtom gör jag allt för att hålla mig undan för att slippa möta henne.  Inte för att jag har dåligt samvete utan för att hon ska slippa möta sin mans fd älskarinna.

Jag vet att han tillslut berättade för henne om oss. Vi har ingen som helst kontakt idag, det skulle helt enkelt göra alltför ont.

Förlåt mig men jag kan inte för mitt liv förstå att man vill kontakta frun. Varför i hela världen skulle man göra det ?

Ännu mer otroligt att man tror att frun skulle uppskatta detta. Hur kan man vara så naiv att man tror att hon skulle få ut något av den kunskapen. Hon har bestämt sig för att fortsätta med sin man trots att han varit otrogen henne. Varför hon gjort det kan vi bara spekulera om. Kanske vill hon låta barnen  bli lite större, kanske känner hon väldigt stor kärlek till mannen. Men faktum är att det är hennes val och det ska ingen annan lägga sig i

Anonym (SophiaM) skrev 2024-09-13 21:49:23 följande:
    Jag kan tillägga här att deras barn är fullvuxna och när hon fick veta om otroheten (det var inte av mej), så hade hon tackat den som ringde. alltså tackat personen för hans ärlighet.
    Ja, det är väl vad man säger. Knappast vad man känner och tänker.

Egentligen spelar det ingen roll vem som berättade om otroheten för frun. Han själv, en granne eller älskarinnan.  Känslan är ändå densamma. Och den känslan är man ensam om. 

Vad hon sen gör med den beror på så mycket. Med fullvuxna barn har man kommit en bra bit in i livet och kanske är det så att hon inte tror att hon kan eller orkar börja om på nytt med en annan man. Hon är rädd för att bli ensam resten av livet.

För att behålla sin värdighet svarar hon därför att hon är tacksam.

Som älskarinna tycker i alla fall jag att man ska hålla sig utanför och inte provocera fram något. Om det nu skulle vara så att mannen tillslut väljer dig så vet du ju inte om det är för din skull eller för att han riskerar att bli ensam.

Älskarinnan ska absolut låta frun vara. Det ligger inte i hennes intresse att upplysa mannens hustru om någonting alls. 

De som tror att det bara finns ett offer i en "Affär" ser inte hela bilden.

Ja, det finns för lite kärlek i världen.  Det sägs att äkta kärlek till en människa förutsätter både självkärlek och kärlek till hela mänskligheten.  Kanske är det så att värden blir lite bättre när vi känner kärlek till någon speciell i vårt iv

Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?