Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?

Nu vet hon ju hur han är så det är definitivt hennes eget ansvar. Upp till henne om hon vill lita på en bedragare, blunda för det, eller kolla honom varje dag. Inte din uppgift.

• Anonym (M)
    Anonym (Ö) skrev 2024-09-21 18:19:16 följande:

Jag förstår inte alls varför du ska berätta... Du var med honom trots att du visste om situationen. Nu när du inte fick honom känner du behov av att berätta? För mig är det hämnd eftersom du är sårad. Jag tycker inte det är din sak att berätta, då jag anser att du inte har att göra med deras äktenskap. Ansvaret ligger hos honom

Det måste inte vara hämnd. Jag har varit där jag också, men det var ju för jag insett att han ljugit (för båda). Jag trodde ärligt att han skulle skilja sig och då hade ju frun tagits ur lögnen på det sättet. Nu blev det inte så och jag tyckte det var synd att hon skulle fortsatt leva kvar i lögnen. Dock var jag för feg för att kontakta henne. Men ambitionen var inte hämnd 
  • Anonym (M)
    Anonym (Ö) skrev 2024-09-22 01:25:10 följande:
    Men jag tycker fortfarande att det inte är älskarinnans skyldighet att tala om för frun vilket svin jjon är gift med. Mannens ansvar. Glöm och gå vidare
    Det håller jag med om däremot. det är ingen skyldighet
  • Anonym (M)
    Agda90 skrev 2025-02-21 10:36:20 följande:
    Håller inte med dig fullt ut där. Ja, det är den otrogne som bär störst ansvar. Men älskarinnan/älskaren är ytters delaktiga och alltså medskyldiga till att förstöra en personens liv som blir bedragen. 

Den enda gången jag kan se att jag håller med dig är när den otrogna parten medvetet har undanhållit att han/hon är upptagen. Men annars har man ett ansvar i det som händer. 
    Att tro att man står helt utan ansvar är att ljuga för sig själv. Har inget med moralpredikning att göra. 
    Man har ansvar gentemot sig själv och sina närmaste i första hand. Vill du låta någon främmande människas intressen gå före dina egna och ta ansvar för att den människans liv ska bli som den önskar så får du såklart göra det, men det är inget du kan kräva att någon annan ska göra.
  • Anonym (M)

Ja kvinnan som bygger upp känslor tror antagligen inte att mannen är en bedragare när han signalerar att han ska lämna.

Anonym (Den mannen) skrev 2025-02-21 14:15:15 följande:

Hej! Nja, är inte riktigt benägen att hålla med om allt. Alla äventyr heter äventyr av en anledning och vips är man i centrum av det omslingrad av nyfikenhet och eufori. Bara att ge sig hän, upptäcka och utforska. Fel eller rätt? Ja vem är den personen att kunna utdöma det? 

Sen att vara den andra kvinnan är något man som kvinna måste intala sig distans till. Forskning visar att få män slutar älska kvinnan de lever med, eller planlägger att lämna henne vid en otrohetsaffär. Omvänt med er kvinnor, sannolikheten är stor att känslorna cementeras och att ett helt nytt kapitel påbörjas där det gamla städas undan helt efter tid.

Sen finns förstås en realitet precis som du nämner, med sårade känslor, känslan av att både bli bortvald och att aldrig bli helt vald, allt beroende på vilken ände man är utav affären.

En egen erfarenhet jag bär med mig likt det du beskriver är att jag under min affär signalerade att jag skulle lämna trots att jag inte ens var i närheten av de tankar. Jag levde i två världar starkt separerade från varandra. 

• Anonym (M)
    Agda90 skrev 2025-02-21 15:29:07 följande:
    Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Eller hur? 
    Hoppar man i säng med en upptagen man eller kvinna och den bedragna parten står en vacker dag i dörren och smäller till får man skylla sig själv. Ja, jag vet att det är misshandel och olagligt. Men nu var det ju att se till sina egna intressen i första hand, eller hur? 

Jag har läst väldigt ofta om att den som är bedragen ska "gå vidare", inte konfrontera, att skulden enbart är den otrognas. Varför ska den bedragna "gilla läget" och göra som det förväntas av henne/honom? Medan två stycken hade roligt i sänghalmen och gjorde vad de ville så ska inte den bedragna få hantera eländet på sitt sätt för det anses vara fel... Dubbelmoral så det visslar om det!
    Och det är uppenbarligen en risk som TS var villig att ta, om hon ens tänkte tanken att det skulle kunna hända. Nu kommenterade jag dessutom det du skrev om ansvar, och inget av det du skriver här är något argument för att man har ansvar för en främmande människas kärleksliv. Och beträffande misshandel om det nu är det du menar, så ligger ansvaret på den som väljer att misshandla. Vilket de flesta inte ägnar sig åt, i synnerhet inte kvinnor. Sen är det varken otrogna eller älskare/älskarinnor som bestämmer att man inte får misshandla andra människor, utan det har samhället gjort.
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 16:09:56 följande:
    En del av "mina" män har gått så långt som till att faktiskt lämna frun, fast jag sagt att jag inte vill ha en seriös relation med honom.
    Två gånger har det slutat med att han stod där sedan, utan både fru och älskarinna. 
    Är man otrogen så får man ta med i beräkningen att det kan komma fram.
    Och är man otrogen med någon som ärligt säger att hon inte vill ha en seriös relation så får man väl ändå tänka sig för lite innan man säger adjöss till familjen.

Det är lugnt, det behövs inte! Glad
    Fast hur går det ihop, varför ville du inte fortsätta vara hans älskarinna då, det var ju ditt höga nöje?
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2025-02-21 17:46:59 följande:
    Det går ihop för att jag bara vill vara just det, hans älskarinna.
    Jag vill inte vara hans partner.
    Inte partner, älskarinna skrev du, han blev utan älskarinna 
Svar på tråden Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?