Älskarinnan frågar - skall frun få veta att han fortsatt med mig?
Nu vet hon ju hur han är så det är definitivt hennes eget ansvar. Upp till henne om hon vill lita på en bedragare, blunda för det, eller kolla honom varje dag. Inte din uppgift.
Nu vet hon ju hur han är så det är definitivt hennes eget ansvar. Upp till henne om hon vill lita på en bedragare, blunda för det, eller kolla honom varje dag. Inte din uppgift.
Jag förstår inte alls varför du ska berätta... Du var med honom trots att du visste om situationen. Nu när du inte fick honom känner du behov av att berätta? För mig är det hämnd eftersom du är sårad. Jag tycker inte det är din sak att berätta, då jag anser att du inte har att göra med deras äktenskap. Ansvaret ligger hos honom
Ja kvinnan som bygger upp känslor tror antagligen inte att mannen är en bedragare när han signalerar att han ska lämna.
Hej! Nja, är inte riktigt benägen att hålla med om allt. Alla äventyr heter äventyr av en anledning och vips är man i centrum av det omslingrad av nyfikenhet och eufori. Bara att ge sig hän, upptäcka och utforska. Fel eller rätt? Ja vem är den personen att kunna utdöma det?
Sen att vara den andra kvinnan är något man som kvinna måste intala sig distans till. Forskning visar att få män slutar älska kvinnan de lever med, eller planlägger att lämna henne vid en otrohetsaffär. Omvänt med er kvinnor, sannolikheten är stor att känslorna cementeras och att ett helt nytt kapitel påbörjas där det gamla städas undan helt efter tid.
Sen finns förstås en realitet precis som du nämner, med sårade känslor, känslan av att både bli bortvald och att aldrig bli helt vald, allt beroende på vilken ände man är utav affären.
En egen erfarenhet jag bär med mig likt det du beskriver är att jag under min affär signalerade att jag skulle lämna trots att jag inte ens var i närheten av de tankar. Jag levde i två världar starkt separerade från varandra.