Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
Har varit älskarinna till en underbar man som nog aldrig hade tänkt sig hamna i den situationen. Men när förälskelse och passionen slår till blir det inte alltid som man tänkt.
Vi bestämde direkt att det som hände mellan oss inte fick påverka hans familj så det var aldrig tal om att han skulle lämna sin fru. Han talade aldrig om henne och familjen.
Jag kände bara till hennes namn och visste hur hon såg ut. Erkänner att jag nog aldrig tänkte på henne, det var hans huvudvärk.
Tiden gick och den där förälskelsen började övergå till något annat. Han började tala om hur det skulle kunna vara om vi två hade en framtid.
Efter många sömnlösa nätter bestämde jag mig för att avsluta vår relation. Inte för hans frus skull utan för hans och vår skull. Det skulle helt enkelt få för stora konsekvenser.
Jag skulle aldrig i mitt liv ta kontakt med hans fru. Tvärtom gör jag allt för att hålla mig undan för att slippa möta henne. Inte för att jag har dåligt samvete utan för att hon ska slippa möta sin mans fd älskarinna.
Jag vet att han tillslut berättade för henne om oss. Vi har ingen som helst kontakt idag, det skulle helt enkelt göra alltför ont.